dinsdag 15 mei 2018

15 mei 2018

Dag van:
Alsof er geen verstoord ritme is geweest pak ik zo de draad van een werkzaam leven weer op. ....
Wat niet te verstoren is is het weer.... het zonnetje trekt zich niks van ritmes aan...
Zij heeft een eigen ritme en dus schijnt ze vandaag weer. .
Morgen zal het anders zijn maar vandaag heeft ze nóg energie genoeg ...
Van. . voor een niet natuurkundige als ik, blijft het altijd en wonder dat wij dezelfde zon delen als Griekenland en Spanje of Rusland en Denemarken etc maar dat het bijna nooit ergens even warm is..(Ja ik weet heus wel van draaiende planeten maar snappen doe ik het niet)
Ik heb zo'n app die op je startscherm van je mobiel de temperatuur weergeeft en waar je plaatsen aan kan toevoegen zoveel als je wil. .
Daar maak ik dus altijd graag gebruik van. .
Natuurljk wil ik allereerst weten hoe warm het is in de plaats waar ik verblijf dus in dit geval Arnhem maar ik heb ook  Parijs, Kos, Torremolinos, Haarlem en andere erin staan. .
Een niks is leuker dan vanmorgen te zien dat wij het warmer hebben dan in Torremolinos. .... en  het even warm als op Kos is. .
We beginnen bijna een tropisch vakantieland te worden (wedden dat ik dat morgen niet meer zeg)
Van.....hoe dan ook.. zomerjurk aan...en hup naar school waar buiten spelen een belangrijk onderdeel zal worden. .
Fijn om weer zo uitgerust dr klas binnen te stappen...
Net zo makkelijk ga ik weer verder waar ik twee weken geleden gebleven was. .
Ook aan de kinderen merk je dat ze vakantie gehad hebben. .
En vooral dat het mooi weer was in die vakantie..
Ze konden allemaal heerlijk naar buiten en dus energie kwijtraken...
In de klas heerst een rustige gezellige sfeer...
We werken aan het thema vorm en kleur dus we gaan vormen opplakken. .
Binnen een kwartier liggen er 9 kleuter Mondriaan's...
Die vormen bij naam leren kennen valt iets minder makkelijk mee. .
Driehoek is gewoon een dak. . juf moet niet zo moeilijk doen. .
En een vierkant en rechthoek zijn en blijven rechte en lange blokken...
Een cirkel is natuurlijk een rondje en pak ik een geel rondje dan is dat gewoon de zon. .
Soms is kleuter logica en fantasie zoveel leuker dan theorie...of werkelijkheid ...
Van. .. als ik vandaag een kindje uit de andere klas aanspreek op iets dat gisteren gebeurd is met een leerling uit mijn klas, krijg ik, als hij hoort waar het over gaat, te horen; "nu even niet hoor.... ik ben druk". .!....
Tja. . het kan verkeren. ... en deze juf is te druk nu om op het andere druk zijn te wachten. ...
Van... het is een sowieso ook echt een drukke dag.... veel gesprekken, snelle overlegjes, te verzenden E-mailtjes, verslagen schrijven.... en het gaat maar door. .
Om vijf uur schuiven we de deur achter ons dicht. .
Ik ga boodschappen doen. .. en nou dat wordt wat...
Heb ik de quinoa in mijn wagentje. . ja lekker. . zie ik de salades ... oh maaltijd salade met dit weer. .  nog lekkerder..... Quinoa weer terug....zie ik bij de vlees afdeling de risotto met kip...mmmmm dat ziet er goed uit. .. salades weer terug ...
Maar nou laat ik het hierbij hoor... kastanje champignons... courgettes.... jammie. .
Oh ja. . hondenvoer. . crackers en smeerworst....chocopasta voor Willem... klaar. .!
Van. .. kijk aan. Willem bijna tegelijk thuis. . oei gezicht staat niet goed. . maar even het verhaal aanhoren en de vinger op de zere plek leggen want Willem kennende voelt nu alles niet goed. .
Boodschappen uitpakken... huh... olijven met ansjovis. .. dat heb ik niet gepakt. .. en. .. waar zijn mijn blikjes smeerworst....
Hè nee hè... die meneer voor mij heeft de verkeerde blikjes in zijn tas gedaan... typisch gevalletje van "was nou maar naar Specsavers gegaan"......
Ik hoop niet dat die olijven met ansjovis een essentieel onderdeel van zijn menu vormde want smeerworst is nou niet echt een redelijk alternatief. .
 Van de avond vul ik met een sollicitatie... en ik kijk weer eens naar Opsporing verzocht want Willem is gezellig met zijn fluiten onderweg naar een repetitie. ..
Maar al te lang moet je niet naar zo'n programma kijken. .. zeker niet als deze gevolgd wordt door een programma als Opgelicht en dan ook nog eens De rijdende rechter. . want je zou het idee krijgen dat de wereld alleen nog maar uit slechte mensen en slachtoffers bestaat. .
Ik heb dringend behoefte aan iets vrolijks maar dat is op tv nauwelijks meer te vinden....
Dan maar lekker de tv uit en in het schemerdonker naar de eenden en zwanen kijken en het brul concert van dé kikkers beluisteren. . tot het echt donker begint te worden. .
De eenden slapen. . de zwanen waken. . de kikkers blijven brullen. .
Mooi geluid om bij in te slapen ...
Kom op Bengel. . we gaan naar boven


Geen opmerkingen:

Een reactie posten