donderdag 10 mei 2018

10 mei 2018

Dag van:
Kleindochter Isa jarig... de eerstgeboren kleindochter. ..
Alweer 14 jaar geleden en elke keer als ik haar zie is het weer opnieuw genieten...

Elke keer was zo bijzonder
Maar die aller eerste keer
Dat hele lieve prachtig wonder
Dat vergeet je vast niet meer

Lieve Isa, eerstelinge
Nieuwe generatie kwam
Samen zoveel mooie dingen
Waarbij jij het voortouw nam

Altijd wil jij álles weten
Duik je graag de diepte in
Met je neus weer in die boeken
Dan pas heeft jouw leven zin

Vandaag vieren we jouw veertien jaren
Zo bijzonder... zo speciaal
Veertien jaar al in ons leven
Schreef jij jouw Isa verhaal

Veertien jaar de spil van allen
Jij houdt alles bij elkaar
Lieve lieve oma's Iesemuis
Ik wens je nog wel 100 jaar

Van.... oh gut...door de Griekenland vakantie/ vriendenbezoek helemaal er niet bij stil gestaan dat het vandaag Hemelvaartsdag is. .
Wát een kluns. . sukkel.... domoor ....
Nu wil Iss gelukkig geld hebben als cadeautje maar alleen geld vind ik niks. .een paar kleinigheidjes erbij was leuk geweest ...
En nog dommer. . ik zou het boek "denk en doe als een kat" kopen...
Er is vandaag geen boekhandel in de wijde omtrek open...
Nou. . misschien in de WIJDE omtrek wel maar daar ga ik niet heen dus. .
Van. . eerst maar eens het boek bij bol.com bestellen en morgen bij haar laten bezorgen ....
En kijk aan. ....de woonboulevard is wel open en daar hebben ze een intertoys (maar tja een kleindochter van 14 wil geen speelgoed meer)..... maar ook een Action...(en daar hebben ze van alles voor puberdames met puberkamers)
Vriendin Annet gaat mee en ja hoor. . genoeg spulletjes. .. en ook nog een katten cadeau tasje om wat in te doen. .
Oma is weer blij. ..
Op naar Didam.....
Alleen oma komt vandaag met vriendin Annet op bezoek... maar Isa deert dat niets. Isa is Isa... en Isa is gewoon jarig. . en wel vandaag. . want jarig zijn heeft niets met visite te maken maar met je eigen gevoel. . en deze dag die je geboortedag is die je blij maakt dat je op de wereld kwam... dat is Isa ten top....
Haar wereld. . haar gedachte... haar verjaardag. .
En ze geniet  van zichzelf. . van haar gevoel ... en van voorbijkomende extraatjes. . zoals kiezen wat ze wil eten. . Ben en Jerry ijs als toetje alleen voor haar... een hoverboard...... leuke kleinigheidjes van oma ..... en dromen van wat ze met het geld zou kunnen doen. .
Oma ik weet echt niet wat ik met zoveel geld moet. ..
Oma. .. mama. . en Annet hebben wel ideetjes... maar tja... beetje zonde van zoveel geld want dan is het op...
Ze bewaart het dus nog even zodat ze er naar kan kijken... en dan kan bedenken om het te gebruiken als het zover is...
Van. . het wordt een knus en kneuterige verjaardag. .
We neuzen naaibladen door. .. we zoeken online stofjes uit. .. we kletsen gezellig... we eten spaghetti. . we eten een taartje...
Vooral de sfeer maakt de verjaardag zo héérlijk intiem en gezellig. .
Harmonie. . vrolijkheid .... saamhorigheid.....al die Isa.. die Mona*Isa dingen .... zoals van alles bij elkaar houden en dan spinnen als een tevreden katje op een zacht kussen...
 Van. . och ja. . jonge katjes hebben ze ook weer. . en nest van Pom. .... halfzusjes en broertje van Bengel dus...4 mei geboren...
Te lief voor woorden en zo koddig mooi. ..
Britt zit in kleermakerszit zo'n beetje de halve middag voor de doos. .
Ze kijkt ze groot zullen we maar zeggen. .. . in ieder geval zo groot dat ze ermee kan spelen en knuffelen. .
Van. . tegen de avond weer naar huis. . een diepvriezer bij Annet naar buiten tillen die morgen naar grof vuil moet. . nog een bakkie samen drinken en dan weer op naar mijn eigen bedoeninkje. .
Babs met het extra hyper gen ....zorgelijke Blitz. . en snelgroeiende uit de kluiten gewassen pup Borre. ..
En Bengel....?.....Bengel is boos ... heel boos... en kat met een air. ..
Jullie mij 6 dagen wegdoen. . en dan toevallig naar een heerlijke rustige plek waar ik alle aandacht kreeg. . dan weer terug naar deze honden beesten die je achterna zitten. . mooi niét dat ik zo maar weer mijn lieve oude leventje oppak....
Boeten zullen jullie. . zwaar ervoor boeten. ..
Van. .. we worden dus niet meer aangekeken. . genegeerd... langs ons heen gelopen... liever buiten zijn dan binnen op schoot zijn. . gewoon boos dus. .
A cat with attitude zeggen ze dan. ..
En wat ik haar ook geef... hoe ik haar ook wil kroelen of knuffelen. .of waar ik haar ook mee verwen... het helpt niks...
Zelfs het verse vlees dat we vanaf nu Blitz geven om te kijken of ze dan wat sterker wordt een ietsje dikker (het is nu een zwak. .bijna geraamte op pootjes) eet ze niet. .
En oef wat voel ik mij zwaar schuldig nu. ..
Van.....Euro songfestival voorrondes kijken...
De éérste voorronde was op onze terugkom uit Griekenland dag... dus dát werd m niet.... maar nu we weer wat geacclitmatiseerd zijn en ook Nederland nog eens meedoet, kijken we wel. .
Er komt heel wat aan bagger. .. creativiteit... mooie zuivere en valse stemmen voorbij. .
'er komen kleding kasten vol verkleed  en carnavals kleren... lingerie. .. gala ... gordijnen...en andere kleding voorbij...
En ook heel wat leuke mooie en vreselijke liedjes. .
Niks is heerlijker dan nu samen met de presentator commentaar te leveren. .
Punten geven doen we zaterdag wel (oude familietraditie) ...... nu is het vooral commentaar. . van aaaah's en oooooh's tot vreselijks en afschuwelijks ...leveren. ..
En dan komt er dat punt. . ...tijdens de jurering... dat je denkt. ."waarom kijk ik eigenlijk" .....
Een land met een inzending vol schreeuwers is door maar het land met 3 prachtige stemmen en een machtig mooi liedje is niet door. .. en dan tot het laatst moeten wachten om te horen dat Nederland door is...
Wel verdorie. . het kan dan misschien niet je genre zijn... maar iedereen hoort toch dat dit een lied met kwaliteit is... neergezet door een ras artiest...
Maar goéd.... we zijn door... ik kan zaterdag met een gerust hart kijken. . en me waarschijnlijk aan het eind weer groen en geel ergeren...
Bengel weigert zoals vroeger gezellig nat me te komen liggen. . laat staan dat ze ok maar één keer haar spin geluid laat horen. . maar oké... zee staat in ieder geval wél al nat min bed. . al vlucht ze gauw eronder als ik haar op wil pakken...
Ik wist niet dat katten zoooooo bos konden zijn en dat zo lang konden blijven...
Van. .. . ...maar verder....los van de Bengel ervaring....een rustig voort kabbelend dagje vandaag... ik hou ervan..













Geen opmerkingen:

Een reactie posten