zaterdag 26 mei 2018

26 mei 2018

Dag van:
Wakker worden en weer inslapen.... Wakker worden en weer inslapen... het is wat met die hitte....
Maar.... je hoort me niet klagen... dikke voeten.... bezweet kussen... maar liever de warmte dan de vrieskou...
Poes ligt languit naast me...
Je móet er toch niet aan denken dat je een vacht hebt...
Ik benijd de beesten nu niet...
Alhoewel... vroeger hadden wij ook meer vacht... maar ja..
Dat was volgens mij immers om ons te beschermen tegen de kou omdat men toen nogal schaars gekleed was...
Euh... daar weten ze anders tegenwoordig ook wel raad mee...
Maar geen zorg.. beesten hebben een constante temperatuur en hun zogenaamde onderwol vormt een isolatielaag...
Wel moet er constant drinken staan. .. liefst op verschillende plekken... vooral katten zijn niet van die frequente drinkers...
Katten zijn trouwens slim... zij zijn 's nachts actief en overdag slapen en rusten ze veel..
Zij hebben geen last van de warmte
Hún voorouders zijn immers woestijn dieren.... over hitte gesproken...
Honden verliezen warmte door hijgen... bloed irritant af en toe maar toch maar toelaten...
En beide soorten beesten zweten uit de poten.. dat doen wij ook wel eens maar moet je dan het commentaar eens horen...
Info: kattenzorg Nijmegen... maar ook voor hondeninfo...
Leuke site trouwens: (en alle info mag gedeeld worden)
https://kattenzorgnijmegen.nl/oververhitting-dikke-vacht/ ..... maar kijk ook eens verder op de site als je huisdieren hebt...
Van... Willem gaat dochter naar haar werk brengen en aansluitend naar zijn moeder. .
heb het rijk alleen dus... en geen Borre ook om op te letten want die gaat met Willem mee. .
Met zijn maatje naar zijn maatje....
Van... achterstallig schoolwerk inhalen... absentie registratie... gespreksverslagen...
Dan de OPP evaluatie voorbereiding. . inlezen, kopiëren en dan zelf aan de slag met schrijven...
Van... en ook even in de zon zitten....badje voor de honden vullen... beetje het bruine kleurtje van mezelf bijhouden...
Leuke dingen die hand braces maar ik lijk nu wel een zebra met die strepen op mijn hand van die sluitbanden....
Oeps en ook maar even zorgen dat ikzelf goed drink met die hitte... ik zou er zomaar eens hoofdpijn van krijgen ipv dit zeurderige gevoel...
Van... kijk nou... is daar een duif uit de Efteling ontsnapt..?
Er vliegt een duif met van boven normale kleur maar van onder totaal roze gekleurd, voorbij...
Ik zal je zeggen... je wrijft je toch even in de ogen.. en kijkt om je heen of er nog meer mensen dat gezien hebben...of dat jij de enige met deze hallucinatie, mogelijk ook zonnesteek, bent...
Maar helaas... het mannenstel met lassie honden is net de brug over en verder niemand in de buurt...
Het móet niet gekker worden... op de foto met dat ding want anders gelooft niemand me...
Jammer dat ik alleen de roze vleugel en niet de buik erop krijg....
Maar bewijs genoeg geleverd voor straks...
 Van... Willem terug van moeder....
Dat betekent.. hem nu rust gunnen om de ervaring weer in een gedicht of verhaal te vatten...
Ik hou dus wijselijk mijn mond... daar was ik immers al vier uur aan gewend... en ga verder  met genieten van mijn uitzichten...
Het water waar de paardenbloem pluisjes op dansen... de eenden familie die daar doorheen snatert.... de meerkoet die weer eens alles verjaagd dat dichtbij zijn onogelijke kroost komt....
De tuin die er eigenlijk niet uitziet... zeker niet nu drie honden daar doorheen banjeren en sloop graag zijn.... maar toch...
Heeej kijk nou... eindelijk...EINDELIJK na vier lange jaren groeien er mini druiventrosjes aan de druivenstruik... wauw.. dat is gaaf...
Ik kán zo blij worden van zulke dingen...
Och.. ik probeer al jaren druiven in de tuin te laten groeien... nooit gelukt... de struiken gaan altijd weer dood...
Die ik nu had bleef wel in leven maar groeide zeer matig en gaf al helemaal geen druiven...
Maar geduld wordt beloond... yes... ik heb druiven...in de groei dan welteverstaan....
Kan er nog geen glaasje wijn van brouwen... niet eens een borrel glaasje... maar ik heb ze tenminste...
Het is een begin...
Van .... ja hoor... en de appels groeien ook...en wat gaan die hard...
Lieve kleine appels ter grootte van een pingpong balletje... maar al met een rood blosje..
Van.... Willem heeft vast zijn gedicht  klaar want ik hoor voor de honderd miljoenste keer het nummer van 'as it is in heaven' op de fluit...
Nu vind ik die film echt een van de mooiste films... en ook vind ik het heerlijk als Willem speelt op de fluit... en ik snap dat hij voor zijn optreden van morgen in Utrecht moet oefenen maar.......BLÈG wat hangt me dat nummer de keel uit...
Echt hoor... sommige nummers mag hij wel honderd duizend keer spelen maar dit nummer.....
Van...'Willem probeer dit nummer eens op de sopraan ipv tenor ' roep ik naar binnen...
Ik weet niet waarom maar ik krijg ineens een ingeving dat ik het dan beter aan kan horen en dat het beter bij het nummer past...
'Nee waarom... tenor klinkt veel mooier ' roept hij terug...
Ik grom... waarop hij de sopraan pakt....
En hoor... het nummer krijgt ineens allure... dit kan ik händelen...
Goh... zegt Willem na 6x het nummer op de sopraan te hebben gespeeld... je hebt eigenlijk wel gelijk.... je hebt me overtuigd... ik speel het morgen op de sopraan...
Van... jammer dat de mensen in de zaal morgen eigenlijk niet weten hoe dankbaar ze me wel niet mogen zijn hi hi hi hi....
Zelfs de mensen die over het bruggetje het bos inlopen, staan even stil om te luisteren....
Het briesje draagt dan ook wel schitterend deze klatergoud hoge tonen over het water... over de bomen...zo de oren in voor wie het horen wil...
Van... drie honden en een badje... pas nu gaan ze er echt in... waarschijnlijk was het te warm vanmiddag...
Ze splashen en spetteren erop los...
Borre gooit zijn hele lijf in de strijd en ligt voor hij het weet compleet in het nat. .
Blitz is wat terughoudender en voorzichtiger terwijl dat juist de waterrat van het stel is. . Babs is gewoon de bemoeial... jij erin ik erin... jij eruit ik eruit... rennen... vliegen... springen....(bestaat er  eigenlijk honden ritalin???)
https://youtu.be/K0maOzww5DI en https://youtu.be/QV5Hd7jwfcA
Van.... samen met Willem boodschappen doen...
Wat een genot dat ik die zware  tas vol hondenvoer blikken  en pakken nu niet hoef te tillen....
Oké... en als jullie voor de gebakken aardappeltjes met spinazie gaan, ga ik voor de spinazie pizza... euh nou ja... dat was het plan.... ware het niet dat Borre blijkbaar ook van spinazie met salami pizza houdt... ofwel....
Wat een pech... pizza weg....
Niet helemaal natuurlijk want ik grijp wel in!....
Borre!!!!!!!!!!
Van...de bootjes varen af en aan vanavond.... 
Twee jongeren gooien stenen in het water...
De honden hebben alweer de dolle 5 minuten....
Het koelt maar mondjesmaat af...
Eerst maar ééns even lekker douchen....
En nu ga ik lezen ......maar.....niet voordat ik één van de trouwste lezers ( en nog wel van het allereerste uur) ...heel veel beterschap wens....gauw dat ziekenhuis uit hoor....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten