vrijdag 11 mei 2018

11 mei 2018

Dag van:
En dan ineens. . om een uurtje of drie voel ik een warm poezen lijfje tegen me aankruipen...
Een kopstoot... een likje. . en nog één... spin spin. ...Bengel is hst boosheid kwijt.
Angstig is ze nog wel een beetje... ik moet geen gekke bewegingen maken want dan springt ze weg of kijkt verschrikt op. .
Maar we zijn weer vriendjes.... wat een opluchting is dat...
Samen slapen we tevreden verder. .
 Van. ..Borre meldt zich vroeg vandaag.
Willem naar beneden... ik niet... maar wakker ben ik wel. .
En zin om lang in bed te blijven heb ik ook niet. .
 Beter ook maar want Borre heft weer ZO'N  dag. .
Willem heeft net anderhalf uur met ze gedolt en gewandeld maar de knollen zijn nog niet op. . energie voor tien...
Dus als Willem naar de kapper is en ik de tuindeuren opengooi rent meneer alweer naar buiten. .
Oei is hij toch zijn beer vergeten ... zo aandoenlijk denk ik nóg...
Dan verschanst meneertje zich met beer achter de tuinstoel ....
Verdacht stil ook vind ik...
Toch eens kijken. .
En ja hoor. . daar liggen mijn nieuwe tuinplanten .... in en om zijn bek .....
En daarboven twee ogen die net doen alsof er niks aan de hand is...
Van. . natuurlijk maak je dan een foto van dit moment en deel je dat op Instagram en Facebook...
Ook op de herdershonden pagina's. . en oeps. . naast veel leuke... herkenbare reacties, ook waarschuwingen dat er net als bij binnenplanten ook bij buitenplanten, plantjes zijn die op de gevarenenlijst staan... zoals geraniums. .
Nooit bij stilgestaan..
Ik check morgen mijn plantjes maar alles oké. . zucht van verlichting want ik ben wel even klaar met al die dierenarts rekeningen.
En ik been bang dat er nog el een paar zullen komen want Blitz vrind vreemd gedrag ...
Zit hij rechtop te slaken en ploft faam zo in elkaar op de grond en slaapt verder....
Verder is het net of hij hyperventilereert of zo... ineens zomaar. . alsof zij stik benauwd is.... dan haalt ze met alle kracht adem..... vooral door de neus en zie je haar buik helemaal intrekken. .
Voordat we de dierenarts voor haar voor de zoveelste keer consulteren, eerst maar eens googlen. .
Het eerste vind ik negens terug en epilepsie is het niet...
Het tweede is zet waarschijnlijk leverde sneezing....
Is niet veel aan te doen...
Arme Blitz... nnaar wel de liefste van allemaal. ..
 Google en filmpjes op you tube stellen me wel iets gerust maar het blijft een zorgen hondje die Blitz van ons. .
Van. . wee wat heeft ze Willem kort geknipt... oh zomer coupe. . nou dan liever de lente. ...
Het dieet van Willem lukt trouwens aardig. .. Tegen de avond heeft hij het het moeilijkst... maar de kast staat vol cup a soup waarmee de honger dan weer gestild kan worden....
 Hij draagt het manmoedig dit keer... ik hoor hem er nauwelijks over. . behalve dan tegen die avond. ....
Lijkt erop dat de motivatie wel snor zit dit keer (maar dan zonder snor)....
Van. .. werken haalt de meiden vandaag weer op. . dat betekent dus kebab eten. ..
Nou ja. .1 dochter dan want de andere moet werken en die kan hij pas om 11 uur halen...
Veel viel er verder vandaag niet te beleven. .
Als Willem dochter 2 haalt en ik me o
even ontferm over de honden, staat er een dom programma op...
Ik Zappa even en kom en film tegen die je grijpt... "La grande belezza" ....(de grote schoonheid)...
En dat die film overladen is door prijzen,  begrijp ik wel....
Van. . Willem moppert al bij binnenkomst dat hij Netflix wil zien....
Tóch raakt hij gegrepen door de beelden...
Maar ja... de film duurt tot 1 uur. . dat ga ik niet afkijken. .
Opnemen dus maar... en morgen verder kijken.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten