maandag 14 mei 2018

14 mei 2018

Dag van:
The day after.... zó heerlijk veel valt er dan van je af, dat je wel kan blijven slapen...
Je niet afvragen waarom. . maar gewoon aan toegeven. ..
Dus ben ik keurig om 7 uur uit bed en lig om half 8 weer op de bank, waarop ik tot 10.15 uur doorpit...
Geen wroeging... gewoon lekker!!
Van... maar nu is het héérlijk buiten vertoeven. ... de vogeltjes vliegen af en aan naar hun nestjes. . soms met takjes om nesten bij te werken..... misschien zelfs wel uitbouwen, je weet maar nooit hoe groot de gezinsuitbreiding is. .
BORRE NEE... NIET AAN DE PLANTJES
De brul kikkers hebben hun gebrul gestaakt. . die beginnen vanavond pas weer als de zon onder is. . en hoe raar het ook mag klinken, maar wat is dat toch lekker inslapen bij dat geluid. ..
Van. . daar komen de ganzen weer aan.... maar ach. . ze hebben nog maar één  jong over. .
Katten , ratten, of hongerige grote vissen hebben vast hun buiken weer vol met ganzenleverpastei.....
Het is culinair genieten bij ons op het water. ... hier hebben ze geen master chefs of top koks nodig voor een vers en voedzaam maaltje...
Elke prooi is wat dat betreft sowieso voorzien van 4 Michellin sterren. ..
Maar toch blijft het zielig als je er met mensenogen naar blijft kijken...
De natuur is natuurlijk niet zielig... integendeel. . maar vanuit menselijk oogpunt is het wel cru. .
Ik gun elk dier in de natuur zijn maaltje maar  van baby's blijf  je af.....
Ik zelf zal ook nooit lam of kalf eten.... ik moet er niet aan denken....
BORRE NEE... NIET AAN DE PLANTJES
 Van. .. familie appje. . de auto van mijn dochter en schoonzoon bekrast... en niet zo'n beetje ook...
Bah wat een ongelofelijk laffe streek....
Een geluk bij groot ongeluk dat min schoonzoon zo handig is en het meteen een beetje kan fixen. .. maar ja. . je blijft het toch altijd ietsje zien. .
En het had niet gehoeven....zinloze actie om een auto te bekrassen. .
Van. ... het wordt alweer warmer en warmer...
Willem heeft vandaag schoolreisje van onder en midden bouw in Ouwehands dierenpark... wat zullen ze het heet hebben....
Maar alles beter dan een regen dag denk ik dan maar....
BORRE NEE... NIET AAN DE PLANTJES
Van..... eindelijk eindelijk zie ik nog meer jongen op het water... jonge zwanen en jonge eenden. .
Het lijkt wel een complete kraamkamer. .
Ik kan moeilijk zeggen dat het een hele afdeling gynaecologie is want dit waren vast allemaal natuurlijke thuisbevallingen....tik tik breek een  eitje zeg maar. .
Dit vraagt natuurlijk om mooie plaatjes schieten. .
 Eerst maar eens brood voeren... dan komen ze nóg ietsje dichterbij. .
Bikkel had al op de barricades gestaan... Babs Blitz en Borre doen niks. .
Blitz geeft één blaf. . dan houdt het op. .
BORRE NEE... NIET AAN DE PLANTJES...
Tjonge jongen. . daar gaat mijn vierde plantje. . toch maar even boos worden. . of net  doen alsof want meneer kijkt alsof het hem allemaal maar zo overkomt 'ik kan er niks aan doen vrouwtje'....

Het helpt een beetje.... meneer kijkt nu eerst om om te kijken of ik hem doorheb en dat geeft dan in ieder geval tijd genoeg voor mij om hem te waarschuwen.... waarop hij zich van zogenaamd geen kwaad bewust, omdraait. .
BORRE !!!
Van. ... ik kan er niks aan doen maar ik plak dit vrije dagje nog heerlijk aan de meivakantie.... ik kan me niet tot werk aanzetten. .
Warm. .. heet ...
Ik plof op de bank. . en slaap. .. alweer!!
Van. . oeps half vijf. . snel naar de winkel...voor Willem weer thuiskomt...
Maar dat valt mee want schoolreisjes duren altijd langer. . en..
Willem krijgt het trieste nieuws dat de hartsvriendin van zijn jongste zusje... en dus ook voor hem goede bekende... is overleden....(hersentumor)
Van... niet naar zijn zus... maar wel bellen. .
En mijn gedachten gaan uit naar mijn hartsvriendin....
Je moet er toch niet aan denken dat je je hartsvriendin kwijt raakt. .
Toch hebben Annet en ik het er wel eens over... wie van ons het eerst zal gaan. . en hoe erg de leegte zal zijn. ..
Ik bedoel. . ik deel veel met Willem... heel veel. . maar met Annet, die ik al 30 jaar ken, deel ik minstens zo veel en vooral ook die vrouwendingetjes .... relatiedingetjes....
Blindelings vertrouwen we elkaar. . kunnen we lezen en schrijven met elkaar. .
Vaak ren ik met iets als eerste naar haar en zij naar mij ....anders dan naar Willem...
Ik zeg wel eens... het voordeel van vriendschap is dat je niet met elkaar samen hoeft te leven/ wonen ....
Ach arme Janneke.... wat een leegte zal dit geven....
Van. .. de avond breng ik al familie app append door. ..
We lachen wat af. . ...heerljjk zo'n  medium dat zo afstanden met  elkaar verbind zonder dat er nog afstand lijkt te bestaan.....
En dan nu morgen weer aan het  werk....
Deze vakantie heeft me goed gedaan. . ..




Geen opmerkingen:

Een reactie posten