woensdag 16 mei 2018

16 mei 2018

Dag van:
Ik zei toch dat ik mijn woorden van gisteren over tropisch vakantie paradijs Nederland zou terug nemen. . nou bij deze dus. .
Drup drup drup hoor ik op mijn balkon. ..
Voel ik dan één twee vier natte kattenpootjes op mijn arm, dan weet ik het zeker...brrrrr het regent buiten ...
En wat misschien goed voor de plantjes is, is slecht voor mij (behalve de zonneschijn)...
Van. .. en toch neem ik lekker geen jas mee naar school en ook geen plu. .
Misschien krijgt de zon dan wel medelijden en schijnt ze vanmiddag. .
Het wordt een gezellige rommelige ochtend in de klas...
Spelen is spelen denk je dan maar er is wel degelijk verschil tussen binnen spelen of buiten. .
En buiten kan dus even niet. .
De klas ligt bezaaid met speelgoed.... zelfs ik zie door de bomen het bos even niet meer... maar..... ze spelen el heerlijk en wie ben ik dan om dat te verstoren. .
Prikkelverwerking dus maar even uitschakelen en na afloop het puin ruimen. .
Van. . vandaag ook (in het kader van het thema kleur er vorm), de bal is rond. . de bal is rond. 2 ogen een neus en een mond gemaakt...
Daar zijn ze wel even mee zoet... cirkel inkleuren in de kleur van de ronde bal ernaast..
Tenminste. . de meeste dan. .. er zijn ook kinderen die liever de bal zelf vast hebben in plaats van op het platte vlak iets te kleuren. .
Van. . bellen zijn ook rond. . ik besluit te gaan bellen blazen ...
Voor de kenners; een prachtige activiteit ook om te kijken waar kinderen (prikkel)gevoelig voor zijn..
De één deinst terug en vindt het vies en nat.... de ander stopt de bellen in de mond. .. de volgende volgt ze met de ogen... en weer een ander doet het niks.... en natuurlijk is bellen pakken ook heel leuk om te doen
Van.... hoe mooi is het te zien hoe kinderen tot rust komen als je ze een bak met zand, water, rijst, macaroni, "slijm "  voorzet. .
Maar nog leuker bijna is het als je even later de (hulp) juffen die in de klas aanwezig zijn, ook de rijst en macaroni door de vingers ziet laten glijden. .
Sommige dingen zijn niet alleen voor kinderen goed....
Van.... morgen op schoolreisje. . er moet nogal wat voorbereid worden. ..
Maar er komt van alles niks als assistente en ik over onze dieren aan de praat raken...
Haar katten en oppas hond en mijn dieren... hadden we beter niet over kunnen beginnen...
Vóór we het weten is het, na tientallen ervaringen, uitwisselen van foto's en ooooh's en aaaah's, al bijna half vier. .
Daar gaat de beetje vrije middag...maar wel leuk besteed!!
Toch nog even de pillen voor of tegen (het is maar hoe je het bekijkt) artrose halen... pillen met een naam die ik maar niet kan onthouden...(glucosamine)...
Hoppa. . nog meer pillen... toe maar jongens. . ik heb straks een uitbouw voor de medicijn doos nodig...
Van. ..twee verliefderige pubers kom ik bij de Hema tegen... ze staan bij de make up..
Natuurlijk. . want de vrouwelijke helft moet er in dit stadium nog op haar best  uitzien. ...(de puistjes van de mannelijke helft zijn niet meer te redden vrees ik)
"Welke kleur vind jij mooi" vraagt ze. .
Voor wat, vraagt hij (terwijl ze bij de nagellak staan)
Welke kleur nagellak, vraagt ze. .
Ja, dat weet ik niet, bloost hij....(terwijl ik nog denk... je hebt toch wel een lievelingskleur of zo)....
Ze loopt door naar de nep wimpers. .
Welke vind jij mooi. . vraagt ze..
Ik kijk stiekem over mijn schouder naar de wimpers want ik wist werkelijk niet dat dat ook nog zoveel variatie in was.
Die van jou, antwoord hij. .
Dan slentert ze nóg even langs blusher en lipstick zonder vragen te stellen en zegt dan. ....(voor mij even shocking moment) ....."laten we maar condooms gaan halen. . verkopen ze die hier eigenlijk"?....
Ik grinnik alleen maar en denk... zou ze nu ook vragen welke kleur hij leuk vindt. .?....
Dan grijp ik mijnfavoriete eyeliner ( mochten jullie de vraag stellen. ... antwoord is bruin).... ik betaal en vertrek. ..
Van. .. Willem slaapt al in de stoel met de tv aan. .zie ik als ik zachtjes de deur achter me sluit .....
Die kan straks een heel stuk van de aflevering terug spoelen vrees ik. ..
Nee. . maar dan. ..
Hij opent zijn ogen als hij mijn eerste voetstap hoort... dat is in de keuken dus pas want bij de deur ligt vloerbedekking...
Ha ben je er al vraagt hij zo wakker mogelijk. .
Ja, ik ben er. . lekker geslagen. .?
Ik sliep niet...!
Oooooh... je knipperde natuurlijk net met je ogen toen ik binnenkwam....
Duh. .. komediant. .
Van.... en daar gaan we weer....." ik heb vreselijk honger "....
Willem en diëten. .it drives me crazy .....
Ja Willem. . even 5 minuutjes oké. .
"Maar ik kan bijna niet wachten". ..
2 Minuten later ( ik heb net een voet omhoog gelegd)
"Je weet toch hoe ik ben. . ik kan niet meer"
Hup dan maar de keuken in....
Tagliatelle is zo klaar....
30 seconden later "ooooh het ruikt nu al lekker"
5 Minuten later. ...."ik hou dit niet vol. . ik móet eten"....
Ik was erop bedacht. ... alsjeblieft een stuk gebraden gehakt alvast. .
Dan schep ik de borden vol terwijl Willem naast me staat....
"Dat is toch veel te weinig.... let wel. .3 zakken tagliatelle. .2 doosjes bospaddenstoelen en extra potje creme fraiche .... een hele wokpan vol. ..
Willem!!!!!!!! Hoeveelheid en voedingswaarde zijn 2 verschillende dingen...
Hij druipt met bord vol af. ..om halverwege het eten te zeggen "goh dat vult wel hè "...
Oooh heerlijke hopeloze man....
Van. ..Babs heeft de dolle 5 minuten...Borre probeert de siroop fles uit. ..Bengel balanceert over de balustrade van het dakterras en Blitz ligt Blitz te zijn. ..
Ik blader gezellig door de Duitse herder sites waar altijd el wat te melden valt te lezen...
Als ik Willem boven hoor komen vraag ik snel. ." Neem je een glas siroop mee"...
Welke kleur vraagt hij....
En terug denkend aan vanmiddag fluister ik " doe maar condooms"....maar roep  "DIE GROENE" .....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten