woensdag 30 mei 2018

30 mei 2018

Dag van:
AU prik... daar gaat een muggenkaakje dwars door mijn pyjama heen....
AU prik... het jeukt....
Jeuk is niet leuk....
Een kruisje met je nagel in het bultje zegt men. .
Hmm.... helpt maar tijdelijk... want als ik bijna weer in slap val jeukt het alweer...
Krabben geeft wondjes... niet krabben slaaptekort... en zin om naar beneden te gaan om azijn te halen heb ik niet.....krabben dus maar....
De eerste muggen aanval van het jaar is een feit....
Maar beter een mug dan een wesp en die krengen krijgen we ook nog over een maandje of wat...
Van... Willem mag uitslapen... hij staakt... zijn hele school staakt...
Ik staak niet... net als die rot mug niet...
Dús vanmorgen lekker alleen met de hondjes....
Wat zijn ze blij dat ze naar buiten kunnen... kom maar... euh... laat maar....
Ik loop de twee treedjes naar de keuken op... en.... de keuken ligt bezaaid met snippers papier en aangevreten tijdschriften...
Goh Borre... wat zie ik aan jouw lip hangen...?
Ik hoef me niet af te vragen wie de aanstichter van deze ellende is. .
Dilemma... de kamer is nog schoon... Borre is al behoorlijk zindelijk... maar als ik nu wacht en eerst opruim dan gaat heet vast mis...
Maar als ik terug kom en er is niks opgeruimd gaat Borre vast verder met zijn scheur grage actie...
Toch liever papier dan een grote plas... ik ga ze uitlaten...
Eenmaal weer binnen de bezem gepakt...
Oh leuk denkt Borre... de bezem...
Borre!!!!!!!!!!!
Van... goh het verkeer staakt zeker ook..zoooooo rustig op de weg...
In de klas is het alweer warm... benauwd van de regen van gister... de warmte van nu... en dus vochtige benauwde hitte....
Van gister onweer zeker... want vandaag weer geen netwerk...
Waar blijven die kinderen toch...?
Dan telefoon...en weer netwerk... dus de buitenwereld kan weer naar binnen... en ja hoor... drie berichtjes...
Zieke kindjes mét.... waterpokken.....
Oh jee... rode vlekjes tijd... gespikkelde kindjes in de klas straks...
Van oei oei wat een rustig dagje.....vol verrassend mooie dingen...
Ineens contact met een leerling waarbij contact maken erg moeilijk is...
Door nabootsen van zijn geluiden, ontstond de herkenning... jippie mijlpaaltje....
Nog even voor de zekerheid proberen of het echt klopt wat er gebeurde... en ja hoor... hij kruipt zelfs op schoot...
Zulke dingen... al lijkt het misschien niks... voelen voor mij als kippenvel momentjes en overwinninkjes...
Van... we zitten in de kring als de technische mannen het slot van de deur komen repareren...
Niks leuker dan kijken hoe dat gaat... alle stoeltjes dus maar omdraaien en neuzen naar de deur.... veel leuker dan kijken naar de juf met haar eeuwig hetzelfde "welke dag is het vandaag"...
Ook heerlijk om te beluisteren dat de kinderen op hun manier vragen stellen....
Van... we knutselen nog een huisje...... we spelen buiten.... leuk met weer andere technische mannen en een hogedrukspuit... aan een tuinslang... die ons natspuit...
Welkom fris....
We kijken nog een aflevering van juf Roos en sluiten de dag weer af...
Van. . een oudergesprek..... en op naar huis... vier uur... Willem is vast uit gestaakt...
Weet je wat... ik staak in de keuken vandaag.... eens kijken of Willem zin heeft om naar Duitsland te rijden om daar in Kleef boodschappen bij Kaufland te doen en zijn  favoriete vis te halen in zijn favoriete vis zaakje...even bellen...
Auto aan de kant...(Ja ja ik leer het nog wel eens)... Willem bellen.. en ja hij heeft zin....
Maar als ik de deur door ga zie ik hem alweer op de stoel slapen....
Hé oude man... wakker worden... staken betekent niks doen dus je kan er nooit moe van geworden zijn.....
Prikkels zeg je?.... veel prikkels...tja... sluit je ervoor af en kom mee....
We rijden de file in... dat is minder. .. Willem moet nog langer op zijn visje wachten...
Zal ik er 2 of 3 nemen dubt hij. ..
Nou schat... wacht het sonderangebot af... drie voor 10 of vier voor 10...
Ik wil er maar eentje dus tel uit je winst..
Het sonderangebot zegt 3 voor €10.00.... het worden er dus 2 voor Willem..... ik zeg dieet vriendelijk angebot....
Nu eerst een krat Duits bier, dat al een jaar in de schuur staat, inleveren in de aparte dranken hal en dan nog even het tuincentrum in....
Van.... zie ik dat goed. .?
Die plantjes €1.50... en die ook... en díe óók...
Daar wórdt een mens hebberig van... en het is heus... we lopen naar de kassa met begonia... Sunday lelie.... de prachtigste andere planten...10 stuks  in totaal....en rekenen €11.50 af....
Dat wórdt dus nóóit meer Intratuin....
Van... nu de boodschappen.... ook veel dingen zo belachelijk veel goedkoper... hoe doen die Duitsers dat toch...?
Grootverpakkingen wasmiddel...€5.85...... Willems favoriete Deo €2.00.... kattengrind €2.75....
De kar zit nokkie vol en we rekenen af met gezichten vol verbazing...
Wat zijn wij toch blij dat we dichtbij de grens wonen.
Van.. nu tanken.... de tank is bijna leeg...
In Nederland zou ik zo'n €60.00 kwijt zijn... hier (vreugdedansje) €41.67....
Het was een vruchtbaar namiddagje winkelen....
Van...PO collega appt foto's en verslag van de staking... zij is een van de actievoerders van PO ....
Kijk nou... ik zie Willem... en nog een keer Willem... en weer...
De PO'er krijgt er schik in... zoek Wallie... euh Willem... en ja hoor.. ik zie hem alweer met zijn maffe zonnenhoedje op zijn bol....
Van... Willem laat de honden lekker lang uit... dat is beter nu het koeler is...
Ik tank even bij .... even niks anders dan alleen het water... de vlonder... af en toe geruis van de bomen als er een briesje langs komt....
De kikkers zijn laat vanavond...
Wat een rust...
En bij die rust laat ik het...












Geen opmerkingen:

Een reactie posten