vrijdag 25 mei 2018

25 mei 2018

Dag van:
Vandaag heeft Willem sportdag met de school...
Hij is al vroeg uit de veren en als ik beneden kom hoef ik bijna niks meer te doen behalve relaxt koffie te drinken...
Dat noem ik nog eens een eindeweeks verrassing...
Ook de rit naar school is rustig.... bijna geen verkeer... als de mensen al geen adveetje hadden dan namen ze denk ik wel een vrije dag met dit mooie weer...
Ben ik even blij dat ik niet aan een recreatie plas of zwembad hoef te hangen... daar zal het wel uitpuilen nu...
Even snel een leerteam klusje klaren en dan aan de slag...
De klas is vandaag flink uitgedund met drie zieken...
Maar het zat er ook een beetje aan te komen... de tijd van "bezwete koppies en open raampjes" noemen ze dat...
Niet getreurd... er blijft nog genoeg leven in de brouwerij over...
We beginnen rustig puzzelend. . je kan dan een spelt in de klas horen vallen zo druk als ze daarmee zijn...en dan gym...
Het buiten spelen vormt de hoofdmoot vandaag en we zijn nog even actief met een digibord les over vormen en kleuren aan het einde van de dag...
Wat een ontspannen dagje...
Nu nog een overdracht... gezellig babbelen over een (muzikaal)teamuitje dat er aan zit te komen en waar iedereen zin in heeft...sommige collega's van andere teams komen vertellen waar en met wie ze volgend jaar voor de klas staan en wie er uit ons team gaan.... altijd weer een gepuzzel een onderdeel van gesprek natuurlijk...we bespreken onze plannen voor het weekend en ruimen nog wat laatste spulletjes op...
Dan is het toch echt weekend...
Thuis ligt Willem lekker in de stoel te slapen... dochter 1 ligt boven te appen plus andere mobiele zaken....en de ander gaat na haar bijbaantje naar een popfestival.... je kan het maar treffen ...
Die zien we morgen pas weer want natuurlijk wordt er bij een vriendinnetje geslapen...
Van... de honden zijn redelijk uitgeteld met die hitte... zelfs Borre heeft geen zin om uit te dagen... en al helemaal niet als de buiken weer rond gegeten zijn...
Zin om het zwembadje nog even voor ze vol te laten lopen heb ik niet...
Of eigenlijk maakt me dat nog niet eens zoveel uit.. dat is het werk niet... maar de zooi die je na het waterballet hebt... kijk... daar heb ik niet veel zin in...
Morgen weer een hete dag... dan zal ik het bad vol laten lopen en mag er pret cq rotzooi gemaakt worden...
 Van...Ben en Marleen van de kliek, die nog steeds in Frankrijk vertoeven, kwamen tijdens hun fietstocht een honden universiteit tegen... of dat iets voor Borre is....?
Nou als deze doerak het kader beroeps slopen en kuilen graven heeft afgerond, zullen we eens kijken of hij door kan stromen.... al moet ik zeggen dat ik Frankrijk dan wel een eind uit de route vind liggen... geloof dat de rondweg Arnhem ondanks alle wegwerkzaamheden, nog steeds iets rustig is dan de Periferique rond Parijs...daarbij gaat zijn zakgeld dan op aan tolgeld op de route du Soleil... arme Borre....
Van.... en dan geweldig nieuws van een ontzettend lieve oud stagiaire van lang geleden met wie ik heel veel mooie dingen heb zien gebeuren in haar persoonlijke groei....en die me nu appt dat ze zwanger is en  dat heel graag met me wil delen...
Wat een blijvend lieve schat is dat.. en JIPPIE ik heb weer wat te breien....
Heb al een hele baby uitzet in mijn hoofd ....
Oh wat heb ik hier zin in...morgen maar een baby mand halen en patronen bij elkaar zoeken.... wol heb ik nog genoeg... meer dan genoeg.... curvers uitpuilend te veel meer dan genoeg....een schuur vol...
Ooooh en kijk nou toch die echo..... het is al een compleet kindje....
Ik héb tot begin december de tijd om te breien... en ik blijf maar naar de foto van de echo turen om te spieken wat het wordt... maar ondanks dat alles al zo zichtbaar is, is het geslacht echt niet te zien....
Dan maar neutrale kleurtjes breien....
Hè wat een héérlijk vooruitzicht dit...
Van.... wat ben ik toch dankbaar dat je voor eventjes deel uit mag maken van het leven stagiaires .... zoekend naar wie ze zijn als ze hun eerste stappen in de werkende maatschappij zetten...
Dat je ze wat mee kan geven waar ze de rest van hun leven wat mee kunnen ....en  helemaal als blijkt dat ze er wat mee doen...
En wat meer dan mooi dat je ze kan blijven volgen en ze je me laten delen in hoe ze veder groeien....
"Ik wil dat de baby een ontzettend lief mens leert kennen die zo belangrijk voor me was...." appt ze....
Ach meiske toch...wat een mooie woorden....terwijl jullie eigenlijk mijn voedingsbodem zijn voor hoop op een betere en mooiere wereld...
En jullie liefdevolle wereldbeeld straks overdragen aan jullie nieuwe generatie...
Van.... breien en lezen gaat vast tegelijk.... ik kan namelijk niet kiezen wat ik het eerst wil doen...
En oeps... er ligt ook nog zoveel school werk te wachten....en ik wil de vakantie nog regelen.... en het fotoboek voor Griekenland  moet nog af....
Time management Wampie... daar komt het nu op aan...
Van. . oei... zou ik bijna vergeten dat Willem ook nog wensen op zijn lijstje heeft ...
Alle muziek nummers van de musical voor dit jaar op de goede volgorde... gebrand op cd... en op USB stick...
Nee dat gaat lekker Willem om extra nummers tussen versleutelde nummers te zetten...
En nee Willem...wma speelt hij niet af...mp3 wel.... omzetten?... wie ik?.... oké...
En YouTube nummer ook erbij?..... dan moet ik dat eerst converteren Willem... pffft....
Maar goéd... meneer heeft ze... niet in de goede volgorde maar wel allemaal afspeelbaar en een lijstje erbij met de volgorde....
Dag avondje lezen......
Van... we kijken nog even samen bij "campers huren"....en denken er nog even een nachtje over na....
Kunnen wel de honden mee natuurlijk....
Ja Willem... dat kan zeker!....
Willen we dat?.....
Willem wel.... en ik denk dat ik er nog een nachtje extra nadenk werk aan vast plak....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten