zondag 10 juni 2018

10 juni 2018

Dag van:
Het is nog heerlijk vroeg...
De vogeltjes zijn nog in de "keel smeer" en oefen etude fase..
In de loop van de dag zal het getwinkeleer, gefluit,  getjilp... nog mooier klinken..
Maar juist die ochtend klanken vind ik zo heerlijk ...
Bengel heeft haar pootje op min hand gelegd en haar kopje ligt tegen mijn arm...
Ze heeft nog helemaal geen trek in vogeltjes...
"Ik ga zo weg hoor"  krast een mensenstem de kamer in...
Einde genieten van een ochtend momentje...
Van.... Willem heeft weer een optreden...
Het gaat hard nu... bijna elke week staat de vroege vogel bepakt en bezakt met fluitkoffers, in de aanslag klaar om naar een zoveelste kerk, zaal, aula te gaan...
Maar goéd. . hij is dan ook wel een virtuoos fluitist (en nee dat zeg ik niet omdat Willem het is) die dingen met die fluit kan waar een vogeltje alleen maar van dromen kan...
Grappig dat in deze tijd van trance en hip hop geweld, de vraag naar fluit er zo vaak is...
De meeste mensen denken dat fluiten saai zijn en alleen maar barokachtige muziek uit zich toveren...
Willem laat horen dat juist bij jazz, blues en  zelfs hardrock een fluit een geweldige aanvulling is...
Van..... daar gaat Willem in ieder geval... niet zo ver weg gelukkig dus ook een beetje bijtijds thuis...
Nu de honden eten geven en zelf rustig op gang komen...
Mijn lijf is stijf.... maar ik voel geen ontstekingen na de noeste arbeid van gisteren...
Wieuwieuwieuw hoor ik ineens....
Een jankend hondje... eventjes poolshoogte nemen....
Tja. . dat krijg je er nou van...wie een kuil graaft voor zijn baasjes, valt er zelf in. .oh oh Borre...
Maar hij kan er ook niet uitkomen... even een zetje dan maar...
Leuk om te zien dat Blitz en Babs het zand om hem heen weg graven... als een soort hulp om meer grip te krijgen...en dat Blitz steeds bij hem blijft...dog rescue...
Van... nu dan honden eten geven.....en met z'n drieën op een rijtje staan ze even later te ontbijten...
Och... poes ruikt ook wat... nou vooruit... poes ook maar wat dan...
Weer rust in de tent...
Bzzzz bzzzzz doet de trilstand van mijn telefoon...
Van... Robbert en Tamara willen langskomen nu ze de nieuwe.auto hebben...
 Mijn lijf doet zeer... ik voel me moe.. de rapporten moeten af maar hoe heerlijk is het dat ze weer langs kunnen komen....
Yes leuk roep ik dus... want dat is het ook....
Van.... zolang ze onderweg zijn kan ik mooi even vakanties kijken...
Eigenlijk hoefde het dit jaar voor mij niet zo...
Net Kos achter de kiezen...
En straks ook nog 2 weken kamperen in Duitsland...
Hoeveel mensen kunnen er zeggen dat ze 3x per jaar op vakantie gaan; Parijs,  Kos,  Duitsland.... en dan nog een vierde vakantie nu ook...
Liever nog had ik de vloer vervangen... en  een zonnescherm (dat er vorig jaar door de lekkage omstandigheden al bij inviel) willen laten maken... de buitenkant van het huis laten schilderen... en misschien de tuin aanpakken...
Maar.... Willem wil weg... dat is goed voor ons zegt hij... al is het maar een weekje...
Nu had ik al wel wat ideeën geopperd; camper.... huisje in Frankrijk... dan kunnen de honden mee...
Híj vond het toen leuke ideeën... maar nu heeft hij het ineens over een vliegreis...
Hmm.... heb ik daar zin in...?
Drie honden in een pension is al een 1persoons vakantie op zich....
Ik zie sowieso nu al zonnescherm en natuursteen vloer in duigen vallen...
En over de tuin heb ik het al helemaal maar niet meer....
Van.... misschien een paar dagen Parijs... of Barcelona... zou hij dat goed vinden...?
Niet te lang zoeken want ik moet ook nog even wat aan het huis doen...
Robbert en de kinderen zijn zo allergisch als wat dus hondenharen een stof moeten tot een minimum gereduceerd worden...
Willem komt enthousiast thuis... zelfs de burgemeester was er en de kermis (zoek de vergelijking) en heel veel mensen...
Ja schat, dat kan goed want er is braderie daar...
Zoiets dacht hij dus al....
Hij zet de tv aan want de finale Roland Garros komt er zo op...
Och ja... ook dat nog.....
Ik boen verder ...
Dan zie ik twee kleine oogjes en een neusje door het zijraam bij de voordeur....
En een hele grote lach....
Ze zijn er... Michael voorop...
Hij stort zich letterlijk tegen me aan..." oma"!!!!!!!
Dan krijgt ook  kleine Luna eindelijk de kans.... met een dikke knuffel...
Van. .. omdat hun auto al zo lang stuk was en een nieuwe auto op zich liet wachten (maar geduld werd beloond)... konden ze niet eerder komen en was het al een tijdje terug dat ze er waren...
Michael en Luna rennen naar buiten... naar het water... naar de zwanen en de eendjes.... en de netten die oma altijd heeft staan in het hoekje bij de kamperfoelie...
Luna heeft meteen beet... een stekelbaarsje .... bij Michael ontbreekt het geduld....
Ze spelen  met de honden....
Ze spelen in de speeltuin...
Ze spelen op de brug...
Ze knuffelen...
Ze klauteren en springen door de tuin...
Bij jou is het fijn oma.....
Robbert maakt mooie opnames met zijn drone....
Leuk zo ons huis van bovenaf...
Tamara en ik kletsen bij...en genieten van de kinderen...
Van..... ondertussen wint Nadal Roland Garros..
Haalt Willem nasi en bami....
En komen Willems dochters terug van een middag shoppen in de stad...
Van... lekker eten op de vlonder met z'n allen... en niet te laat naar huis... tot groot verdriet van Michael en Luna die nog wel uren willen blijven....
Maar morgen is er weer school dus papa en mama zijn onverbiddelijk. .
Van... we zijn er nog niet... dochter 3 van de eerste lichting komt ook nog vanavond...
Ook weer gezellig... het is weer eens zoete inval... ik hou ervan...
Zo keuvelen we de koeler wordende avond door...
En als Marianne weg is..."Wampie kun je ook nog even helpen nou met het maken van een kaart voor de directeur die afscheid neemt "....
"Een kaart met quote en tekst op de achterkant...10x15cm...."
Lieve help ook dat nog...
Aan de slag dus maar..
Het is maar goed dat ik morgen studiedag heb en een boel achterstallig werk van vandaag kan doen...
Komt het toch vast allemaal op tijd klaar....
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten