woensdag 6 juni 2018

6 juni 2018

Dag van:
Daar gaan we weer... koorts vrij dus maar weer aan het werk...
Eigenlijk kan een leerkracht niet ziek zijn... kinderen van slag.. collega's opzadelen met extra werk...
Nee dan zit je lekker rustig thuis ziek te zijn... niet dus...
Alleen mijn keel is nog wel gevoelig...
Dat moet dan maar...
Willem is allang blij dat zijn brood weer klaarstaat....
De hondjes zijn minder blij want die moeten weer naar de opvang...
Hop in de auto... en gaan maar weer...
Van... het is warm in de school... nu al.. en de ergste hitte moet nog komen...
De kinderen zijn weer blij met de eigen juf... kusje hier.. knuffel daar... ja ja nou weet ik het wel...
Of mijn keel er nog in zit...?
Ja hoor....hoor maar. . ik geef een gil... nou ja... gilletje...
Hij doet het zegt de kleuter...
Dan beginnen we met de dag... woensdag... de korte dag...
Van... omdat we tijdens de briefing te horen kregen dat er een bijennest  is gevonden bij de speeltoestellen schuur (hoera onze blije bijen bollen actie heeft gewerkt....alleen een beetje dichtbij), begin ik de kring met een mooi verhaal over een bijtje die bij een school kwam en het daar zo gezellig vind dat zij er wel wilde wonen .... hoe ze haar vriendjes optrommelde en allemaal uitnodigde bij haar te komen wonen.... en JIPPIE ze toen bedachten dat ze een honingfeestje gingen vieren....
Daarna vertel ik, als we samen op veilige afstand gaan kijken  naar het nest, dat bijtjes het heel leuk bij ons vinden maar ook wel een beetje bangeriken zijn..... dat wij wegduwen als wij bang voor iemand zijn maar dat bijtjes veel te klein zijn om ons om te duwen... en dat ze daarom gaan prikken...
En omdat wij niet geprikt willen worden moeten de bijtjes weer verhuizen...hun hele huis mag mee...
Ik vertel nog dat een imker  dat komt doen in een groot wit pak met een soort masker op...
Maar ik besef me dat het nu tijd is om er even een filmpje bij te halen...
Hoe zeer ze ook aan mijn lippen hangen... beelden maken het nog helderder....
Van... al met al een leuke ochtend kring...
Daarna komt de grote knutsel kar weer langs...
Vandaag met brooddeeg... heel veel felle kleurtjes brooddeeg.... en glitters... en gekleurde lucifers stokjes ....
Er wordt wat af geëxperimenteerd... ze vinden het prachtig.. en hup daar gaat de glitter pot om... en boem dat gaan de potjes meel...
De klas lijkt wel een slagveld... maar we zijn gelukkig wel wat gewend als deze gezellige knutsel juf om de week langskomt....
Van.... twee technische mannen komen voor de tweede keer langs voor het slot van de deur dat al voor de tweede keer stuk is...
Gaan jullie het nou eindelijk goéd maken vraagt een eigenwijze kleuter dame...
Van... voor zover ik het meekrijg heeft haar opmerking wél gewerkt want er wordt wel heel wat extra aandacht aan besteed dit keer....
 We genieten van gewoon lekker spelen binnen en buiten.... je moet wat met die klimaatsverandering immers....
Zou onze jonge generatie echt opgroeien met tropische april en mei maanden...?
Van... en dan och die middag.... om twee uur sluit ik de computer af.... het was genoeg... ik ben tenslotte nog niet helemaal de oude...
Daarnaast heb ik ook nog genoeg te doen.... achter het gehoorapparaat aan dat ik al twee weken geleden bij de audiciën bracht...handelingsplannen..... rapporten....
Maar zoals ik al zei... och die middag....
In de gang al iemand tegenkomen .net wie ik blijf staan kletsen... buiten een oudcollega tegenkomen met wie nodig gebabbeld moet worden...(drie kwartier verder)....
Op het winkelcentrum kom ik een collega tegen.... even kletsen.... bij de Albert Heyn kom ik een collega tegen... even blijven kletsen....(een uur verder).....zoonlief Robbert belt... hij staat bij een andere auto.... wel of niet doen mam..... bij de audiciën apparaat weg alsook de gegevens...(Weer een uur verder)....
En zo ben ik dus 3 uur verder en kom ik alsnog om 5 uur thuis...
En daar zit Willem die straks de avondvierdaagse gaat meelopen met school...
Nu of straks eten.... straks dus... na het lopen...
Hoe laat ga je lopen Willem...?
18.00 uur...
Hoeveel kilometer...?
De 10 km....
Willem!.... Dan ben je rond half negen thuis....
Nou ja dat moet dan maar vindt hij...
Dus nu broodje en cup a soupje....
Een wandelaar moet toch een beetje ondergrond hebben...
Doei Willem.... loop ze....
En plof... als ik in de tuinstoel zit, val ik in slaap....
Of Nadal of Schwartzman gewonnen heeft krijg ik niet meer mee....
Van... wakker... op Willem wachten en in de tuin rommelen....
Borre slaapt alleen maar.... zeker drukke dag op de dagopvang gehad.... best wel rustig zo... ik zou eraan kunnen wennen zeg maar...
 Ook ontwikkelt deze heer een voorliefde voor op schoot liggen... ben heeeeeeeeel benieuwd hoe dat over een paar maanden moet.....?
Van Willem redelijk uitgeput thuis...
Het is maar goed dat hij maar één van de vier dagen hoeft te lopen...
En ja Willem.... je bent er heus van afgevallen.... geniet nu maar dubbel van je salade....
Ik ga naar boven... de koek is op....
Trusten...!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten