zaterdag 2 juni 2018

2 juni 2018

Dag van:
 Koelt het net een beetje af... drijf ik nog mijn bed uit.....
Koorts... transpireren... en de temperatuur die afkoelt is geen fijne combinatie...
Klam gevoel.... bibbers.....
En natuurlijk slaap je s nachts amper als je overdag al de hele dag hebt geslagen...
Ik lijk wel een woelmuis....
Deken erop... deken eraf... andere deken erop... andere deken eraf... geen deken... nee dat is het ook niet...deken omdraaien.... eindelijk slaap ik weer in...
Van... het eerste dat je s morgens doet is slikken... au.. niet over dus...
Ik ga over op rigoureuze maatregelen want als ik ergens niet tegen kan is het ziek zijn...
Ik klappertand naar beneden, die de drankkast open.... zoek de sterkste drank die Willem heeft, Metaxa (Griekse cognac) dus... en neem een slok....
Woooowowow... dat brandt in de keel....
Maar tja... het kan wel even wat slikpijn wegnemen, de koorts verdwijnt er niet door... domme actie dus...
Het zweet gutst me nu echt van lijf en ledematen...
Sterk spul die.... euh...Metaxa...
Ik doe het geen tweede keer....
Dan maar ibuprofen en paracetamol... ik leef er de laatste 2 dagen op...
Van..... bed naar bank... liggen en weer slapen. .
Wakker...Sarapova zien winnen op Roland Garros.... slapen...1 set van Nadal meekrijgen en weer slapen...
Willem gaat naar de opticien.. brillenglas met kras door Borre...
Kost je even €225.00...... duur hondje is het toch...
Maar wie weet dekt de verzekering zoiets...
Van... geen puf om te lezen... net puf genoeg om een spelletje patience te spelen... of hoe dat in populaire termen online,  solitair genoemd wordt... dan weer in slaap sukkelen...
Wakker worden van Borre die er weer eens met de bloempotten vandoor is....
Foei Borre komt er schor en weinig overtuigend uit...
Het helpt dus geen zier...
Babs kan het geen moer schelen, die jut Borre op.... lieve Blitz schijnt mijn seintje begrepen te hebben en gromt een keer...het helpt...
Meteen komt ze een knuffel halen.. de slimmerd...
Bengel wijkt wederom niet van mijn zijde...
Vandaag precies een jaar geleden dat ze ons kwam verblijden met haar komst...
Nooit een seconde spijt van gehad... zelfs Willem de anti kattenman niet.....
Van... ik slaap weer....
Rare gewoonte van ziek zijn, dat je zoveel slaapt en dat die slaap heelt....
En als de slaap dat niet doet met behulp van de "molletjes en fennetjes" dan maandag maar een antibiotica kuurtje halen...
Van.... nee niet eten... dat doet zeer... beetje rijstepap of zo..... drinken doe ik ook al te weinig...
Een ijsje heb ik gisteren genomen... zo'n kinderijsje.... dat verzacht enigzins... net als bij kinderen de pijn na amandelen knippen...
Van.... na twee nachten mijn bed uit zweten, moet mijn bed verschoont... ga er niet nóg een nacht in woelen...
Met de moed der wanhoop dan maar.... en zelfs even laten luchten buiten en de klamme overtrekken en slopen in de was zitten...
Niet verder vertellen dat het me drie kwartier kostte...
Van... nu zelf douchen... moge alsjeblieft met het klamme zweet de ziektekiemen er ook afgewassen worden .....
Toch al met al, al anderhalf uur wakker... en amper hoofdpijn.....
Je zou toch bijna durven hopen dat het een ietsiepietsie beter gaat...
Van.... ook dat nog de wasmachine loopt van de verhoging af...
We hebben sinds een half jaar en wandelgrage wasmachine...viraal bij centrifugeren..
Het is natuurlijk al een oudje want ik heb haar al 11 jaar...
Maar laat haar er dan gewoon mee stoppen of zo...
Ze hoeft niet zelf wandelend naar het wasmachinekerkhof (annex oud ijzer schroothoop).... we laten haar graag ophalen door de wasmachine uitvaartdienst (annex oud ijzerboer)..
Ja ik blijf eerbiedig tegenover mijn wasmachientje.... ze doet tenslotte al 11 jaar trouw dienst...
Ooit zei de BCC meneer... maar mevrouw deze gaat niet zo heel lang mee hoor en is geschikt voor 1persoonswasjes (Ik woonde toen nog alleen) ....
Precies goed  genoeg voor mij dus zei ik...
Ik héb er notabene maanden gezinswassen mee gedraaid toen mijn kids uit Schotland ineens weer terugkwamen...
Ik héb er gezinswassen  voor Willem en zijn kids mee gewassen. . Marianne die tijdelijk inwoonde. . de twee jongste meiden... ik heb er vakantiewassen mee gedraaid... en de 2persoons wassen toen Willem hier kwam wonen... de onder gepoepte dekens van Bikkel....
Nee... als het zover is zal mijn wasmachientje een waardige dood sterven...dat heeft ze verdiend....
Maar tja... voorlopig moet ik haar wel weer even op haar podiumpje/verhoginkje tillen en schuiven..
En mevrouw is in de jaren heel wat aangekomen door kalkafzetting....
Gelukkig schiet Willem te hulp...
Samen hijsen we haar terug...
Voor de zekerheid maar even wat ervoor zetten voor ze weer aan haar laatste wandeling  wil gaan beginnen...
Van.... dit zijn geen fijne klusjes als je ziek bent...
Was eruit en slapen maar weer...
En ontzettend hipper dat ik morgen weer zonder pijn kan slikken... en de koorts nog met gezakt is...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten