vrijdag 22 juni 2018

22 juni 2018

Dag van:
Tjonge... precies 11 maanden geleden begon deze blog...
Elke dag trouw schrijven... nog één maand volhouden een dan een jaar volgemaakt...
Van... opstaan met het "Lekker vrijdag" gevoel...
Straks op school de rapporten en de OPP evaluaties me maar huis geven...
Altijd zo'n gevoel dat je écht dicht tegen de vakantie aanzit...
Volgens week dan nog even de drukke van de rapporten gesprekken... nog de laatste dingen schoonmaken... zodat alles volgend jaar weer fris ruikt alvorens er weer een jaar mee gewerkt zal worden...
Van.... Willem heeft studiedag... Borre gaat mee, de andere twee blijven thuis...
Alles dus goed aan de kant zetten en een extra rondje lopen door de kamer of echt alles weg is wat stuk kan....
Borre is dan wel de grootste sloper maar ik vlak Blitz en Babs niet geheel uit...
Op school heerst weer vrijdagse gezelligheid... laatste dag van de week...
In de kring raden we geluiden van voertuigen en daarna is er een voertuigen spel..
Verbazend hoeveel voertuigen nog met de vakantie te maken; auto's met surfplanken op het dak, campers, auto's die een bootje op een trailer hebben of de fietsen op een rek achter maar ook auto's met caravans...
Volgens een van de kleuters heb je dan een trekdraad (trekhaak) nodig... met een draaimolen erop..
Het is een leuke les en de kinderen doen enthousiast mee...
Daarna gym... dat betekent voor ons een half uurtje rust...
Even tijd voor koffie en een praatje met collega's in de kantine die je anders nooit ziet...
Van... en door gaan we want een half uurtje is om als voelde het  aan als 5 minuten..
Buiten spelen maar een regenbui op je kop krijgen... nog eer we naar binnen gerend zijn hebben we een nat pak...
Lekker de kussens voor het digibord en gezellig tv kijken dan maar...
We komen de middag wel door. .
Van dé rapporten mee en de OPP evaluaties, gepaard met een berichtje in welke klas de kinderen volgend jaar komen...
Ook ik krijg een geheel nieuwe klas ...
Van mijn oude klas komen er een paar mee..
Ik lees de lijst met namen eens door... bekende namen maar ook hele nieuwe..
Van wat ik ken, gaat dit een hele leuke klas worden volgend jaar....
Ik zou er nu al zin in krijgen...
Soms zie je van die toetjes in andere klassen waarvan je denkt "daar zou ik best wel eens een jaartje me willen werken"... en ik werd op mijn wenken bediend...
Met twee is het sowieso al altijd dollen als we gezamenlijk buiten spelen..
Dat zit dus wel meer dan goed!
Nu nog nieuwsgierig naar de nieuwe kinderen..
Ach alle kinderen hebben wat speciaals en ze worden lopend het jaar min of meer allemaal "eigen"...
Hoe vaak hebben we het  al niet  snel over "mijn kleuters"...
Met allemaal een speciale band...
Van... zo, alles in de tassen ... fijn weekend allemaal...
Nu is het wachten op de telefoontjes naar aanleiding van de rapporten en OPP's...
Eentje maar... dat valt mee....
Volgende week twee avonden oudergesprekken ... dan is er ook nog tijd genoeg om te praten...
Op naar huis.... weekend vieren...
Als ik tenminste de stad doorkom want er zijn weer eens ongelukken gebeurd en zie dan maar eens door Arnhem te komen...
Zodra er ook maar iets gebeurd zit heel Arnhem vast en is het één  kluwen auto's die nergens heen kunnen. .
En grrrrr... dan die redenen van zo'n ongeluk op juist vrijdag vaak...
Allemaal snel snel naar huis want dan begint het weekend vroeger..
Mooi niet dus... want als je een ongeluk veroorzaakt ben je juist later thuis of, kom je in het ergste geval helemaal niet of veel later thuis....
Maar ik ben er, en rij net de straat in als Willem belt... of ik even kebab wil meenemen...
Tja.. dan draai ik de sjees maar weer om en loop even later en overvolle kebab tent binnen...
Van... Willem heeft ook nog eens eindejaarsborrel met de ouderraad vanavond...
Van.... ik kan een heuglijke Engelse crimi kijken ipv de zoveelste voetbalwedstrijd.... ik dol met de honden... knuffel de poes.... en doe verder lekker niks...
Beetje lezen en patience spelen... chatten met mijn zus op de familiehonden app en wachten tot Willem thuis komt.
Van... nee niks niet wachten... ik voel mijn benen al restless worden...
Boven staat een bed dat op me wacht...
Ik geloof dat ik dat maar eens opzoek....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten