dinsdag 5 juni 2018

5 juni 2018

Dag van:
"Ik ga"!!!! hoor ik van beneden roepen...
Ja ja... ik kom eraan...
Degene die durft te zeggen dat ziek zijn uitrusten betekent, kan de pot op...
Ziek zijn is behoorlijk hard weken... nou ja, je lijf dan...
Van...eerst even naar de wc voor ik naar beneden ga,  denk ik nog...
Maar dat denken had ik beter niet kunnen doen want wat kan er in a split second  niet allemaal gebeuren als je een pup in huis hebt...
Ik kom dus 3 minuten... laten het er 4 zijn... later beneden...
Nou heb ik gisteravond de kamer verlaten toen er parketvloer lag...
Van die vloer herken ik nog weinig... sinds vanmorgen hebben we een papieren vloerbedekking...
De grond ligt bezaait met snippers papier van mijn oude trouwe kladblok...
Wat een ongelofelijke bende heeft die Borre er in 4 minuten van gemaakt....
Zucht... we hebben wel een pup erbij... een bijzondere pup.... een heel bijzondere...
Sommigen zullen glimlachend denken dat het er eentje uit de reclame filmpjes is.... nou de reclame makers mogen hem leasen voor dit soort klusjes....
Page kom maar op met die aanbieding... gratis voor niks mag ook...
Ik hou het op hopeloos geval 2018.....
Van... de eerste aspirine er maar in en dan opruimen. .
Moed der wanhopen... of... moed der puinhopen..... of gewoon moedeloos en hopeloos....
De keel PIJN is overgegaan in kiel gevoeligheid...
Je kan wel slikken maar voelt nog precies waar de rot plekjes zitten...
De koorts is behoorlijk gezakt...
Verhoging noemen ze dat wat ik nu heb...
Maar goéd mijn lijf is dan ook één grote chemische fabriek van middeltjes momenteel...
Nee... niet alles chemisch... echineaforce en vitamines zijn natuurlijk...maar toch...
 Van... eindelijk weer puf om vanaf de bank weer wat voor school te doen....
Vragenlijst invullen... en nog een vragenlijst....verslagje over schoolreisje schrijven... mailtjes beantwoorden...
Hoooooo Borre....
Borre komt binnen rennen, glijdt uit en neemt in zijn glijbaan de salontafel mee... die aan de andere kant van de kamer terecht komt....kopje eraf.... plantje eraf... Borre in de schrikstand... vliegt de kamer weer uit, naar buiten... neemt in zijn vlucht de oplader van de spiegelreflexcamera mee ... inclusief batterij...en een kaarsenhouder....
Ja hoor..... hij is fijn....
Van... even inlezen ivm de sollicitatie zometeen...
De fotootjes van Bengel van vanmorgen op Instagram zetten... en een zo lief filmpje terwijl zij zich wast....
https://youtu.be/ti8kxyidPng
En kijk nou... zomaar 500 Instagram volgers al.... jeetje....
Ik ga het een steeds leuker medium vinden..
Van...honden laten jullie alsjeblieft het huis heel als ik weg ben...
Heerlijk ritje door de natuur...
Leuk en liefdevol gesprek..
Van... het huis is nog heel...
De buurvrouw komt met stenen aanzetten....
Niet nodig zeg ik... het huis staat nog.... maar ze bedoelt het voor de tuin want zij hebben stenen over...
Nou laat die tuin maar even...
Lief bedoelt... maar zolang wij nog zulke doerakken hebben rondlopen die liefhebbers zijn van kuilen graven, planten molesteren en bomen aanvragen, gaan wij de tuin niet opknappen...
Willem is al thuis....
Zou hij het eten al aan het opwarmen zijn...(opwarmen hè.. niet koken dus)
"Oh... ik dacht dat het eerst ontdooien moest...
Ja in de pan ontdooit zoiets sufferd...
Van... laat maar... ik doe het zelf wel...
Na het eten gaat Willem weer repeteren want zondag is weer een optreden...
Fijn dat hij daar zo graag naartoe gaat en altijd weer blij thuiskomt...
Ik kijk "Op hoop van zegen"  de vis wordt duur betaalt.....
De tijd leerde ons dat deze beroemde uitspraak van figuurlijk naar letterlijk verliep...
En misschien nog wel figuurlijk ook.. alleen zijn nu niet de vissers de dupe maar de vissen...
Van... vreemd om naar een film te kijken waarvan driekwart van de acteurs al overleden is...
Voor deze generatie niet eens een begrip meer...
Leen Jongewaard...Rijk de Gooier ...Lex Goudsmid.. . Kitty Courbois....Ramses Shaffy ( nou misschien kennen ze die nog wel van liedjes) ...Luc Lutz.... en ga naar door...
Op het doek vergaan ze nooit.... en toch zijn ze er niet meer...
En net als ik denk.... de zee is van alle tijden... die veranderd niet... er lopen nog steeds mensen over het strand langs de zee... dezelfde zee... hetzelfde strand.... nooit veranderend beeld... aanspoelende golven.... mee gezogen schelpen... eb en vloed... een horizon...komt Willem binnen...
Even dit af kijken hoor vóór je gaat zappen...
De laatste beelden van Kniertje.... de laatste blik op de zee of Willem heeft de afstandsbediening alweer in handen...
Van... ik ga boven gezellig met Bengel knuffelen....
Morgen weer aan het werk.... dus maar even een flinke nacht maken... hoop ik...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten