maandag 11 juni 2018

11 juni 2018

Dag van:
Hopla... begin van een drukke en vooral lange werkweek, te beginnen met een studiedag....
Betekent wel iets later beginnen vandaag, maar toch...
Eerst maar ééns kijken of ik malle poes kan vinden die de hele nacht buiten is geweest...
Eerst de hele dag lekker in huis slapen en dan s nachts de hort op...
Had ik ook wel een hamster kunnen nemen zou je zeggen...die leven ook s nachts...
Drie keer roepen en ja hoor daar komt mevrouw aanhuppelen....
Drie kopjes en hup naar de voerbak..
Ik kán in ieder geval een stuk geruster van mijn koffie genieten...
Willem is al weg, de honden dus ook een zij konden pas vanmiddag laat thuis... daarna moet hij maar Drachten....en of hij dan ook nog eens aan de poes denkt....????
Ik kom helemaal later, want na de studiedag is er ook nog eens een teamuitje...
Van.... kom ik ga. . collega halen en dan snel aan de rapporten werken....
Gezellig zo samen naar school rijden.....
Een school waar de parkeerplaats al bomvol staat en er al heel wat mensen hard aan het werk zijn..
Je kan niet anders dan je daar meteen ook instorten...
En zo zit ik even later met de neus op de computer net zo hard te werken...
Van... en wat gaat het lekker veel sneller dan ik had verwacht..
Handelingsplan af en nog één en weer één....
Samen met mijn collega van de maandag even sparren over de rapporten...
En nog een handelingsplan....
En net als het tijd is om naar de bijeenkomst over leer-en werk klimaat te gaan,  sluit ik het laatste handelingsplan af...
KLAAR!!!!!!.....
Op naar de bijeenkomst met de uitslagen van de vragenlijsten betreffende het onderwerp en wat aanvullingen....
Vragenlijsten die kinderen en wij ingevuld hebben en observaties van en bij elkaar...
Wat valt waar nog te verbeteren....?
Het wordt een zinvolle bijeenkomst...vol tips en tops....
Van... nu eerst even lunch... gezellig met alle collega's bij elkaar... en hup weer verder..
Handelingsplannen uitprinten en in de mappen... rapporten nalopen...
Van... ho .....half drie.... snel in de auto en naar het Onderwijshuis voor het bekijken van een methode woordenschat....
Erg gaaf om dat met z'n drieën te doen..... drie mensen met diverse andere invalshoeken binnen school ; logopedie... ib... en ik leerkracht...
Allemaal een eigen kijk... alledrie hetzelfde doel  .... breed belicht dus..
We zijn er wel een uurtje of wat mee zoet om de methode door te spitten en zorgvuldig te toetsen aan onze doelgroep... eindigend met de vraag hoe we het zouden moeten implementeren....
Van... nu de terugreis...
Mijn collega die meerijdt had het al gezien op haar mobiel...Arnhem  verkeert in een verkeersinfarct.....
Vrachtwagen met papier geschaard...twee andere vrachtwagens erop geknald etc etc.... ernstig ongeluk..... en alle wegen dicht... potdicht....
Dus ook de sluipwegen dicht.... potdicht....
En we moeten nog wel naar ons jaarlijks teamuitje.... een percussie workshop met emmers en pollepels..... net zo leuk...
Helaas... het duurt en duurt en duurt....
Door gezellig kletsen gaat de tijd voor ons gevoel wel snel maar de klok geeft anders aan..
Zo komen we pas aan als de workshop voorbij is en de eerste happen van het buffet al genomen zijn...
Daarnaast voel ik me bezweet en loom....
Van... het eten is verrukkelijk... het gezelschap goed... maar ik wil ook wel weer naar huis...
Willem is naar Drachten... de hondjes zijn alleen. ..
En een Borre zonder toezicht is geen fijne combinatie... Borre mét toezicht trouwens ook niet...
Van... als we terugrijden is het infarct aan onze kant in ieder geval opgelost...
Nu rustig nasr huis rijden in de hoop dat het huis nog staat. .
En warempel... het staat...
Van... even zitten... en... koffie!!!!!....
Deuren wijd open... beentjes omhoog..
Telefoon gaat.... gezellig.....en beller....
Borre!!!!!!!.....
Verder kletsen..... Borre...neeeeeeeee.... pats .... de bloempot die hij in zijn bek had valt voor mijn voeten in zes stukken....
En weer verder kletsen..... Borre...neeeeeeeeeee.... niet weer de nieuwe lading plantjes aan gort gebeten..... ja hoor... wel dus...
De puinhoop om mijn benen groeit en groeit. .
Aan de andere kant van de lijn wordt hard gelachen....daar waar het mij hier nou juist net  vergaat ....
Nou... volgende poging gespreksvervolg...
Borre neeeeeeeeee (Ik schud hem door elkaar)..... veger  is zojuist weduwnaar van zijn blik geworden want die heeft Borre vakkundig in honderd stukjes minstens gebeten...
Je zal maar last van je tandjes hebben....
Ondertussen verkeer ik een stadium die dingen er persoonlijk uit te trekken als dat wisselen niet snel is afgelopen....
Van. ... einde gesprek..... geen doen zo....
Bel maar als Willem er weer eens is om de boel in de gaten te houden... Borre en telefoneren gaat niet samen...(wat gaat überhaupt wél met Borre samen?)
Beentjes maar weer omhoog....
Wachten op Willem ga ik niet doen... kon wel eens laat worden...
Ik vind het nu al laat...
Van... als ik nou de lichten uitdoe en Borre ligt in het donker dan zal hij toch zeker niks kunnen slopen...??....en dan kan ik naar bed...
Ik ga het gewoon proberen....
Na een drukke dag is het goed rusten....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten