zaterdag 30 juni 2018

29 juni 2018

Dag van:
Eigenlijk hebben Willem en ik nooit een ochtendhumeur bedenk ik me vanmorgen als we al babbelend en overleggend wassen, plassen, tanden poetsen....
En te overleggen hebben we veel want vanavond komt zijn klas. .
"Als jíj nou hieraan denkt... dan denk ik daaraan"
"En koop jij nog even...."
Van... de honden snappen er niks van dat ze vanmorgen niet de tuin in mogen, maar Willem heeft de tuin helemaal aangeveegd en schoon gespoten gisteravond en heeft geen zin om dat straks weer te doen...
Van. . met een hoofd vol gedachten en dingen om te onthouden rijden we even later naar school...
Daar laat ik toch maar even alles los want er is werk aan de winkel....
Het belooft weer een hete dag te worden...
Als de kinderen binnenkomen ruiken we dan ook een rijke schakering aan zonnebrandcrème ....
Fijn dat ze al ingesmeerd zijn....
Naast de broodtrommel en drinkbeker, zit er ter aanvulling hier en daar nog een flesje crème in de tassen...
Geen lekkende bekers vandaag maar druppelende zonnebrandcrème flesjes...
Van... verjaardag vandaag...
Een van de kleuters wordt 6...
Groot feest dus...!
Een muts vol bloemen maak ik dit keer ... en natuurlijk weer de digibord verjaardagskaart...
Altijd weer een verrassing wat er  achter de ballonnetjes  zit waar je op mag klikken...
En liedje... en filmpje... een wens.... of taart versieren...
Dan natuurlijk het rondje feliciteren en.... de traktatie...
De Hello Kitty cupcakes gaan er in als.... nou ja cupcakes dus...
Van... en voor vanmiddag is er ook nog een schaal vol watermeloen meegegeven...
Ik wou dat het middag was...
Eerst nog maar even werken aan tafel en gymmen...
En terwijl de kinderen gymmen , lopen de juffen lekker een rondje door het bos...
Van... och jee... gemiste telefoontjes en appjes van Willem en zijn collega's....
Kunnen jullie ook een minuut zonder mij...!!??
Ja... druiven zijn lekker, neem maar mee...
Ja Willem ik denk aan de salade...
Ik héb ook slingers en versiering ja....
En natuurlijk hebben we genoeg bekers...
Ik vergeet de gootsteen onstopper niet nee...
Gaan jullie nou maar high tea-en voor die andere afscheid nemende collega... het komt goed...
Van... nu gauw de kinderen weer ophalen en naar buiten. . het is benauwd in de klas...
Tja... haalt je de koekoek... ik ben vergeten het zonnescherm naar beneden te doen... geen wonder dat het heet is...
Dé kinderen zoeken heerlijk de schaduw van de bomen op... voordeel als je school in het bos staat. .
Van... ja hoor... middag.... watermeloen eten. . wat een welkome traktatie... en extra vocht binnen...!!
Nog een klein presentje mee naar huis in de tas en.... fijn weekend allemaal...!!
Nu snel de overdracht schrijven.... nog even met de collega's nakletsen...en hup  naar de laatste boodschappen...
Laat ik de auto maar tactisch neerzetten bij het grote winkelcentrum want ik moet naar drie verschillende winkels...
Eerst de ontstopper maar.... een winkel bediende met eindeweeks humor ...'lekker voor bij de koffie"....huh???.... dus antwoord ik gevat..."jazeker zo af en toe moet je jezelf verwennen"...
Had hij geloof ik niet verwacht zo'n antwoord terug...
Van... nu de rest van de boodschappen en op naar huis waar Willem al druk in de weer is...
Bootjes opblazen om te varen vanavond...
Stoelen klaarzetten voor de collega's want de kinderen nemen allemaal hun eigen stoel mee...
Ik sla dus maar aan het versieren en maak de salade....
En ik zet de nieuwe barbecue in elkaar... klusjes die je niet aan Willem over moet laten wil je de poten ónder de bbq hebben en het windscherm aan de achterkant...
Maar de schroefjes extra aandraaien mag hij doen... dat redden mijn vingers na een week werken niet meer...
Van... daar zijn de collega's en ouderraad.... ook met salades en andere lekkernij...
De Engelse drop... chips... en nog meer chips staan op tafel...
Bekers, borden en bestek staan klaar. .
Op de  andere tafel alle limonade.... en bij de bbq's de salades en het vlees...
Laat díe pubers maar komen....
Van... en dat doen ze...
In grote getale mét stoel over en onder de arm.... ouders in het kielzog...
Zo van.... hoe gaan die meester en zijn vrouw dat voor elkaar krijgen met 30 kinderen...
Nou heel simpel... de kinderen het zelf laten regelen...
Ze vinden allemaal een plekje aan het water.... en delen de wereld aan prachtige cadeaus uit aan Willem en collega's...
Van...WAUW... een tuin poster gemaakt van onze honden en poes erin bewerkt...
Te gek...
En wat een biertjes van het goede merk... hoe wisten die ouders dat toch... gniffel gniffel...
Flessenpost met wensjes..... boeken. . een te gek schilderijtje.. drop... veel drop natuurlijk...en chocolade... veel chocolade...
Bloemen voor mij en potjes chocolade en drop ten dank voor de gastvrijheid...
De bank ligt bezaaid met cadeaus....
En dan kan nu het feest beginnen..... muziekinstallatie aan en.... feesten maar...
Gepropt op de vlonder,  de kamer,  en dan..."meester.... juf....en Wampie mogen we naar de speeltuin"....
Hup de deur open... nauwgezet oplettend dat de tussendeur voor de honden dicht blijft, gaat het span het speeltuintje aan de overkant in... het bruggetje op... het bos verkennen...
Dan is het vlees gaar dus aanvallen maar....
Jaaaaaaa en nu allemaal in de bootjes....
Wat een feest....
Je kón er op wachten natuurlijk dat de eerste gewoon het water in zouden duiken...
Hopla daar ligt de sloot vol met kinderen. .geweldig....
Wampie!!!!!!...... heeft u een handdoek....
Och lieve help... dat hadden Willem en ik in ons overleg vanmorgen even niet meegenomen... dat ze handdoeken moesten meenemen...
Maar aan de ander kant... ze hebben wel droge kleren mee... hadden ze ook zelf aan een handdoek kunnen denken...
Van... enfin... naar boven dan maar... en handdoeken over het balkon gooien...
Grote hilariteit als er eentje in de tuin van de buren vliegt natuurlijk...
En terwijl het gros zich in de tuin afdroogt, spuiten Willem en buurman Peter de rest met de tuinslang nog even extra nat.... alsof natter dan drijfnat nog kon....
Van.. toch wel heel fijn zulke buren...ze genoten al een tijdje door de schutting mee...
Morgen hebben we bij hen barbecue feest.... zou het er ook zo aan toe gaan als hier vanavond...
Van... dan nu het grote vuur... alle haardblokken erin ... tja en daar gaan de papieren bordjes en bekertjes...
Let op mijn appelboom!!!!!!!
Het vuur laait op en op.... de schoolkamp liederen worden luid meegezongen...
En dan het alom bekende Telekids lied.. "nog drie.. drie minuten voordat ik ga..."
Daar staat het stel... sommigen betraand... sommigen vol stoer bravoure om vooral niet te laten merken dat ze het ook moeilijk vinden.. stoel onder de arm... andere arm om elkaar heen....
Groep 8... wat een klas....
Na drie jaar meester Willem vliegen ze uit....
En hele bijzondere klas...
Vooral toen ik vanavond zag hoe ze elkaar opvingen... de bootvluchteling leerlingen opvingen om ondanks hun trauma's toch mee te doen in het vaarplezier....
De triomf op die koppies toen ze toch in dat bootje stapte ..... een bootje waaraan ze zulke slechte herinneringen hadden...
Van... de ouders gluren inmiddels door de, gelukkig open,  schutting mee...
Ook voor ouders weer een stap.. je kind naar de middelbare....
Ze genieten van de drukte op de vlonder... de saamhorigheid... het lied... en zingen zelfs luidkeels mee...
De buurt zal wel denken... maar ach...
Dan is het uitzwaaien geblazen....
 De ouders die nog in de straat in de auto zitten worden verwelkomd door het lied "hallo allemaal wat fijn dat je er bent... ben je voor het eerst niet of ben je al  gewend"....
Nog even luid getoeter bij het wegrijden en dan valt de stille in de wijk...
Buren u kunt gerust uw bedjes opzoeken nu...
Van.... tja... opruimen maar.... puinhopen wegwerken... sokken vinden en fietssleuteltje.... kleren en héél veel handdoeken...
Ouderraad en collega's helpen waar ze kunnen maar op een gegeven moment is de vaatwasser echt vol... aanrecht stapelen dus maar. .
Van... de nazit..... vuur aan.... wijntje.. biertje... en nog maar één... en nog meer....
Hout op.... dan maar even hout halen bij de 24uurs pomp... scant de code niet...grrrrr... nee mevrouw mag het niet meegeven.... man man man...en als ik de zaak dús netjes wil terugzetten, ook nog even zeggen dat als ik hem stiekem toch mee neem, de camera dit registreert...
Nu heb je me echt kwaad knul...
Waar is die camera... zal ik je bad even betrekken dat jij te beroerd bent om achter je kassa vandaan te komen oom de sticker buiten te scannen... en ook nog eerlijke mensen verdenkt van mogelijk en eventueel diefstal...
Je krijgt mij nooit kwaad... maar nu ben ik toch even flink geïrriteerd...
Dan maar thuis het oude vlonder hout gebruiken...
Van...  en dan is het ineens half drie s nachts... tijd helemaal vergeten...
"Dag allemaal... het is nu tijd te gaan...ben je niks vergeten.. heb jé niks laten staan"...
Wat een avond... wat een nacht....
Naar bed... naar bed....
Tot morgen puinhoop....










Geen opmerkingen:

Een reactie posten