zaterdag 23 juni 2018

23 juni 2018

Dag van:
Maandag is dochter Jocelijne jarig maar vandaag komt haar broer uit Haarlem  met gezin dat al vieren .....
Prachtige kans om weer al mijn kinderen en kleinkinderen bij elkaar te zien natuurlijk...
 Zal ik nou vast cadeautjes halen of tot maandag wachten..?
Ik haal ze nou...
Een heel lijstje heb ik van wat ze niet wil...
Het is dus de kunst, tussen de regels door, te zien waar ze wel wil...
Geen geld. . nou dat is is te regelen...
Even denken... ze gaan naar Hongarije op vakantie en bezoeken ook Boedapest... daar maar eens een boekje over halen.... en kijk nou... een  creatief gezinsreisdagboek... ook leuk...
Van... nu verder...  mooie ervaringen en leermomenten wil ze opdoen....
Laten ze nou een prachtig soort dagboek hebben waarin ze al die momenten kan beschrijven en tekenen... iets dat met haar talent niet moeilijk moet zijn...
Zo... genoeg boekenspul... op naar de volgende uitdaging...
Een zakje ietsje meer zelfvertrouwen...
Ik loop langs de juwelier en zie een armbandje met "believe in yourselve".... en een zakje heeft de juwelier vast wel om dat in te doen...
Ja hoor... weer een cadeautje...
Kleding hoeft niet mama... maar verdorie kijk nou wat een lief truitje... dat zou haar zo mooi staan....
Een collega die ook aan de winkel is fluistert "gewoon doen" en gelijk heeft hij...
Ik neem het mee...voor de frissere avonden in Hongarije..
Oorbellen wil ze ook... dat wordt lezen geblazen...
Mijn éigen smaak loslaten en haar smaak even toelaten..
Yes.. als ik 6 paar haal krijg ik 3. paar gratis...
Ik denk dat ik over deze aankopen wel het langst heb nagedacht...
Moeilijk, moeilijk...
Van.. op naar Didam...
De Haarlemmers zijn er al...
Omaaaaaaa hoor ik de kleinkinderen juichen...
Dag lieve allemaal... zo fijn allemaal samen...!
De cadeaus vallen in goede aarde en hier en daar wordt door ons beide een traantje weggepinkt... uit begrip... uit vreugde maar vooral uit liefde...
Van... heerlijk buiten aan de koffie.. maar niet nadat ik de kittens uitgebreid geknuffeld heb...
Wat een schatjes... en och och och wat is kleine Luna er allergisch voor...
Haar oogjes worden al dikker en dikker...
Wat is het moeilijk om als kleuter die zo van dieren houdt, er vanaf te moeten blijven... ondoenlijk...
En dus komen uit dikke ogen nu ook drukke tranen rollen, niesbuien en rode vlekjes..van de allergische reactie...
Ook maar snel naar buiten dus... met oma knuffelen is ook fijn...
Mooie open en kwetsbare gesprekken voer ik met de kinderen...
Ze laten zich allang niet gek meer maken zoals vroeger...
Eigen mening... eigen beslissingen... eigen wil...
De kleinkinderen spelen op de computer...
De vrouwen gaan later op de middag boodschappen doen...
Niet omdat het moet.... maar omdat het kan...
Er gaat gebarbecued worden. .
En terwijl we heerlijk eten gaan de verhalen... de beantwoordde en onbeantwoordde vragen over tafel..
Over gebroken relaties... over  verbindingen en bloedbanden.... wantrouwen... vertrouwen... investeren in liefde en koesteren...
Over jezelf  ontwikkelen... over angsten... overwinningen en verliezen..
Mooie gesprekken...
Isa hoort het allemaal aan... mijn leven is maar eentonig hoor ik haar zeggen... en we schieten in de lach...
Tja... er gebeurd niet veel... ik heb mijn dagelijkse routines.. wakker worden, eten, school, huiswerk, eten, slapen...best wel saai... gaat ze verder...
Malle lIeve Isa...onze visueel ruimtelijk hoogbegaafde tuttebol....
Het grootste gedeelte van het jaar voert ze geen snars uit.. komt er dan een onvoldoende uit een toets of proefwerk dan speert ze zich in 1x door de materie en haalt dat cijfer direct weer op...
Van... och jongens ik ben moe van alle gesprekken en indrukken...
Ik keer huiswaarts..
Wat was het een bijzondere en  fijne dag...
Van... thuis nog even verder praten met Willem erover...
Zorgen dat we toch geen ingedutte relatie krijgen... Willem zet die voetbalwedstrijd uit als we praten!!!!!....
En leg die mobiel neer!!!!!!...
Van... en soms zijn dingen zo goed als ze benoemd zijn...
Even elkaar wakker schudden...
Enfin.. het was in alle opzichten een meer dan vruchtbare boeiende dag...
En wat ben ik trots op mijn kinderen en kleinkinderen met al hun eigenaardigheden...










Geen opmerkingen:

Een reactie posten