woensdag 13 juni 2018

13 juni 2018

Dag van:
Bye bye... zwaai zwaai... dag dag Willem... veel plezier op kamp...
Bepakt en bezakt vertrekt Willem naar school...
Ik vraag me af hoe híj in de auto nog kinderen wil meenemen...
Ik vraag me af of hij ook allemaal aan gaat doen wat hij mee heeft...
Ik vraag me af of hij werkelijk zoveel slaap spullen gaat gebruiken want de ervaring leert dat de kampleiding gewoon niet slaapt en nog meer en beter kan keten dan de leerlingen...en daarom de ervaring ook leerde dat Willem vorig jaar na 3 dagen kamp, op weg naar thuis, achter het stuur in slaap is gevallen...BOEM lantaarnpaal.... eigen schuld dikke bult...
Ik vraag me nog veel meer af maar ... bye bye... zwaai zwaai... dag dag....
Van... ook de honden een dikke knuffel want die gaan die kampdagen van Willem naar het pension omdat ik ze niet kan brengen en halen van de dagopvang...
En eigenlijk betekent het dus op alle gebied voor mij.... even bijkomen en bijtanken...
Geen Willem... geen honden.... alleen poes en ik. .
Een perfect koppel....
Van... eerst maar eens werken. .
Woensdag is altijd een relaxt dagje alsof de kleuters weten dat het maar een half dagje is... of zoals zij dat noemen een korte dag...
In de kring bereid ik ze er op voor dat de dag een beetje anders gaat dan anders...
We hebben vandaag natuurdag... dan komt het educatief natuurcentrum en krijgen we in het bos les van mensen van het centrum...
En vandaag gaan we ook ijsjes maken... papieren ijsjes welteverstaan....
Eén van de kleuters is al meteen dolenthousiast... springt op en neer... stampt met zijn voeten... klapt in zijn handen.... en roept yeah yeah yeah...
Ik: kan je mij wel verstaan zo...?
Hij: nee!.... En steekt daarbij ter versterking van zijn antwoord zijn vingers in de oren...
Ik: heb je  je oren vandaag niet meegenomen...?
Hij: nee!..... en houdt ,om zijn antwoord kracht bij te zetten zijn handen nu over zijn oren...
Thuis,... zegt hij....
Ik: dan ga ik mama even bellen of zij ze wil brengen....
Hij: mama oren ook weg....
Van.... nou veeg mij maar op.... de rest van de klassenleiding duikt met het hoofd in de schoot...,ik duik achter het planbord maar tja.... al ziet hij niet dat ik lach... hij hoort het natuurlijk wel...
Geen eer meer aan de kring te behalen... laten we de ijsjes maar gaan maken...
Vier bolletjes plakken op een hoorntje.....
Dezelfde kleuter als zojuist in de kring zonder oren, plakt de ijsjes niet óp het hoorntje maar overal...
Ik: wat doe je nou?
Hij: ow ...(met de hand voor zijn mond) .. gevallen...!!
Van... clowntje van de klas...?
Jazeker... maar oh zo'n leuk ondeugend clowntje.... vol boevenstreken... en puur... en intens...
En even om mijn verhaal   luister bij te zetten....hieronder een filmpje van hoe heerlijk intens  ze zijn... er zit niks tussen...
https://youtu.be/FokUnvKKmbo
Van....de natuurles....
Natuuuuuuurlijk krijgen wij die enige plaatselijke regenbui die zou vallen op ons hoofd....plaatselijk vindt namelijk altijd boven mijn hoofd plaats
Gelukkig duurt de bui niet zo heel lang...
We gaan met twee klassen... ofwel 19 kleuters... en 3 juffen.... twee buggy' s en 17 stuiterballen...
Hou ze maar eens bij elkaar...
Dat we diep respect afdwingen bij de natuur mensen is leuk meegenomen maar de druppels op onze voorhoofden zijn niet meer van de regen maar van het zweet omdat we  ze allemaal overal vandaan te plukken....met of zonder respect...
Met kaarten vol groen nuances zoeken we even later blaadjes in die groene tinten van de kaarten...
Maar kleuters in een bos hebben weinig met kaarten en kleuren... die willen door bladeren stampen en in de paardenpoep trappen....
Die willen in bomen klimmen en van heuveltjes glijden...
Van... dan maar diertjes zoeken...
Allemaal een potje om ze in te stoppen en met je neus op de grond dan maar...
Alleen... onze kleuters vinden nog veel dingen eetbaar....  zoals zelfs HELP.!!!!!!!!.... pissenbedden....
Enfin... uiteindelijk hebben we spinnetjes... miertjes ... en... jawel... een naaktslak...
En slaken we een diepe zucht dat de les is afgelopen...waarvan we ondanks alles, toch wel erg genoten hebben...
Mag er alleen de volgende keer een groot hek met dubbel slot omheen...!!
Van.... van ale indrukken moe, zet ik ze lekker voor de tv...
Waar halen ze de energie vandaan om met juf Roos (hun grote YouTube heldin) de hokie pokie nog mee te dansen...en net als juf Roos... met hun kleren omhoog pirouettes te draaien...(Ja sorry maar zo tovert juf Roos zich in een andere wereld... draaiend met haar rok omhoog)...
Van... tijd om te gaan... en ook wij juffen boven niet lang meer...
Nog maar weer eens achter mijn gehoorapparaat aan... drie weken weg nu... drie weken waarin mij keer op keer gezegd wordt dat ik gebeld zal worden...
En nou kan ik natuurlijk zonder gehoorapparaat een keer de telefoon niet horen... zou kunnen... dan nog zou ik zoiets bij gemiste oproepen zien... want mijn leesbril heb ik wel...
Maar niks dus....
En ook nu weer de mededeling dat ik écht heus eerlijk gebeld wordt morgen...
Kan niet veel meer doen dan afwachten dus toe maar weer....
Ze kunnen niet zeggen dat ik niet geduldig en goed van vertrouwen ben
Van... nog even lekker winkeltjes scharrelen dan... heb nog een verjaardagsbon....
En met de wetenschap dat het morgen nog een koel dagje wordt, en dat morgen het WK voetbal begint zonder onze oranje ploeg,....koop ik een leuke oranje overhemd jurk met driekwart mouwen...
Ach... kopen is het niet eens met zo'n bon.... je voelt het niet in je portemonnee...
Zal ik.... zal ik.....hmmm...... of zal ik niet.... ja ik zal die rode goedkope schoenen erbij halen...
Tja en als ik toch bezig ben dan ook nog maar naar de Indische toko om mezelf op Indisch eten te trakteren...
Van... als de donder nu naar huis voor het uit de klauwen gaat lopen...
Dag lieve poes... wat loop je heerlijk vrij door het huis nu er geen hondjes op je lijf springen en je omver likken hè...
Poes en ik vermaken ons wel de komende dagen...
Al is het... dat moet ik toegeven... best stil in huis...
Maar fijn stil en saai stil mogen hand in hand gaan nu... dus geniet ik er lekker van...
Ik nestel me op de bank met de Indische lekkernijen... bel vriendinnen... en zij bellen mij.... beantwoord een heel lief mailtje van een school  die zo graag wil dat ik daar kom werken...dat ik ... voor hen... best geduld heb tot maart.... kijk ongegeneerd TLC 4 weddings en droomhuis.... doe met de hand een afwasje... lees een beetje.... Instagram wat...
Ach wat een heerlijke avond....
Mag ik dat zeggen van mezelf...?
Ja dat mag ik... omdat ik in mijn achterhoofd ook weer blij ben dat ik ze vrijdag allemaal weer terug weet...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten