maandag 18 juni 2018

18 juni 2018

Dag van:
Nou... het mag dan wel maandag zijn maar ik slaap uit...
Er valt toch niks meer te slopen in huis, het meeste is al gesloopt en wie weet heb ik gewoon mazzel en slapen de hondenbeesten ook uit...
Het zóu toch leuk zijn...
Poes en ik draaien ons nog eens kneuterig om en snurken weer...
Niet te lang hoor... dat kan ik echt niet maken.... een uurtje ... langer niet...
Van... warempel, de honden sliepen ook....
Vast teveel indrukken gehad gisteren op vaderdag...
Of misschien solidair met hun vrouwtje...
Deze laatste gedachte bevalt me wel...
Ik zal ze maar gauw eten geven...
En poes ook...
Van... ik vrees dat mijn dag toch weer gaat bestaan uit reizen zoeken....
En zo duik ik weer in de wereld van reisorganisaties...
Berlijn... Parijs... Barcelona... of toch iets met de Spaanse Costa....
Ik bekijk wat Spaanse eilanden en wat ik dan altijd doe als ik op zo'n reis site kijk, is Google openen en bij afbeeldingen het centrum en de omgeving van die plaats bekijken...
Voor mij moet het er altijd lieflijk, romantisch en liefst historisch uitzien...
Als het kan met een pittoresk haventje erbij...
Als ik dan het goede gevoel krijg is het boeken geblazen..
Van.... zo zit ik dus door de afbeeldingen te bladeren en zie een allergaafste foto van antieke houten huisjes en pittoreske straatjes...
Huh????.....waar is dat in Spanje dan. .?
Ik klik op de website van de plaatjes...
Spanje????...... niks niet Spanje... het is Bulgarije....
Bulgarije???.... wat moet ik daar dan...????.
Ik wil al weer pijltje terug klikken maar ben eigenlijk te nieuwsgierig geraakt...
Eventjes verder lezen dan maar...
Het plaatsje van die schattige huisjes heet Sozopol....
Het ligt aan de Zwarte Zee en is gebouwd in de 6e eeuw voor Christus...
Allemensen... dat noem ik oud oud...
Hoe hebben ze dat zo kunnen behouden..?
Aha... wereld erfgoed lijst dus.....
Wauw en kijk die rotswanden... en kijk die stranden... en dat Rilaklooster...
Van.... ik begin aardig verkocht te raken..
Maar pffft...Bulgarije.... het zegt me zo weinig....
Ken de cultuur niet... ze hebben er geen Euro.... de taal is onherkenbaar...
En wat eten ze daar eigenlijk...???
Is het er veilig...
Heb ik een visum nodig...
Of een inenting...
Van... eens kijken bij de landeninformatie...
Geen inenting maar hepatitis A en polio is geen overbodige luxe... hmm...
Geen visum nodig...
Nooit in je auto blijven slapen en auto op slot want auto diefstal viert hoogtij daar...
Hebben we met vliegen geen last van...
Grenst aan Turkije, Griekenland, Albanië, Roemenië...
Betalen met Lev..... koers €1.00 Is 1.96 Lev....
Dat is makkelijk omrekenen...
Spreken moeilijk Engels of andere talen....
Nou dat wordt dan handen en voeten werk en op de gok iets van de menukaart bestellen...
Is een spot goedkoop land...
Sigaretten €2.00..... biertje €1.00....cocktails €1.50.... uitgebreide lokale maaltijd voor twee €15.00 totaal...
Dat wórdt dan vakantiegeld overhouden...
Heerlijke wijnen en prachtige folklore...
Van... je snapt het al... ik ben om...
Ik gooi alle Spanje en andere reis websites dicht en beperk me tot Bulgarije Sozopol...
Nou ja... beperk me... lieve hemel wat hebben ze daar nog veel hotels..
Dichtbij het strand maar verder van het centrum.... dichtbij het centrum maar verder van het strand... onmogelijke vliegtijden... vreemde opstijg vliegvelden...geen passende data...
Van.... maar eerst even Willem appen dat het Bulgarije wordt.
Die zal wel van zijn stoel af donderen. .
Wie had dit ooit gedacht...
Toch herinner ik me dat die piloot die ons in mei naar Kos vloog, helemaal lyrisch over Bulgarije deed toen we daar overheen vlogen...
Van... tjonge Willem gaat akkoord...
Dat hád ik nou nooit gedacht...
Niet eens een poging om ergens anders heen te gaan doet hij...
Yes... Bulgarije komt steeds dichterbij en ik begin er steeds meer mee te krijgen...
Ik héb al een hele lijst met hotels en vluchttijden.... en schrijf erbij vanaf welk vliegveld we zouden moeten vertrekken...
Over de prijzen heb ik het maar niet... maar voor 1 week Barcelona kun je 3 weken naar Sozopol...
En dan heb ik het alleen nog maar over de reis....
Het wachten is nu op Willem...
En als hij het waagt om maar 1x naar dat voetbal te kijken ipv samen hotels uit te zoeken dan.... dan... nou ja.. dan euh... dan niks... dan ga ik weer naar boven of zo...
Van... Willem is al thuis terwijl ik boodschappen aan het doen ben...
En oké goed dan... de wedstrijd België Panama mag hij kijken...
Tussen het koken en eten door, wil ik die ook wel zien...
Je móet toch vóór iemand zijn als je eigen landje niet mee doet..
Ik ben dus nu maar voor België... en tjonge 3-0 Is niet verkeert...
Wat een klojo's die Panamezen.... die kunnen niet voetballen, die tackelen alleen maar...
Hé hè... eindelijk komt de scheids met gele kaarten aan... dat had wel eerder gemogen...
Van... nee Willem geen nabeschouwing... nu even meekijken...
Ook Willem is  verrast gecharmeerd van de beelden van Sozopol...
Nu de hotels...
Hmm... nee niet vanaf Münster vertrekken en nee ook niét Keulen....
Ik wil vanaf Amsterdam zegt Willem...
Tja en dan blijft er maar één hotel over...Selena Beach hotel...
Vluchttijden acceptabel... afstand strand en centrum ook... mooie zwembaden en prachtige tuin...
Daar gaan we... boeken maar... altijd weer even een spannend moment...
Van... waar kan ik nou toch bagage bijboeken ...
Ik bel Kras wel even....
Heerlijke vakantiestemming muziek maar geen helpende stem...
Al onze medewerkers zijn in gesprek... wij hopen u zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn.... Let the Sunshine in.... Let the Sunshine in... the suhunshine in... al onze medewerkers zijn in gesprek... wij hopen u zo spoedig mogelijk van dienst te kunnen zijn....
Een glas limonade, een sigaretje en zes rondjes ijsberen verder, kijk ik nog maar eens een keer....
Ik open opnieuw de site...ooooooh daar moet je bagage boeken...
Niet bij je reisgegevens maar helemaal aan het begin waar de vluchttijden staan vóórdat je gaat boeken...
Zal wél reis logica zijn...
Ik hang maar gauw op en begin opnieuw...
Check... check... driedubbel check bij het invoeren van onze namen...
Nee geen verzekering... we hebben een doorlopende...
Nee geen VIP lounge... doe maar gewoon de gezellig drukke vertrekhal... en de winkeltjes...
Neeeheeee... ook geen kras koffer...
Boeking bevestigen........
Slik....  hik......en....klik... bevestigt...!!!
Wat een giga verrassende wending.... Bulgarije ineens in ons systeem....
Nooit aan dat land gedacht...
Van... email...
Ja ja... ik zal direct betalen...
Een lachertje deze prijs... toch leuk die last minutes met €340.00 korting... en nog eens €100.00 kassa korting... wat dat ook inhouden moge....
 Van.....6e Eeuw voor Christus zeg... jemig dat is 8018 jaar oud daar....
Achtduizend achttien... wat klinkt dat...
Wat zal daar veel te zien zijn...
Moet ik me toch eens in gaan verdiepen...
Wie weet vind ik wel een dinosaurus ei.... of euh.... gewoon fossielen in de rotswanden....
Ik ken het hele land niet... wat voor souvenirs verkopen ze daar eigenlijk...
Wat is hun specialiteit... en hoe klinkt hun muziek...?
De nieuwsgierigheid is in ieder geval gewekt...
Maar euh.... hoor ik Willem vanuit zijn stoel.... ik wil wel een strandstoel en parasol  kunnen huren hoor...
Grrrrr.... gaan we die kant weer op....
Meneer wil aan het strand... slapen en boeken lezen...maar vooral dat eerste....
Meteen maar even afspreken dat ik ook wat van het land wil zien...
Al gaan we maar 8 dagen....(eerst eens rustig verkennen en dan kunnen we volgend jaar altijd nog langer gaan)... we kunnen best twee excursie dagen inplannen...
Van. . hoe dan ook... en via hoeveel omwegen en tegenstribbelen van mijn kant uit dan ook... we gaan op vakantie...
Maar een nooit gedacht land...
Gelukkig eerst een paar dagen bijkomen vóór we gaan en na Bulgarije weer een paar dagen de tijd om ons op de kampeer vakantie daarna weer voor te bereiden...
Het worden zoals gewoonlijk, 6 aparte vakantie weken...
Van...oooow... niet het honden/ katten pension vergeten te boeken...
Je zou bijna vergeten dat die ook op vakantie moeten...
Een in verhouding veel duurdere vakantie dan wij...
Van... geloof het of niet... gisteren 6 uur aan het zoeken geweest... vandaag ruim 8 uur achter de computer gezeten.... ik vind het welletjes geweest...
Ik ga naar eens aan de Bulgaarse dromen beginnen...
Hé Bulgaarse yoghurt kennen ze daar vast ook wel....
En.....zzzzzz... welterusten....












Geen opmerkingen:

Een reactie posten