vrijdag 15 juni 2018

15 juni 2018

Dag van:
Het begint nu toch wel, al word ik honderd keer getagd in zijn berichten als zou ik bij hem zijn, saai te worden die lege stoel in de kamer...
Begrijp me goed... er zijn dingen die ik totaal niet mis maar liefde is een rekensom... plussen en minnen ofwel optellen en aftrekken... delen en vermenigvuldigen.... worteltrekken, breuken en procent berekeningen...
Ik mis dit niet... dat weer wel... als ik nou die keren deel door die  andere keren en vermenigvuldig met de weinige momenten... daar het priem getal van heb....
Nou ja zoiets dus... en uiteindelijk kom je uit op het getal "ik mis hem toch wel"...
Van...
Nog even 1dagje volhouden... vanmiddag is hij er weer..
Mijn hoofd draait nu al overuren met bedenken wat voor lekkers ik vanavond voor hem zal koken... (al was het maar om hem te houden... grijns)...
En tóch weet ik dat ik me ook weer zal ergeren als hij er zit... slapend in zijn stoel na 2 bijna slapeloze nachten... zijn schorre stem (in het gunstigste geval want meestal heeft hij helemaal geen stem meer na schoolkampen).... zijn over en weer geapp met de overige kampleiding (iets met afkicken) .... zijn oversmerige joggingbroek na 3 dagen kamp... de was.... zijn onderuit gezakte zithouding voor de voetbal buis...
Van.... oh jullie willen de plussen ook lezen...
Nou niks ervan... ik verklap alleen dat de uitkomst onder de streep, een positief getal is...
De logica der liefde zullen  we maar zeggen...
Van.... zo huis opgeruimd..  grijze bak aan de weg.... afwas gedaan.... huis schoon (al 3 hele dagen... de viezigheid komt dus niét van mij af)...
Wedden dat als ik thuis kom, het huis weer één grote bende is en naar hond en vuile was ruikt... overal kamp spullen liggen....?!
Van... maar nu eerst maar eens aan het werk...de plicht roept...
De laatste dagen ontdek ik op de route steeds meer bordjes met "weg afgesloten dan en dan"....
Dat wórdt nog wat...
Zie de laatste week maar naar school te komen dan...
Altijd hetzelfde in Arnhem... pakken ze de hoofklus van een hoofd- of verbindingsweg aan... pakken ze meteen de sluiproutes en omweggetjes mee...
Het zal niet zo zijn. . ik erger me er altijd weer aan voor de zomervakantie...
En die klussen lopen allemaal uit want de bouwvak zit ertussen...
Noem dit een ergernis ja..één van de hoogste prioriteit...
Van.... krijg nou wat... verkeersregelaars om half 8 een paar straten verder...???
In lange gewaden en verkeersregeljasjes aan...
En een mega drukte...
Wat is er aan de hand?
Ik hoor net op de radio dat er op de A1 richting Hengelo bij Deventer en enorme file staat in verband met een vechtpartij...
Ja heus... een vechtpartij midden op de snelweg bij Voorst...de radio zegt het zelf...
Maar dit hier lijkt in geen enkel opzicht op een vechtpartij... integendeel... het gaat om hordes vrolijke mensen die allemaal in de richting lopen van islamitisch cultureel centrum Nouralhouda...
Ach.... ach natuurlijk.. vandaag is suikerfeest .... na zolang vasten....
Altijd weer dwingt het respect bij me af...
Fijn suikerfeest allemaal!!!!!
Van... dat betekent vast ook dat we kleuters en meer leerlingen door de hele school zullen missen...
En ja hoor... als ik de schoolmail open zie ik al twee afmeldingen...
Stom stom stom.... ik had de vaderdag cadeaus natuurlijk gister moeten meegeven... helemaal niet bij stil gestaan...
Misschien een idee om zulke feesten toch eens op de schoolkalender te plaatsen...
Van.... het wordt een rustig dagje dit laatste dagje van de week...
We knutselen zwempakken en zwembroeken nav het thema vakantie... ik lees héérlijk voor (mijn favoriete lesmoment).... we praten over de vakantie... we doen kringspelletjes...
We genieten van de zon die weer schijnt en weten niet hoe snel we de zonneschermen naar beneden moeten laten want de warmte begint meteen in de klas te hangen...
Van... ik hoor tussen de middag op de radio dat de vechtpartij op de A1 slechts 1 verwarde man was die met zijn auto slingerde... stopte en op de weg ging lopen...

Tja... hoe komen sensatie verhalen de wereld in....mensen kunnen toch vreemde wezens zijn met een levendige fantasie...
Van ....en terwijl de moslims nog feesten... de kinderen al naar huis zijn... heb ik weet eens een overleg... met weer een externe organisatie...
Willem zal al wel onderuit in zijn stoel hangen...
Is zijn stoel niet leeg,  dan is het de mijne wel
Maar ook aan dit overleg over visusproblematiek en wat daaraan te doen in de klas, komt een einde, en zo kan ik ook weekend gaan houden...
Dik verdiend na een volle week werken...
Van... ik ben er ondertussen uit wat we eten vanavond... en maaltijd salade schelpdieren en zalm...met verschillende soorten kaas...
Op naar de winkel... oh ja.. ook al een bouwput...
Kreeg vandaag nog bericht dat we er vanaf volgend week amper naartoe kunnen komen..
Welja... nog meer omwegen te nemen...
Van... de buit is binnen... zalm, mosselen in zuur, surimi, garnalen, coquilles, mosterd honing dressing, brie, geitenkaas met honing, oude kaas snippers.... en natuurlijk de sla met Italiaanse rauwkost...
Ik zeg... culinair hoogstandje...
Van... ja hoor. . hij slaapt...
Ja hoor....zijn stem is schor en amper verstaanbaar...
Ja hoor... puinhoop in huis...
Ja hoor... geur van hond en vuile kleding...
Je zou toch bijna in de mingetallen belanden...behalve dan dat ik 100%plus gelijk heb gehad..
Van... maar nog vervelender dan al het bovengenoemde is het schorre verhaal dat Willem vertelt over het feit dat Babs Blitz in het pension heeft aangevallen en het er heftig aan toe is gegaan...
Ik gooi de tassen boodschappen op tafel...(oeps de twee flesje Franciscaner voor Willem)... en val op mijn knieën naast Blitz....
Onder de likken van Borre zit ik terwijl ik Blitz van boven tot onder onderzoek...
Van Babs kan ik even helemaal niks meer hebben..
Arme Blitz... ze lijkt wel een vergiet met al die bijtgaatjes waarvan sommigen nog steeds bloeden...
Vooral haar snuit is goed geraakt... en bovenop haar kop...
Ach Blitzje..... lieve veel te lieve Blitz....
Ik weet wel hoor dat dit bij honden niet zo werkt als bij mensen maar míjn hart zit vol mededogen...
Poes begrijpt dat, want zelfs zij komt kopjes en likjes brengen .. en dat doet ze niet gauw bij de honden...
Zouden katten dan toch dichter bij mensen staan dan honden...?
Van... de komende dagen de wondjes maar goed schoon houden... met Blitz weet je maar nooit... die krijgt alles wat je maar krijgen kan aan rare ziektes of aandoeningen...
En Babs... die kijk ik gewoon niet meer aan....ik zou de neiging krijgen om anders ook te bijten denk ik....
Maar ja... daar gaan we weer.... ik ben een mens en zij zijn honden... en Blitz zoekt toch steeds weer de genegenheid van Babs en geeft likjes....
Ik zou het niet kunnen...vergeving duurt bij mij toch iets langer dan bij honden...
Van... hi hi... tijdens de overleggen van de afgelopen twee dagen was het belangrijkste issue de verwerkingstijd tussen wat binnen komt bij een EMB kind en de tijd dat het kwartje valt...
Gisteren zeiden de experts dat je tot 10 moest tellen en dan....... kwam het signaal pas binnen in de hersenen...
De mevrouw van de visus problematiek had een soortgelijk verhaal maar die vertelde dat je nooit twee dingen tegelijk moest doen... dus niet praten en voordoen tegelijk want dat zijn 2 signalen... en dat je 5 olifanten moest tellen...1 olifant...2 olifanten...3 olifanten...
Ik moet er nu ineens aan denken naar aanleiding van mijn verhaal van Blitz en Babs... ik moet bij Babs zeg maar 666 olifanten tellen denk ik...en meteen doemt het deuntje van jungle book in me op...De olifanten mars....
Van... eten... zeg maar smullen.... wat is vis toch heerlijk...
En Willem, die vorige week nog verkondigde zeker niet alle voetbalwedstrijden van het WK te gaan bekijken, heeft er nog niet 1gemist....
In de rust laat hij de honden uit...
Neeeeee Willem... niet laten zwemmen nu in de vieze sloot... die wondjes gaan infecteren...
Dat wórdt honden spoelen Willem ...
Van... voor mij ook tijd voor uitgebreid in bad.... en ondanks dat ik het uitstelde en uitstelde omdat ik het misschien wilde laten gebeuren.... het grijze haar helemaal grijs laten worden, pak ik toch maar weer eens een haar verfje .... grijs zijn kan nog lang genoeg niet waar...
Maar ik weet nu al dat ik over een paar maanden weer zal twijfelen...grijs laten of toch....
Van... mijn zus appt dat hun zwembad klaar is... wauw...12 meter lang... prachtig Romeins aandoend zwembad met ingebouwde trap....
Zij en mijn nichtje Tess zijn al baantjes aan het trekken ...
Dat gaan we gauw ook eens uitproberen...
Ook zij heeft medelijden met Blitz... en ook zij... tja we zijn tenslotte zussen... zit een beetje wroeging naar Babs...
Van... ik denk dat ik mijn weekend maar eens goed begin... slapen....rustig slapen... want heet is best wel een veilig gevoel dat Willem en de honden er weer zijn...










Geen opmerkingen:

Een reactie posten