zaterdag 9 juni 2018

9 juni 2018

Dag van:
Ik weet wel dat ik wakker ben maar ik wíl het niet weten...
Ik wil dat ik denk dat ik slaap...
Klinkt dit logisch...?
Nee dus... maar goed ik ben dan ook nog slaapdronken...
Maar net als ik me omdraai om aan voelen... denken. . weten. . willen.. toe te geven,  komt Willem al naast me staan...
In de dichtbije verte hoor ik zijn stem zeggen dat ik eruit moet omdat straks de graafwerker komt.... en hij geld moet pinnen om hem te betalen...
Ik hoor mezelf in de verre nabijheid murmelen dat dat toch ook kan als die man er is maar... mijn onderbewustzijn is al wakker genoeg om te begrijpen dat Willem het gewoon gezellig vindt als ik beneden ben en ook kijk naar het graven straks...
En mijn hele "zijn"  is, wakker of in slaap, ingericht om anderen tegemoet te komen en blij te maken...(lang niet meer zo erg als vroeger maar toch zeker nog aanwezig)....
 Van... nou vooruit... ik kom eruit... voor jou... voor de graver en zijn machine... voor de aanblik... voor de koffie...en... om de nachtelijke escapades van de honden op te ruimen...
Eén maal bamboe stengel aan flarden gebeten.... één maal mijn schoenen overal en nergens... eigen schuld, had ik ze maar op moeten ruimen en ze zijn gelukkig nog heel... een paar bloeddruppels van een loops zijnde Babs (alwéér... soppen dus maar).... en her en der brokken van een Borre die niet boven de bak bleef eten....
Terwijl ik in fase soppen zit, zie ik een enorme wagen aanrijden met graafmachine op zijn achter lader.... zo... die is even wat groter dan die van de vorige keer...
Nog niet de grootste maar zeer respectabel. ..
Willem schiet naar buiten. .
Van... alles wat met kracht... geweld en dergelijke te maken heeft, daar is Willem fan van...(gelukkig niet om zelf uit te oefenen)
Krak...krggggg...rsssjjj.... hoor ik even later...
Dag bamboe...!!!
Hoop wel dat hij dieper graaft want de wortels  van die troep, zitten diep ...
En anders ben ik echt genoodzaakt de volgende keer een panda in te huren..
Levert misschien nog geld op in plaats van dat het me dat kost want wie wil er nou niet een panda in levende lijve aaien...(buurt op stelten)
Ook de honden vinden het erg interessant... snuiten door de schutting... en kijken maar....
Bengel blijft angstvallig boven... slimme poes...
Van... voor Bengel vind ik het wel zielig dat de bamboe eruit gaat...
Het was haar mini oerwoudje waar ze zich verschool.... wachtend tot de kust veilig was om naar binnen te kunnen (geen honden in de buurt)... of waar ze schuilen kon tegen regenbuien....
Van...een uurtje werk en de bamboe is weg....
Alleen aan de rand staat nog wat maar voor het behoud van de schutting lijkt het niet wenselijk dat ook weg te halen ....
Daar hebben we weer andere middeltjes voor... straks...
Van.... ik begin met de tuin fatsoeneren...(klusjes binnen zijn klaar) ....
Oh Wamp kijk toch uit voor je handen.... dom... eigenwijs.... koppig..... niet willen accepteren... ik doe netjes de spalken om.. oh ja?....wacht maar af straks...!
Ik snoei.... ik trek onkruid uit ale naden en kieren.... ik veeg... ik hark. .
Willem is met buurman Peter onkruid verdelger... halen... of eigenlijk meer bamboe gif....
Maar dat klinkt zo milieu onvriendelijk meteen terwijl ik juist zo van de natuur hou...
Smoesje dat ik me voorhoud is dat bamboe mens onvriendelijk is.... tenminste... in dit deel van de wereld dan... waar rioleringen en leidingen onder de grond lopen omdat wij niet in de sloot poepen en plassen (he gatver ) maar wij zo nodig op een pot moeten... glasvezel willen omdat we geen tamtam kunnen bespelen en rooksignalen uitzenden voor de meeste mensen onbetaalbaar is geworden £7.00 voor een pakje sigaretten).... enz. enz...
Van Willem is terug... mengt het gif in de door mij bij de Action aangeschafte spuit en begint op het dakterras (daar staat ook veel overgewaaid onkruid).... en komt weer beneden...
"Hoort dat zo'n klein straaltje "?
Geen idee Willem...
Hij tuigt weer naar boven... en komt weer beneden. .
"Hier ga ik niet mee verder en hij is al stuk ook...
Waar kan ik een andere halen in de buurt.."?
Geen idee Willem...Gamma misschien...?
Willem is weer weg
Willem komt weer terug...
WAMPIE!!!!!
Moeizaam kom ik overeind van houding door de knieën onkruid wieden...
Kreun steun...
"Je móet me helpen want ik kan geen kaart lezen"...
Welke kaart? Hoezo kaart... waar moet je heen dan?....
"Ja hoe dat ding in elkaar moet"...kaart....(hij bedoelt handleiding met plaatjes)
Nou móet ik zeggen... het is geen Ikea ding maar het komt toch verhipt dicht in de buurt...
Dan ontdek ik dat het houdertje voor de draagriem is...maar de rest....???
Van.... we krijgen hem in elkaar...
Maar hoe moet nu dat gif erin... en waar....?
Buurman Peter... steun en toeverlaat... is er even niet. . dus buurman moet het zonder buurman stellen...
Nou.... kijk aan.... Willem ontdekt het zelf... mijn eigen Bob de Bouwer....
Trots loopt hij weer naar boven het dak terras op... en komt weer beneden...
Hij doet het goed... kijk maar...
Hij staat aan de andere kant van de schutting en showt de spuit door over de resterende bamboe te spuiten...
"Ben je al klaar boven"?... vraag ik...
Nee... maar ik vind het zo leuk om te laten zien...
Ach ach ach... wat een kerel....
"Weet je dan wel waar je gebleven bent boven"?....
Mwoah ja zo'n beetje....
Altijd weer een verrassing die man....
Van.... als alle onkruid weg is  en de tegels geveegd, weten we waar de bamboe zich bevindt...
Die bamboe krijg je er echt niet met een haak  of met je handen uit...
De bakken laat ik de bakken... daar is nog geen eer aan te behalen met onze eigen bulldozers die graven en graven ...
En trouwens ooit wil ik nog maar een twee terrassige tuin aan het water in plaats van al die levels met bakken...
Van... niet aan mijn handen denken nu...
Je zit onder het bloed zegt Willem. .
Ik moet ook zeggen... dit dagje tuin ploeteren ging ook letterlijk met bloed, zweet.... maar zonder tranen....
Nou oké... af en toe een traan als het zoute zweet van mijn voorhoofd in mijn ogen druppelde.... maar dat mag geen naam van verdriet hebben....
Van.... ik val in slaap op de bank in de tuin.... onder het genot van het vogel gefluit.... eenden gesnater... zwanen gegrom en af en toe een lik van een hond....
Tor zwart ben ik maar het kan me niks schelen... ik lig... ik slaap....
"Wat ik bij de friet wil "?....
Laat me slapen en doe maar een gehaktbal....(Ben niet zo heel gek op frituurvet vet)
Vogeltjes.... de merel.... de mus... de duif.... de ekster.... de vink... de zzzzzzzzzz
Van......ETEN!!!!!
Ik hijs mezelf vanuit lig positie in zithouding.... nu de bank af... au... steun.... kreun... kraak....
Eten..... frietjes en gehaktbal... ben er niet zo van maar het smaakt wel....
Hadden ze maar afhaal pannenkoeken...mmmmm net spek en gember....
Van... nu moet ik echt wel in bad...
Ik kán zo niet verder door het leven....
Tuinieren is leuk... pijnlijk maar leuk... je wordt er alleen zo smerig van....
Oooh héérlijk dat warme water op een zeer lijf...
En wat ben ik moe....
Ultieme ontspanning nagels lakken...
Nog even lezen...
En gezond vermoeid mijn bed in.... onder het genot van brullende kikkers en een spinnende poes...















Geen opmerkingen:

Een reactie posten