dinsdag 19 juni 2018

19 juni 2018

Dag van:
 Bengel kwam vannacht niet thuis....
Ik héb er buikpijn van...
Nu moet ik straks naar school en dan....
Ik roep... en roep... en roep.. geen reactie... geen Bengel...
Ik rammel met brokjes..... geen reactie.... geen Bengel...
Van... het is tijd om naar school te gaan... mét buikpijn...
Waar zou ze zijn...?
In een boom.... aangereden....  in een schuur opgesloten....mijn grootste angst is dat kwajongens haar in de buurtcontainer gooien. .
Of slaapt ze misschien... of is een groter stuk omgeving aan het verkennen.....
Laat ze er alsjealsjeblieft zijn als ik terug kom...
Van... ik zorg vooral dat we aan het werk blijven vandaag...
ANWB tijdschriften mee genomen... laat ze maar scheuren... en dan vakantie plaatjes opplakken op een grote koffer...
Ze genieten ervan...
De muziek meester komt.. dus zingen en dansen...
We kleien... nee... klei nou geen poes want dan moet ik er weer aan denken...
Wel een poes dus...
Zou Bengel al thuis voor de deur staan...?
 Van... ach gut... daar wordt er eentje ziek... huilen en met de beentjes onder de buik op en kussen liggen...
Gauw maar de mama bellen...
En och jee... dat hoest er eentje wel heel erg...
Geen brood meer eten en gewoon water ipv yogurtdrank...daar komt alleen maar meer slijm van...
Nu nog een half uurtje bouwen...
Ik wil niet te laat naar huis....maar allemensen... één taxi busje komt wel erg laat...
Een half uur later.... ja hoor... een chauffeur...
Toch maar even de mama bellen dat hij wat later komt...
Van... ik kan naar huis.. ik wil naar huis...
Maar... vanavond etentje met de vriendenkliek.... wel leuk om iets mee te nemen...
Bloemetje halen...?
Ach zo afgezaagd...
Weet je wat... ik ga haring halen...
De Hollandse nieuwe....
Dat zullen de vakantiegangers wel gemist hebben....
Van...zooooooo die mogen wat kosten zeg...
Daar kan ik bijna de hele Noordzee voor aanschaffen...
En dan te bedenken dat ik zelf haring meer dan vies vind...
Nu snel naar huis....
Bij de hoek van de straat roep ik door mijn open raam van het portier Bengel al..
Bij de voordeur staat ze niet. .
Achterdeur dan...?
Nee... ook niet...
Ik zet de deur open roep een keer... niks....
Verdrietig loop ik naar de wc. .
En wat zie ik daar... er gaat een kier van de deur open...met een heel klein lief bekend poezen pootje.....
JAAAAAA daar is ze.... lieve Bengel..
Van... gauw eten geven want ze draalt al om haar bak....
De bak die snel leeg is...
Nog maar een zakje nat voer dan maar...
Ze springt van de plek waar haar voerbak staat en snuffelt bij het schopbord van het aanrecht...
Muisjes Bengel...?
En dan... in a split second.... gris...graai..... hap ... muis in de bek...
Huh... hoe snel ging dat...?
Ongelofelijk....!!!!
Ik doe de buitendeur open maar...."Ja naar buiten krijg je me echt eventjes niet meer hoor vrouwtje" ...
Ze rent naar boven...neeeeeee niet naar mijn slaapkamer....
Maar dat is de enige plek waar ze heen kan... Van... Willem moet zo maar kijken... ik durf niet...
Ik vind muisjes heel lief maar dan wel levend...
Daar komt Willem al...
Ook hij is blij dat Bengel weer thuis is... maar vooral is hij onder de indruk van de muizenvangst....
Bengel... je bent katwaardig...een echte jager...
Van.. nu snel naar de vriendenkliek...
Ze bellen al waar we blijven....
Ben en Marleen weten nog van niks...
Zij zijn net twee uurtjes terug van vakantie....
Jennie haalt ze op (achterburen van elkaar) .. en...SURPRISE!!!!!
Wat zijn ze blij verrast...
Van... we krijgen heerlijke soep en ja hoor. . daar gaan de haringen....
Mieke en ik hoeven niet naar de anderen doen zich te goed....
Nu heerlijk fondue met zijn allen... overheerlijk en overgezellig..
Heerlijke wijn... aardbeien met slagroom.. goede gesprekken en veel lachen...
Allemaal ingrediënten voor een super geslaagde avond...
Willem en ik maken het dan ook weer veel te laat... want tja... wij jonkies moeten morgen weer werken...
Van.. eenmaal thuis voorzichtig kijken wat Bengel met de muis heeft gedaan...
We denken dat die in zijn geheel is verorberd want nergens is nog een restje muis te vinden...
Mooi zo... kan ik nu met en gerust hart gaan slapen....
Van..... sprong.... boem.... niks niet verorberd... muis loopt over de bovenverdieping...
Nee Bengel... doe iets....!!!!
Maar ik had natuurlijk kunnen weten dat katten ermee spelen.....
Ow Bengel neem hem nou maar mee het balkon op.. want hier hou ik niet van...
Dat zal me het onrustige nachtje wel worden...









Geen opmerkingen:

Een reactie posten