zaterdag 13 oktober 2018

13 oktober 2018

Dag van:
Eigenlijk zijn wij best regelmatig op vakantie....
De reden is bekend.... quality time voor ons samen. ..
Even weg van alles een weg van de 4 muren om je heen....
Maar waarom 'ontvluchten' als je het binnen die 4 muren nou eens aanpakt....
We werken beiden hele  dagen....'s morgens in alle vroegte weg en pas rond zes uur 's avonds weer erin...
De weekenden om bij te tanken...
Niet om alleen maar huis te houden....
Daar maken we ons maar al te vaak met een Jantje van Leien vanaf ...
Van.... deze herfstvakantie thuis. .
Oké... veel bezoekjes afleggen... met name 's avonds..... maar overdag dus tijd genoeg...
Zo rausen Willem en ik dus al twee dagen door het huis.....
Kastjes leeg... kastjes schoon... kastjes weer vol....
Minder vol wel, want oei we mikken wat weg. ..
Het wórdt steeds meer en meer weer lekker vertoeven in ons stulpje aan het water...
Vandaag vond ik in een winkel een prachtige bloempot in boot vorm....
Plantjes gekocht.... moeder Lindemans plant in het midden... het lijkt wel een mast.... maar wauw wat staat het leuk...
Van... ik brei tussendoor wat....
Ik verlies me tussendoor in de zeer verslavende kleurboek app....
Willem haalt zijn oude F bas fluit weer eens tevoorschijn en begint experimenteren te fluiten...
De zon schijnt volop en het is 27 graden buiten (en dat op 13 oktober!!!!)....
Borre heeft vandaag eens geen vernielzuchtige bui...
Babs haar loopsheid neemt af en madame heeft dus gelukkig minder flirt lust....
Blitz kwispelt haar kwispel staart....
Bengel is de hort op....
De meiden verschansen zich boven op hun kamer....
Wat een lekker dagje....
Van... boodschappen moeten dan weer wel gedaan worden, maar zelfs dat staat me niet tegen...
De nieuwe Jumbo is een groot succes.... de Coop heeft het moeilijk....
Standaard maar één kassa open en een handjevol mensen in de winkel....
Ik loop er toch even binnen voor de potgrond. .
Maar tja...1.79 Bij de Coop of 1.29 bij de Jumbo...
Ik loop er dus maar weer uit..... toch wel met een licht schuldgevoel...
Zolang ik hier woon ben ik die Coop al trouw (met af en toe een flirt met AH of de Aldi)....
Nu voelt het alsof ik een overloper ben....
Echter... het gaat wel om mijn portemonnee...
Geld is geld....
Van... bij de Jumbo staan de gratis appeltaarten nog hoog opgestapeld... ter gelegenheid van de opening. ..
Na het afrekenen kan je er eentje meenemen ....
Ik heb er al twee thuis.... onaangebroken....
Voor mij hoor ik iemand zeggen "ik kan de appeltaarten niet meer zien. . nee ik hoef niet..)
En ook ik pas voor een derde appeltaart...
Achter mij hoor ik, terwijl  ik de  boodschappen inpak, "nou dat wordt ruzie vanavond want ik heb zes kinderen thuis en een man"....
Ik heb geen taart genomen zeg ik... neem de mijne maar mee. . dan heb je er twee... is makkelijker delen...(Maar tegelijkertijd denk ik ook... vier stukken per appeltaart.... dat is dus een kwart. ..
Een kwart taart per kind/ man....
Ik word ineens nieuwsgierig naar die kinderen...
Maar de vrouw fietst weg met een bakfiets zonder kinderen in de bak...
Die krijg ik dus nooit te zien...
 Van... eten koken.... opruimen.... hapjes voorbereiden (ik maak weer eens sinds lange tijd gevulde eieren... en heb chicken wings... chips... toastjes met brie... en een bonbonière vol chocolade)....
Wordt het troost eten of feest maal...?
Hoezo...?
Nou Nederland-Duitsland voetbal vanavond.... en de buurtjes komen. ..
Ze staan net voor het eerste fluitsignaal aan de deur....
Van... twee keer drie kwartier geschreeuw... gejuich.... commentaar... getier... gemopper.... aanmoedigingen....
Staan... zitten... springen... hurken...
Maar Nederland wint....3-0
Twee blije mannen in huis... en tevreden vrouwen....
Van... dan gezellig nakletsen.... plannen maken om samen op vakantie te gaan... daagjes uit... weekendjes weg...
En ik zit net zo lekker te genieten in mijn eigen huisje....
Maar goéd... het zijn maar plannen...
Van... en het wordt weer eens later en later.... en nog later...
Maar gezellig is het.. dat is zeker...
En er wordt heel wat afgelachen. ....
Half twee... jongens voorzichtig naar huis hè....(20 meter verder gniffel)











Geen opmerkingen:

Een reactie posten