zondag 28 oktober 2018

28 oktober 2018

Dag van:
Nou... de test wekker is geslaagd... om vier uur zag Willem dat de tijd was terug gezet...
Maar dat twee uur later weer de wekker ging beviel hem minder....
Tja Willem... volgende keer toch de techniek maar meer vertrouwen....
Nog wat duf vertrekt hij in alle vroegte naar Zuidlaren....
"Denk eraan dat je weerom komt", zegt ik nog....want de wegen zijn daar recht en de wegen zijn er krom....
Hij zal niet de eerste Berend Botje zijn......
Van.... met de benen in kleermakerszit neem ik de Happiness ter hand....
En bijpassende Zen houding voor zo'n tijdschrift....
Maar het ging eigenlijk min of meer automatisch....
Een artikel over bijna dood ervaringen. .
Hmm... niet echt ochtend leesvoer maar vooruit....
En ik lees over licht... tunnels... liefde... pasteltinten..... wie ze tegenkwamen en met welke opdracht ze terugkwamen....
Het kan toch niet allemáál verzonnen zijn....
De financieel adviseur, een nuchtere man,  komt met een zeer plausibel verhaal...
Ik word bijna nieuwsgierig wie mij zal opwachten daar....in de geesteswereld....
Maar ik blijf nog wel even hier.... dat wat er aan een bijna dood ervaring vooraf gaat, lokt me niet erg....
Wat staat dat tijdschrift trouwens tegenwoordig vol met reclame... best jammer... ook al is het dan reclame van zweverige artikelen of gemaakt van bio materie....
Van.... och jee... daar heb je het al... honger gevoel...
Nou kan deuk de zomertijd goed aan maar die wintertijd..... verschrikkelijk...
Niks klopt er meer van mijn bio ritme...
Ben constant moe... heb zomaar ineens honger.... mijn kop loopt om....of nee... liep die maar een blokje om... in de war is mijn kop...
En wedden dat dit zo midden van de week zijn hoogtepunt bereikt... dan kan ik zo overal in slaap vallen....
Morgen natuurlijk om half twee al voelen dat de schooldag erop zit en dan nog een uur moeten... ik zie het alweer helemaal voor me. ....
Van mij mogen ze die wintertijd afschaffen....(en de winter ook wel)....
Van... ik ga lekker breien....
Oeps... dat kan natuurlijk alleen als de winter blijft bestaan....
Wat moet je met een warme wollen Noorse trui in de zomer. ..
Naja... kan altijd nog met katoen gaan breien natuurlijk...
Stuk luchtiger...
Van... ik brei de mouw af...
Dan komt Willem thuis... met bloemen. . prachtig herfst boeketje... van het zorg centrum waar hij optrad....
Hij hard werken en ik de bloemen opstrijken. ..
Ik ben er bij mee ...!!!
En trouwens... ik heb heel hard op de honden gepast natuurlijk.... in kleermakerszit nog wel....
Van... Borre groeit enorm uit de kluiten...
Hij snapt niks van zijn grote lijf en stuntelt af en toe wat af....
Gaan liggen kan hij niet... hij ploft neer....
En hij is dus sloop graag...
Als je er niet bij blijft, blijft er van je huis helemáál niks over...
Zal me niet verbazen als het er van komt dat hij de tralies van zijn hok in de dagopvang nog eens opeet...
Babs en Blitz zijn gelukkig van de loopsheid af...
Dat scheelt een hoop "met emmer en dweil door de kamer" gezeul....
Van... oh nu ssst....de klassieker Ajax Feyenoord begint....
En voor we het weten is het drama al geschied ... rode kaart voor Feyenoord... met tien man verder....
Laat het niet een vreselijke afstraffing worden.... zoals ooit die keer dat Feyenoord met 10-0 verloor....
Van... maar goedgekomen gaat het niet meer... en de kamer wordt met chagrijn gevuld....en gevulder...
Laat dan in hemelsnaam el classico Barcelona- Real Madrid wel goed aflopen...
En ja hoor... de volgende 2x drie kwartier wint Barcelona glansrijk...
Dat scheelt alweer. ..ietsepietsie dan....
Mij zie je echter vanavond echter niet beneden....
 Van.... de meiden willen patat...
Niet mijn favoriete gerecht maar oké... een shoarmarol lust ik dan wel....
Van..... haar in een kleurtje.....
Nee Annemarie niet nu bellen als mijn hoofd in de folie gewikkeld zit...
Arnhem calls Middelburg right back... half uurtje....
Van... ideaal die digitale kleurplaten... dat vult de tijd....whohoooo bijna teveel tijd...
Maar kleur gelukt... ik kan weer een paar maanden blond door het leven....
Nu mijn oude schoolvriendin terugbellen... het dipje uit uitkletsen...
Want dat je kanker hebt tot daaraan toe... maar al die ziektes die je erbij krijgt....
Nu wéér een antibiotica kuur....
En dan nog gezegd worden dat je moed moet houden....
Als nou ergens woorden tekort schieten dan is het wel bij deze rotziekte....
Van... nu snel douchen... haren drogen... en je doodmoe voelen...
Och ja... wintertijd....
Van boven hoor ik nog een gesprek aan tussen Willem en ex...
Gevolgen van een tweede leg....
Wat ben ik blij dat mijn kinderen de puberteit uit zijn....
Ik vind het weliswaar een prachtige leeftijd maar kan me de zorgen van toen ook nog zo goed voor de geest halen. ..
Zeker als ik ze nu in de herhaling hoor gaan beneden....
Ben blij dat Willem en ik ooit afgesproken hebben dat we de opvoeding van zijn kinderen bij hem en zijn ex laten. .. ik heb het immers al achter de rug...en mijn opvoeding is de zijne/ hunne niet...
Alleen over huisregels gaan we samen...
Ik hoor het gesprek dus maar aan.....
Geef na afloop Willem wel advies als hij daarom vraagt. ...
En dan slaat de wintertijd me om de oren... ik ben op....










Geen opmerkingen:

Een reactie posten