maandag 22 oktober 2018

22 oktober 2018

Dag van:
Brood gesmeerd... koffie op... we kunnen gaan...
Op naar 9 drukke weken vol prikkelvolle  feesten....
Maar eerst beginnen we met het thema "lekker vies"...
Elk jaar komen thema's als zonder, lente, winter, herfst aan bod... net als Sint en kerst...maar aan die laatste twee kan je weinig veranderen...
De seizoenen moeten ook terug komen maar hoe leuk is het om dat eens in een ander jasje te gieten...
Lekker vies is een super variant....
Regen.... vallende bladeren.... modder... het hoort ook allemaal bij de herfst....
Lekker vies dus. ..
En bij lekker vies maken, hoort ook lekker schoonmaken. ..
Vandaag dus maar modder aan de handen en dan de handen wassen als toetje.....
Heb er nu al zin in....
Van... tjonge het lijkt wel storm op de gangen....
Toch zijn het niet mijn leerlingen....
Wij hebben vandaag een verjaardag te vieren....
Gezellige opgewondenheid ... dat wel... maar geen storm. .
En trouwens als de chips getrakteerd worden, hoor je ze helemaal niet meer. .
Nou ja... wat gekraak her en der... dat dan weer wel....
Maar verder muisje stil...
Eigenlijk zou je iedere ochtend verplicht chippies moeten trakteren zeggen wij als klassen team tegen elkaar...
Je hebt nog nooit zulke rustige kinderen bij elkaar gezien....
Van... de "lekker vies" les begint met een lekker vies filmpje....
Ik kan het wel blijven herhalen want keer op keer hoor ik "nog een keer"...
Wat is dat toch. . kinderen en vies worden....
Het lijkt wel een twee eenheid....
Ik snap het wel.... dit is legaal vies worden...
Doe je dat thuis, dan wordt er vast wel eens gemopperd "pas op je kleren"....
En volgens mij worden kinderen nooit expres vies....
Het gebeurt in het spel... of gewoon tijdens het eten vanzelf....
Vroeger zei ik tegen mijn kinderen als die vies thuis kwamen altijd,  "lekker gespeeld jongens"....want een dag niet vies is een dag niet gespeeld...
Van... tegenwoordig met al die iPads kun je ze gerust in gala kleding neerzetten...
Mooi niet dat er iets vies wordt...
Buiten wel....als torren zo zwart kreeg ik ze soms thuis....Robbert zelfs met padden in zijn broekzak. ..
En ik vind het prima.... zo had de wasmachine ook altijd wat te doen....
Van... nu het lesje handen wassen...
En of ik nou nog zo blij ben....?
Een waterballet....
Maar water is niet vies juf....
De klas is ook schoon met zeep....
Ja ja... jullie hebben allemaal gelijk.... maar toch....
Van... handen afdrogen blijkt een lastiger klusje....
Dat betekent notabene hard werken....
Maar lol hebben we....
Heel veel lol....
En schone handen... ook een leuke bijkomstigheid...
Van... het was een leuke dag...
"Morgen weer vies juf...?"
Ja hoor.... morgen weer.... twee weken lang zelfs... tot Sinte.....
Sssst... nee juf.... geen slapende honden wakker maken...
Laat díe man eerst maar eens rustig de boot nemen. ..
De Pieten discussies losbarsten....
De cadeautjes ingepakt worden...
De Pieten oefenen....
Straks is er nog tijd genoeg om over de beste man te praten....
Van.... na alles geregeld te hebben kunnen we weer naar huis...
Ik was het het weekend al van plan maar vandaag ga ik het doen...
De elektronische sigaret weer aanschaffen....
Straks€10.00 voor een pakje is écht teveel....
Het werkt dus uiteindelijk wel, dat duurder maken. .
Kwestie van de langste adem...
Beetje mesjogge alleen dat ze dan tegelijkertijd de softdrugs gaan legaliseren...
Een jointje rook je immers. ..
Daar heb je toch echt shag voor nodig....
We leven in een raar land....
De ijsbergen smelten... maar daar hebben ze een tien jaren plan voor... een dan is het hoogstwaarschijnlijk toch al te laat....
De plastic soep in de zee wordt alsmaar erger.....
Daar is nog geen oplossing voor...
De aarde gaat dus naar de knoppen maar de mensen die erop wonen willen ze behouden....
Waar moeten die dan op gaan hen als de aarde "Op" is...?
De maan....?
Rare kromme wereld....
Van... maar het is gelukt... ik heb de elektronische sigaret...
Een socialite..... tip van een collega...
Nu nog gauw de boodschappen....
Andijvie stamppot...mmmmm. lekker....
Van... Willem is al thuis....
Honden dus ook....
Warm welkom....
Gauw koken....
Even wat kleren verstellen....
Willem een lang gesprek met zijn ex over de kinderen....
Ik die het huisje in de Ardennen van mijn kinderen die nu vakantie hebben, op de foto's bewonder....
De kat die van krolse gekkigheid niet meer weet waar ze het zoeken moet...
Als het maar niet buiten is.... eerst steriliseren die poes...!!!!
Een nestje kittens met kerst zat namelijk niet in mijn planning....
Van... zo... uit met de pret...
Morgen weer een dag....
Een lekkere vieze dag....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten