zaterdag 20 oktober 2018

20 oktober 2018

Dag van:
Vandaag vieren we de verjaardag van Jesper,  Willems kleinzoon, die 4 jaar is geworden...
Er ligt een stapel cadeautjes te wachten die ik allemaal nog moet inpakken...
Maar oeps wat heb ik vast geslapen....
Toch zal ik er écht uit moeten want al is het feestje van 1 tot 4 uur... Willem wil er eerder zijn omdat zijn zus en zwager de nieuwe camper komen showen om 4 uur en we dus een uur eerder naar de verjaardag gaan....
Bijkomstigheid twee; schoonzoon Hendrik rijdt met ons mee en komt om kwart voor 11...
Wil ik dus nog mezelf een beetje fatsoeneren én een kop koffie drinken dan moet ik er nú uit....
De cadeautjes eerst maar eens inpakken....
Schuur in ... cadeau papier opsnorren....
Plakband pakken...
Oeps Wampie.... Disney prinsessen papier zal een jongen niet echt waarderen...
Terug de schuur in. .. ander cadeau papier zoeken. .
Schaar pakken. .
Inpakken maar...
Leuke cadeautjes hebben we gehaald... ben er zelf tevreden over. ..
Van... Willem laat de honden uit. .
Willem gaat tanken. .
Willem kleedt zich om
Hendrik stapt binnen...
Alles op tijd... we kunnen vertrekken....
Brabant... achtertuin van de Efteling is onze bestemming...
Hendrik voorin naast Willem..
Laat mij maar lekker achterin zitten met een brei werkje....
Van.. en er wordt wat afgekletst door die twee voorin...
Het gaat er steeds vuriger aan toe...
Willem op de praatstoel over zijn verleden...
Frustraties,  successen, veranderingen, chaos, geluksmomenten, wroeging,  schrijnende niet gehele wonden... enz. ..
Van.... Willem!!!!!!!..... de achtertuin van de Efteling kan nooit in Antwerpen liggen...
Hoezo Antwerpen. ..???
Nou.... daar ben je al bijna...!!!!
Door al het verhitte gepraat verkeerde afslagen genomen.... niet opgelet... oeps...
En ik was aan de brei dus ik lette ook niet op...
Wat eerst nog ontaard in gelach... wordt al snel irritatie. .
Binnendoor weggetjes zijn leuk, maar niet als ze afgesloten zijn...
Dat uurtje eerder er zijn gaat niet meer lukken schat...
Van... ik berg mijn brei werk op... Hendrik zet Google Maps op zijn mobiel aan...
We komen er wel...
En stiekem vind ik de route met al die mooie boerderijen en lieflijke oude Brabantse pandjes wel leuk. ..
Ook al gaat het hobbeldebobbel over klinker wegen...
Van... bestemming in zicht.... nu nog een stuk of wat drempels en roosters ter bescherming van het wild.... en we zijn er....
Jesper staat al te springen van ongeduld want vandaag is cadeautjes dag...
Dat wij er zijn oké... maar wat er in de tas zit die ik draag, is net iets interessanter...
En wat is hij blij met zijn nieuwe spullen.... Disney trein... leuk spel... boekje... houten speelgoed tableau en van Hendrik nog twee mooie puzzels....
Van... toch lekker dat we (met een vestje aan)  buiten kunnen zitten. ...
Van... de taart... de taart....en nog meer visite....
Op de andere opa's en oma's na zijn we compleet....
Zingen en kaarsjes blazen dus maar....
Wat kan je dan jarig zijn...!
Van... de volgende visite arriveert ook.....met daarbij veel kinderen...
Kinderen die allemaal op de trampoline willen....
Dat gaat nooit goed natuurlijk... en ja hoor... eerste huilbui...
Gelukkig heb ik Jesper snel opgepakt en kunnen we de schommel (ja schommel) de schuld geven....
Ik geef het 5 minuten....
Ja hoor... volgende huilbui....
Nu komt Jespers papa in actie...en ook dit keer wordt het gesust.....
"Tien minuten denk ik" zegt hij...
Maar al ben ik altijd optimistisch van aard... meer dan drie gaan het er volgens mij niet worden....
En gatsie... ik krijg gelijk....
Wederom een huilende Jesper.....
Jarig zijn valt niet mee....
Ik wil er al heen lopen maar dit keer kan alleen mama maar helpen want "mama ik heb op mijn tong gebeten"....
Van. .. dat wordt lekker binnen spelen dus....
En nee. .. snik snik..."Ik wihillll niet drinken"....
Nee tuurlijk niet Jesper, zeg ik. .. dat kan ook niet want alle drinken valt door het gat in je tong....
Hé gelukkig... dat helpt.... hij lacht weer... gekke Wampie ook.....
"Het is maar een 'gatje' hoor Wampie"....
Ach natuurlijk... hoe kan ik zo dom zijn.....
Van.... Hendrik en ik staan net op een verscholen plek te roken of Willem komt eraan. ..
En rood aangelopen Willem...
Wat is er loos ....?
Nouhou....ut zit zohoooo..... ze komen niet vandaag de camper laten zien maar morgen... ik heb het verkeert gelezen....
Van... jemig Willem.... heb jij weer....
En morgen moet je optreden in Leeuwarden. .
Ja maar dan komen ze daarna....
Aha... nou oké. . dan nog maar een gebroken dagje....
Van... écht waar.....in deze herfstvakantie week loopt niets zoals je het zou willen....
Maar aangezien dat bij ons schijnt te horen, laat ik het maar zo....
Van... drie uur naar huis....
Genoeg verjaardag voor ons...
En alsjeblieft Willem let nu op dat je goed rijdt....
Onderwijl app ik de gemaakte feestfoto's naar degene die ze willen hebben...
Moet je eigenlijk nooit doen als je achterin een auto zit want daar kun je misselijk van worden....
En dát word ik dus... bah....
We zouden uit eten gaan, maar daar heb ik nu weinig zin meer in....
Van.... dan wil Willem wel mosselen....
Oké... ik ga boodschappen doen...
Maar wat een pech... mosselen op....
Dat krijg je als ze in de aanbieding zijn....
Dan maar spaghetti met zeevruchten....
Willems favoriete kostje....
Alleen moet ik daar nu niet aan denken....
Een boterham is genoeg voor mij....terwijl Willem smult van de spaghetti....
Mijn portie verdwijnt in de honden voerbakken
Van... veel bijzonders brengt de avond gelukkig niet meer...
Behalve dan het bericht dat Wim Kok is overleden...
Ja Willem.... alles gaat voorbij....
Samen het programma "beste zangers" kijken. . breien... voetbal kijken... en met een nog steeds draaierige maag naar bed....










Geen opmerkingen:

Een reactie posten