donderdag 18 oktober 2018

18 oktober 2018

Dag van:
Het moest er van komen...boven opruimen....
Maar ik had er écht geen zin in.... écht niet...
Lusteloos...dipperig zelfs....jankerig ook....
Zo'n tegen de herfst aan bui....
Eerst maar ééns gewoon gezellig met Willem kletsen....
Zo'n gesprek dat je het gevoel geeft dat alles goed zit...
Dat het er allemaal toe doet....
Van... het helpt...
Ik vat de moed weer op .... en Willem gaat naar de tandarts...
Niet miepen.... gewoon ergens beginnen. ..
Dus pak ik een emmer sop..... ik gooi alles van het dressoir boven... en begin maar.... ergens....
Alle flesjes, tubes, potjes, flacons... de hele santekraam in mandjes....
In principe lost dat geen bal op.... want wat eerst los op het dressoir stond, staat nu in mandjes op het dressoir... nog steeds een zooitje dus...
Ik wil die mandjes het liefst in de kastjes van het dressoir.... maar ja... daar liggen de handdoeken al....
Handdoeken eruit dus.... alleen... waar moeten die handdoeken nu heen....
Van....hé... idee....
Wastafel kastje kopen voor in de badkamer... daar de handdoeken in....
Straks maar eens met Willem  op pad...(die overigens geen gaatjes had maar wel een oude vulling die volgende week vervangen moet worden)...
Van... Willem die nog ééééééén aflevering van een nieuwe fantasy serie op Netflix wil zien en dan de logeerkamer zal opruimen..
Ik pak ondertussen het gangkastje eens aan....
Bankafschriften van voor 2000..... ik mik ze weg....
Die zal de bank vast wel ergens digitaal hebben staan.....
Een mens kan wel aan het bewaren blijven....
Nee.... de tekeningen van de kleinkinderen kunnen niet weg....
Een mens kan tenslotte best nog wel wát bewaren....
Oude auto kaarten... uit de tijd van vóór tomtom' s.....
"Bewaren!!" roept Willem...."kan ik in de klas gebruiken...!"
Oké... bewaren dus...
Van....3 laatjes leeg...1 vol....
Mooi... alle haar klemmetjes in 1 laatje....
Make-up troep, die ik eigenlijk nooit gebruik maar je weet maar nooit wanneer een keer wel... in het andere laatje....
Nog 1 laatje over....
Ik zeg: Leeg laten...
Nu mijn oorbellen....
Jaaaaaaa..... mijn oorbellen is een verhaal apart natuurlijk...
Ze hangen over en door elkaar geprikt op een canvas doek....
Vond ik ooit wel een handig idee....
Maar het  canvas hangt ondertussen wel overvol.....
Volgens mij heb ik nog twee van die doeken in de schuur...
En ja hoor... wie wat bewaart die heeft wat....
Van.... nu alle oorbellen op kleur sorteren....
Wat een klus... ben er gauw een uur mee bezig....
Maar dan heb je ook wat...
Ik stuur een foto van het resultaat de familie app in....
Oma dat zijn wel 115 paar reageert kleinzoon Michael....
Voor de lol tel ik ze.... hij zit er 6 naast... het zijn er 121.....
Best knap geschat Michael....
"Wampie... de buurman is er... werkoverleg!"....
Buurman komt de splitlevel trap repareren die Borre heeft aangevreten....
Ze moeten wel wat spullen halen....na het eten dan....
Oeps oh ja... eten moeten we ook nog...
Van..... dan eerst maar op kastjes jacht.... extra canvas doek halen want ik hou nog steeds oorbellen over... en twee grote curver boxen....
Nou.... dat kastje wordt tien keer niks... te groot. . te klein.... te hoog... te breed....
Ik verzin wel wat anders.....
Nu snel de canvas en de boxen en maar iets van broodje kebab....
Van... een snelle hap en weer verder. ..
Weer verder.... weer verder....???.?
Niks verder.....!!!!!
We komen thuis en het huis ligt onder de verscheurde  nieuwe insteek hoezen die ik voor Willem had gekocht.... de versnipperde post en tijdschriften... en......ooooooooooooh neeeeeee.....
Neeeeeee Borre......!!!
Het pakketje van de buren van nummer 111 ,dat we aangenomen hadden omdat ze niet thuis waren..... helemaal aan gruzelementen....
Waar is de inhoud van dat pakketje...????
Gelukkig.... de inhoud... iets van een zwart kledingstuk in plastic verpakt... ligt onder het honden kussen in Borres mand ....
Het lijkt intact....alleen de dood er omheen dat is niks van over...
Maar tja..... hoe vertellen we dat die mensen....
Als Willem er aanbelt zijn ze nog steeds niet thuis....
Als Willem met de buurman vertrekt om de klusspullen te halen ziet hij haar net aankomen. ..
Nu maar met de billen bloot... maar gelukkig vat ze het sportief op. ..
Ja heren... het is een mooie buurvrouw....
Dom dat jullie even vergeten waren dat de autoramen open stonden toen jullie jullie fantasie de vrije loop lieten gaan over wat voor pikant zwarts er in het plastic zat....
Van... dan nu naar weer ras verder....
Willem met de buurman.... ik boven....
De inbouwkast leeghalen....
Alle dekens... hoeslakens ... dekbedovertrekken...... tafellakens..... en andere troep eruit....
De helft van de inhoud gooi ik weg....
Welk mens heeft 54 kussenslopen nodig. ..????
Ja, een weeshuis....
En nou is het hier altijd zoete inval... en iedereen kan altijd blijven slapen.... maar geen 54 man in één keer....
Nee...?????
Nee...!!!!!!!!
Van..... en de versleten hoeslakens en overtrekken óók de deur uit.... weg ermee...
Zo... wow... dat ruimt op....
Kijk, en nu kunnen mooi de handdoeken en zelfs de standlakens erin....
Ik ben happy...
 Van. ..5 extra dekbedden...8 fleece dekens....2 slaapzakken....4 honden dekens....hmmmz.... mijn schoonzoon naar eens vragen of hij planken wil maken in het washok....
Boven de wasmachine is nog plek genoeg....
En tot zolang gaan die dingen naar de berging....
 Ach ach ach... wat heeft een mens een verborgen troep in huis....
Van... maar het ziet er nu gelikt uit...
Mandjes nu in het dressoir in plaats van erop....
Helemaal netjes....!!
Nachtkastje aanpakken....
Weg... weg... weg.... bewaar.... weg..... weg... weg....
Stapels boeken maar even verplaatsen....
Boeken kan ik niet weggooien....die zijn heilig....
Van... beneden hoor ik schuren... plamuren... en er komen vieze chemische geurtjes naar boven drijven....
Bovenal hoor ik veel gelach..... mannen gebulder....
 Het zal nog wel over de buurvrouw gaan, aan het soort gelach te horen....
En ik maar serieus reorganiseren hier....in mijn huis tuin en keuken plunje...
Van.... eindelijk...half tien... maar klaar... en tevreden...
Met één kamer dan... de andere kamers moeten nog....
Trots kijk ik naar de 6 vuilniszakken die weg kunnen en de voldoende overgebleven keurig opgevouwen en op stapeltjes liggende inhoud van de kast... van het dressoir.... het nachtkastje... de schilderijtjes en fotocollage aan de muur. ..en poes die ligt te spinnen onder het beddensprei....
Van... helaas kan ik morgen niet verder omdat we naar Middelburg gaan... en zaterdag op verjaardagsvisite moeten in Brabant.... maar zondag ga ik vast en zeker verder neem ik me voor. ..
Nu eerst maar eens heerlijk genieten want na gedane arbeid is het goed rusten...
Zeker na gedane opruimarbeid.....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten