woensdag 31 oktober 2018

31 oktober 2018

Dag van:
Waar blijft die tijd....
Voor mijn gevoel was het vorige week dat we uit Bulgarije kwamen... of de camping verlieten...
Nu is het alweer de laatste dag van oktober. .
We gaan de maanden van Sint en kerst weer in...
Drukke maanden... koude maanden.... donkere maanden...
Maar eerst maar eens die laatste dag in....
Vandaag schijnt dus de echte Halloween dag te  zijn. ....
Gelukkig merk ik er op school weinig van...en kom geen zombie of Dracula tegen...
Vandaag staat wel een spinnenweb tekenen op het programma .... maar dat stond het al voor ik wist dat het Halloween was...
Het spinnenweb is een spannende opdracht vinden ze....
Ze moeten maar steeds rondjes draaien om de rechte draden heen terwijl en spin toekijkt. ..
Met het puntje van de tong  uit de mond zie je ze draaien en draaien....
Eentje heeft er na 5 minuten wel genoeg van...
"De spin zijn bips is leeg" zegt hij....(Ik had natuurlijk verteld dat de draad uit de billen van de zijn komt)....
Van....tegenwoordig wijs ik dus iedere ochtend een nieuw "helpend handje" aan....
Daar ben ik natuurlijk niet de enige in.... maar in onze klas was het nog niet eerder aan de orde....
En dat helpende handje heeft wat voeten in de aarde in positieve zin...
Je ziet de leerling gedurende de dag groeien.... de anderen zie je zich soms ook verbijten.... op je beurt wachten om ook te mogen helpen is nog wel een dingetje...
Maar ook dat zijn mooie leermomenten...
Ik geniet vandaag van de stralende ogen van..."kijk mij eens wat betekenen... kijk mij het eens goed doen... zie mij ook eens wat goed kunnen"....
Uitdelen van de potloden... fruit en brood.... lichten aan en uit doen...
Het lijkt zo simpel maar betekent zoveel. ..
Van.... helemaal blij ben ik als mijn helpende handje van vandaag naar papa loopt aan het eind van de dag en zegt..."Dit was de leukste dag"....
Een áls papa dan vragend antwoord "oh ja?"... Een zoonlief vertelt dat hij het handje was.... vereist dit enige uitleg....
We zingen nog een super leuk liedje over een boom die zijn bladeren verliest waarin de kinderen zonder dat ze het door hebben leren terug tellen....
Want er is natuurlijk steeds 1 blaadje minder aan de boom en zo blijven er nog 4,3,,2,1 over....
De kleuters zijn de wind in het lied en blazen "hoei hoei hoei" de blaadjes van de boom....
Die boom ben ik... en ik laat steeds een blaadje los...tot het laatste blaadje...
"Nu ben je een blote boom" zegt een van de kleuters....
Zonde om na deze te leuke opmerking corrigerend te antwoorden dat dit een kale boom heet...
Ik laat het dus lekker zo....voor een keer.....
Van. .... na de schooldag, héél veel administratie te doen....
 En zo loop ik op de vrije woensdagmiddag pas rond kwart over 4 de school uit....
Naar de oh zo fijne nieuwe Jumbo voor de boodschappen...
Onlangs liet Willem zich ontvallen dat hij zo graag eens kip Pilav wilde eten....
En de meer dan vermoeide Willem.... door hard werken... veel optreden...en puber dochter perikelen.... heeft dit wil verdient, besluit ik...
Met mijn mobiel internet, waarop recept.... loop ik door de winkel....
Zo.... dat heeft nogal wat voeten in de aarde zo'n gerecht....
En zal ik mandarijnen halen.... ach nee. . niet nodig....
Tomatenpuree.... perziken... oeps terug naar de groente... knoflook vergeten...
Die mandarijnen zien er toch wel lekker uit....
Mwoh... ik heb nog sinaasappels liggen... doe toch maar niet....
Sambal... ketjap.... rijst. .. ai courgette nog...terug naar de groente...
Ja verdikkeme... ik neem die mandarijnen toch maar wel... kan ze altijd makkelijk mee naar school nemen....
Ook voor kinderen die nooit fruit meekrijgen wel lekker. ..
Van... zo, nu nog hondenvoer.... en naar de scan kassa. .
Nee ik kon niet alles scannen... die kleine blikjes tomatenpuree vertikken het. .
En natuurlijk lukt het bij die kassa wel....
 Van..... Willem ligt thuis op de bank te slapen.... hij soest nog even door terwijl ik begin te koken...
Het ruikt echter na 5 minuten al zo lekker dat er van slapen niks meer komt....
Om de minuut komt hij de keuken weer in ... ongeduldig blij.... al ruikend en stiekem uit de pan gappend, bijpratend over puber perikelen.... school .... enz. ..
Van... maar wat een pokke gerecht zeg....5 minuten dit....3 minuten dat....4 minuten weer wat anders...
Maar....mmmmmmmmmmm...... het smaakt....
"Beter dan ik het ooit gegeten heb" beweert de kenner en heer des huizes....
En nu ben ik niet zo'n liefhebber van fruit door het warme eten... maar dit gerecht komt ermee weg... zelfs ik vind dit lekker zo.....
Van.... buurman Peter komt de strips over de treden maken....
Koffie.... mannenhumor.... koffie.... nog meer mannenhumor... lachsalvo's..... van die achter uit de keel komen....
Strips op de treden.....
De deurbel....NIET OP DE STRIPS STAAN!!
Neeheeee!!°
Van.... ach gut.... ach gutteguttegut.... kijk nou toch... hoor nou toch....
Er staat een piepklein heksje voor mijn deur....
In haar eentje. ...
En ze roept met een lief stemmetje "trick or treat ".....
Hoe oud zal ze zijn.... hooguit 3....
Maar....SCHRIK........ GROTE SCHRIK..... ik heb niks in huis....
Geen koek... geen snoep..... helemaal niks....nog geen restje Pilav....
In paniek loop ik naar binnen... vinden zál ik wat.....
Van......ja....JA....JAAAAAA...... de mandarijnen.....!!
Ik loop weer opgelucht naar de deur.... scheur het net open... en dat rollen alle mandarijnen de deur uit....
Papa en mama van kleine heks bij de straat lachend... kleine heks rapend.....
Oh nee... laat ze ze niet allemaal houden.... er komen vast nog meer engerds aan de deur vanavond....
Gelukkig neemt ze er eentje... en dat beloon ik natuurlijk met een tweede....
Van... weer terug in de kamer tussen de mannenhumor....
Ze hebben het te pakken die twee vanavond... lijken wel bakvissen....
Alles wat je nu zegt wordt op zo'n mannen manier uitgelegd...
De deurbel. ...
Whaaaaaaaaa...... er staan er 8...
Ik schrik me duizelig.... wat een grote griezels.... en ze gillen..... en schreeuwen... en joelen... en ik denk alleen maar...HOEVEEL MANDARIJNEN ZITTEN ER IN ZO'N NET...??.???
Trick or treat.....!!!¿¿¿¿
Nou euh.... allemaal een mandarijn dus.....hoop ik... als er genoeg zijn....
En anders wordt het partjes verdelen ....
Van... ik heb er genoeg... en zelfs nog twee over....
Help!!!!...... laten er niet meer komen....
En die komen gelukkig ook niet...
Die laatste twee mandarijnen kan ik na een half uur wel tegen die mannen koppen gooien...
Jemig wat een stelletje blagen.....
Heren... ik ben lekker  boven... jullie vermaken je wel....
Oh jullie missen nu je slachtoffer....
Nou zoek maar een ander... er lopen er genoeg buiten.... hele enge... als je durft....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten