zondag 21 oktober 2018

21 oktober 2018

Dag van:
Willem treedt op in Leeuwarden...
Vroeg opstaan dus...
Al dagen weer de vingers getraind voor het fluitspel met twee fluiten tegelijk...
Ik vind het altijd weer een wonder.....
Vind sowieso dat geen ander mens dan hij, dat uit de fluit k kan halen waarvan je het vermoeden niet hebt....
Zou je denken dat barok het enige is dat een fluit aan kan,  Willem laat je gerust wat rock, jazz of blues klanken horen....
Van... ik hoor de deur in het slot vallen en kleed me rustig aan....
Dom natuurlijk die zondagse aankleden rust....
Beneden houdt Borre weer huis.....
Als we denken dat we nu écht alles buiten hondenbereik hebben liggen, dan vindt Borre altijd wel weer wat .....
Vandaag dus het jumbo reclame blad... een extra dikke in verband met de opening van dit filiaal hier....dat helemaal achter op de tafel lag....
Soms vergeten we dat het lange grote logge slungelige Borrelijf overal bij kan....
Van... opruimen dus maar weer...
En nee Blitz en Babs jullie mogen niet op de bank....
Heerlijk drie honden die, als hun opperbaas weg is, hun onderbaas uitproberen....
Maar even mijn gezag (na één fotootje dan want ze liggen zo leuk) tonen...FOEI eraf...!!!!
Van... na de koffie toch maar weer wat doen...
Een mens 'doet' wat af in zijn leven....
Gat in de muur dichten met sneldrogende plamuur (ook al dankzij Borre) en mij van mijn eeuwige frustratie van vieze hondensnuit ramen voorgoed hst halletje voorgoed afhelpen, door er doorzichtig melkachtig plak folie tegenaan te plakken.... met golfjes erin bewerkt zelfs...
Ik zeg: gemaakt voor een huis aan het water. ...
Van.... stuc....stuc.... nee geen koeltjes erin nu alsjeblieft...
Ik wil een strak muurtje ...
Nee... ook geen honden in de buurt... straks heb ik een hondenharen wandje.....
Van... nee hè... waarom blaffen die honden zo...?
Meisje met de labrador bij de schutting... en geen van de vier kan daar doorheen...
En dát laten we zo hi hi. ...
Maar wel even een praatje maken want het is zo'n aardig meisje....
En de honden zijn zo grappig terwijl ze bij voorbaat mislukte pogingen doen door zich tussen de planken van de schutting te wringen.....
Van..... nee help niet te lang kletsen... die plamuur Ies snel drogend ....
Pffft... net op tijd. . er kan nog een laagje over....
Van.... nu het folie knippen....
Ik ben er geen held in...
Recht schrijven op een schoolbord of digibord vind ik al een klus maar recht knippen ook...
Ja, ja... ik met weer af... maar op het folie kan je niet even met een potlood en rechte lijn tekenen...
Ach... er staan toch golven op... een golfje met of minder geknipt ziet geen hond....
Ja, ja... een mens wel...maar geloof niet dat wij ooit pietluttig bezoek ontvangen....
Soort zoekt soort... ook de gemakkelijke soort....
Van... kijk toch eens aan hoe mooi dat staat...
En stadskas kunnen de honden hun snuiten tegen de ramen drukken maar dat ziet geen mens meer....
Wat natuurlijk niet betekent dat ik ze niet meer hoef te lappen...
Maar het scheelt wel dat ik ze niet 3x per dag met glassex hoef af te nemen wil ik me niet ergeren. ..
Van. . nu nog een stofzuiger door de kamer en een dweil en klaar is Miep Kraak....
Het huis kan er weer even tegen... en dat moet wel want morgen is weer een gewone werkdag en is de vakantie voorbij...
Van.... laat ik maar even op mijn werk account inloggen....
Zie je wel.... overmorgen groepsbespreking.....
Dat moet nog heel wat voor ingevuld worden....
En een invalpool rooster waarin ik ben ingedeeld maar waarvan ik al twee dagen niet kan....
Eerst maar even een mailtje en dan de lijst invullen. ..
Ik krijg mijn zondagochtend wel gevuld zo..
Van.... ik verlang nu alweer naar niks doen en onverwachte dingen....
Soms denk ik wel eens dat ik echt te hard gewerkt heb al mijn jaren....maar vooral de laatste jaren...
Soms voelt het als gesloopt. .. een moe lijf... steken in je hoofd.... maar je wilt er niet aan.... en negeert het....
Sterk zijn en blijven is een kwaliteit maar ook een valkuil....
Ouder worden is hard werken...
De juiste keuzes maken in je leven blijft wikken en wegen... en weliswaar de goede relationele beslissingen nemen maar met de nodige consequenties....
Houden van iemand is eveneens hard werken.... aan jezelf én aan samen....
Zeker in ons "late liefde" geval....
Zeker in ons "alles uit een relatie halen" geval....
Zeker in ons "Je weet nooit wat je te wachten staat" geval...
En nou geldt dat laatste natuurlijk voor iedereen, maar wij hebben het ons al helemaal niet gemakkelijk gemaakt met al die kinderen, familie en vrienden en passie voor het werk....
Van.... ik merk alleen dat mijn lijf begint tegen te stribbelen....
En ik ken mijn lijf goed genoeg om de signalen te herkennen.... maar ik ken mijn kop ook.... en die wil niet altijd luisteren.... koppig.... eigenwijs....we zullen doorgaan....
Totdat.... tot het mis gaat....
Zal ik ooit verstandig worden...?
Van..... Willem komt thuis....
Wederom een mooi optreden...maar ik had niet anders verwacht....
Hij valt op de bank in slaap..... maar ik had niet anders verwacht....
Kan ik mooi de formulieren van de bespreking verder invullen....
Van.... en ben ook klaar en sta ik net even van de rust op het water te genieten,  gaat de deurbel...
Och ja... Willems zus en zwager komen de nieuwe camper laten zien.....
Eerst natuurlijk koffie en de laatste familie belevenissen ofwel ergernissen doornemen...
Elk huisje kent zijn kruisje....
Van... koffie op... camper kijken.... wauw. ..!!!
Huis op wielen... vrijheid... inspiratie.... de wijde wereld in....
Ooit.... ooit.. hebben Willem en ik ons al lang geleden voorgenomen...ooit zullen wij ook....
Maar vooralsnog... ach ja... consequenties van beslissingen..... werken tot je 67ste.....
We hebben nog even... mits ons gegeven....
Van.... we nemen ons al dagen voor uit eten te gaan... en al dagen komt er wat tussen oud hebben we op het laatste moment toch geen zin....
Zo ook vanavond....
"We zouden toch uit eten gaan..."
Tja.... ach..... thuis is ook lekker...
Broodje zalm... harinkje voor Willem.... lekker sport kijken... lekker in bad....
Niet uit eten dus....
En Willem die notabene boodschappen doet...
Ik zeg: luxe....!!
De avond verloopt rustiger dan rustig...
Dat hebben we even nodig voor we de drukke schoolperiode van Sint en kerst weer ingaan....
Van... de wekkers weer gezet... vroeg naar bed....








1 opmerking:

  1. Wat een geweldig en inspirerend verhaal! Ik was zeven jaar getrouwd zonder enig kind, daarom begon mijn man vreemd te doen, kwam hij de laatste tijd thuis en besteedde hij geen tijd meer aan mij en hij scheidde van me. Dus ik werd erg verdrietig en verloren in het leven omdat mijn dokter me vertelde dat er geen manier is om zwanger te worden, dit maakt het leven echt ellendig voor me. totdat ik een vriend tegenkwam die me via het internet over DR ODION vertelde, hoe hij veel vrouwen heeft geholpen met deze soortgelijke problemen die ik doormaak, dus nam ik contact met hem op via: (drodion60@yandex.com) en legde hem uit . hij vertelde me wat ik moest geven voordat hij een re-toegestane spreuk kon uitbrengen om mijn man terug te brengen die ik deed en hij zond een krachtig gebed dat ik halverwege de avond had gezegd terwijl hij de liefdesbetovering uitsprak. Het was een wonder, 24 uur later kwam mijn enige man terug en verontschuldigde me voor alles wat hij gedaan heeft en vertelde me dat hij volledig klaar is om me te ondersteunen in alles wat ik wil, ik noem snel DR ODION en vertelde hem wat op dat moment aan het doorgaan en hij bereidde me ook een kruidengeneesmiddel voor dat hij zei dat het elke ongewenste ziekte of infectie zou genezen die me ervan weerhield me op te vatten en instrueerde me toen hoe ik het moest gebruiken voordat ik met mijn man sprak. Zie, na het gebruik van deze inheemse kruiden en wortel, begon ik enkele weken later zwangerschapsborden over me heen te voelen, echt waar ik zwanger was, ik heb net een babyjongen gekregen op de 1e van deze maand. Ik beloof de hele wereld op de hoogte te stellen van DR ODION voor het redden van mijn relatie en voor het geven van kinderen die ik vandaag met trots de mijne kan noemen. Voor elke vrouw die het onmogelijk acht, hier is een gelegenheid om te glimlachen en geluk te brengen voor uw familie. Neem contact op met DR ODION via e-mail op: (drodion60@yandex.com). of WhatsApp hem via +2349060503921 Inderdaad, hij is een God gestuurd om verloren geliefden terug te brengen en je geluk te brengen

    BeantwoordenVerwijderen