dinsdag 2 oktober 2018

2 oktober 2018

Dag van:
Rustig aan vanmorgen.... alle tijd...
Soms heb je dat.... dat je tijd over hebt....
Op school is het even anders....
Dan ben je vroeg.... dan denk je veel te kunnen doen voor de drukte begint.... en voor je het weet kom je zelfs alweer tijd tekort....
Van.... een regendag vandaag. ..
En met de lucht betrekken ook onze gezichten...
Dit betekent: niet naar buiten kunnen vandaag....
Dat betekent: de kinderen de hele dag binnen houden...
Wat weer betekent: dat ze niet even lekker buiten kunnen rennen en vliegen en kunnen bewegen....
Van... we proberen de dag anders in te plannen...
Gelukkig hebben we eerst zwemmen en dan ontdek lab vandaag....
Naar de ruimte waar allerlei gekke computers staan,  een robotje is en een green screen....
Van... wat een pech voor één kleuter die juist nu naar de schoenen poli moet en wordt opgehaald....
"Ach kom joh... we gaan naar je mooie nieuwe schoenen kijken"... probeer de poli mevrouw nog. ..
"Ik heb al mooie schoenen" zegt hij....en wijst naar zijn comfortabele sneakers...
Maar als ik hem beloof dat hij vanmiddag op de iPad mag, dan loopt hij toch maar mee....
Schoorvoetend en sloffend... dat wel.....wat trouwens strakjes in de aangepaste schoenen niet meer kan....loopt hij vol tegenzin mee....
Van... we spelen vandaag spelletjesin de kring.... we tellen met kastanjes..... we tekenen met stoepie krijt op papier en vegen er overheen....en in de pauze zet ik Netflix aan....
Dat valt wel in de smaak.....
Ze weten precies wat ze willen zien...."Coco"....
Het sfeertje in de klas is druk...maar gezellig....
 Wat een overgang toch weer van dat zonnig vrolijk buiten zijn weer naar dat knusse binnen blijf weer....
"Het regent wel veel hè juf?"
Nou en of....!
"De zee is naar boven geklommen denk ik!"....
Nou... zou dat kunnen denk je...vraag ik....
"Dat moet wel, anders kan er niet zoveel water zijn"....
(Ach... en weerkundig gezien heeft hij niet helemaal ongelijk.... toch...?)
Van... vandaag draaien onze schoten overuren....
De één na de ander kruipt er bovenop....
Dat weertje dus.....
Maar als er eentje vandaag zegt "nou komt sinterklaas ook gauw hè"... dan weet ik niet hoe snel ik moet vertellen dat het zaterdag alweer warm weer wordt....!!
Van.... nog een vergadering.... over gesprekstechnieken en andere dingen....
En dan maar weer aan boodschappen denken....
En meteen bij binnenkomst doorlopen naar de keuken....
Willem moet vanavond fluiten bij het koor....dus veel tijd heeft hij niet...
Sikkeneurig vertrekt hij. ..
Je zal maar de voetbalwedstrijd moeten missen én darten ook nog eens.....
Van. .... geen traan laat ik erom dat hij weggaat vanavond...
De film " Zomerhitte" op tv...
Kijk.... dat zijn nou van die dingen waarvoor ik de tv voor mezelf wél aanzet. ...
Het boek gelezen... al 2x de film gezien.... maar gráág nog een derde keer....
En weer zwijmel ik weg.... zit ik op het puntje van mijn stoel... hou de handen voor mijn ogen... laat een traantje... en zucht als de film is afgelopen....
Net op tijd.... want daar komt Willem thuis...
Ik switch maar snel de zender om naar voetbal....
"Heb jij de hele wedstrijd gezien".... vraagt Willem ongelovig. ..
(Zal ik eens ja zeggen...?)
Nee Willem. .. ik keek naar Zomerhitte van Jan Wolkers.....
Je weet wel... dat boekenweek geschenk....
Maar Willem weet niks meer....1-1 zegt hij.... bloedspannend....
Ja hoor Willem....
Ik ben boven....!!
Ja... trusten....oeeeeehh... wat een bal....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten