zondag 7 oktober 2018

7 oktober 2018

Dag van:

Geen Willem die om kwart over 6 de honden uitlaat...
Hij kan uitslapen. ....
Niets lekkerder dan lekker,  je lijf te ontspannen,  languit in bed...
Ook ik hou dat wel vol...
Van... verbaas ik me toch over poezen...
Steeds als ik wakker ben of even mijn bed uitstap, denkt poes "joepie eten" of "yeah spelen"....
Stap ik dan na een minuutje in bed om verder te lezen, nestelt poes zich aan mijn voeten en slaapt....
Poezen kunnen slapen wanneer en waar ze willen....
Dat red ik écht niet.... was  't maar zo....
Ze slapen zo'n 18 uur op een dag...
En dát red ik al helemaal niet...
En nergens is een reden te vinden behalve iets vaags over hun jacht instinct dat veel energie vergt....
Nou heb ik nooit een jagende mens (in welke hoedanigheid van jacht dan ook - op wild- op het andere geslacht- op diefstal etc. ) geen 18 uur zien slapen...
Maar goéd.... een poes is dan ook een poes en een mens niet voor niks een mens. ....
 Ook wij slapen... waarbij aangetekend dat 6 uur slaap minimaal nodig is om goed te functioneren en 8 uur slaap het beste is...(los van alle uitzonderingen)....
Maar 18 uur zeg. ... je zou er alleen van dromen zal ik maar zeggen....
De behoefte spreken we dan wel uit maar echt kunnen doen is een heel ander verhaal...
Al zou je het willen... dat krijg je (in gezonde toestand) niet voor elkaar....
Luieren wel... daar zijn we erg goed in.....
Aan het strand hangen.... in de tuin op een ligstoel....in de comfortabele leunstoel... je noemt het maar....
Maar als we tijdens dat luieren dan maar wel kunnen nadenken,  televisie kijken, breien, lezen, puzzelen of noem de luier activiteiten maar op....
Vergeleken bij een kat, zijn wij mensen allemaal adhd-ers.....
Willen wíj de kat nabootsen dan hebben we oxazepammetjes nodig .... valeriaan...melatonine of soortgelijke middeltjes....warme anijsmelk.....
Van.... Willem kan de leegte niet aan en belt het pension met de vraag of hij de honden eerder dan de gestelde tijd mag halen...
Voor deze keer dan....
En als een blij kind komt hij een uur later met zijn drietal binnen....
Het drietal is natuurlijk nog blijer...
Ze vallen direct op hun botten aan.... en op de kat....
Maar de kat.... ook niet voor een kleintje vervaard.... jent er aardig op los terug....
Wat een stelletje ongeregeld bij elkaar....
Van... laat ik mijn breiwerk eens oppakken. . hoef het alleen nog in elkaar te zetten.... dus wat houdt me tegen....
Buiten in het zonnetje is het heerlijk. .
Maar brrrrr als er een wolk voor de zon drijft....
Toch maar weer binnen breien....
Van.... natuurlijk Willem....
Je sportzenders allemaal tegelijk uitproberen vandaag...!
Zou ik ook doen.... (als het geen sport betrof)....
Van.... en ja hoor... ga je fluiten schoonmaken...
Tot december 8 optredens.... best al wat..
"Wampie zoek jij even op hoe dat moet"
Heb ik dat. .. maar.... lang leve YouTube...
Alsjeblieft Willem, kijk dit filmpje maar....
"Maar dat duurt veel te lang...."
Mannuh.....!!!.... geen geduld... tenminste... deze niet...
Van... he gatsie... van die friemels voor de ogen...aura's of zoiets noemen ze dat....
Soms heb ik dat....
Nu komt er alleen een naar hoofdpijntje bij. .... dat gebeurt eigenlijk nooit....
Je zou toch bijna denken aan een lichte migraine aanval. ..
Aspirientje en maar even op de bank....
Van... het wil niet overgaan....
Willem voelt. .."je voelt koud"....
Zo voel ik me ook. .. heel koud....
Dekentje er dus maar bij....
Als ik op de rechterkant op mijn gezicht lig doet het zeer....
Druk ik erop dan straalt het door naar mijn kaak... hoofdpijntje wordt hoofdpijn...
Zal toch niet iets van een holte ontsteking zijn...
Willem voelt...."je bent warm"....
Gatver ..... geen zin in lichamelijk ongemak nu...
Na volgende week herfstvakantie... dan heb ik alle tijd. ..
Van... ja ga jij maar naar de buurman voetbal kijken.... laat me liggen....
Van... ja ga maar Chinees halen. .....
Van... weinig honger....
Ik ga naar boven... wie weet word ik morgen wel gewoon weer fris wakker....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten