maandag 8 oktober 2018

8 oktober 2018

Dag van:
 Dat was me dan het nachtje wel...
Van alle klachten die ik gister had bleef weinig over....
Daaronder zat blijkbaar wat anders...
Ik ga liggen in mijn bed en dat beginnen de steken in mijn buik....
Dat betekent weinig goeds...
En zo wordt het me dus het nachtje wel....
Een nachtje waarin ook meer de wc zag dan mijn bed...
Vanmorgen is het niet veel beter....
Gatsie... nou moet ik toch school afbellen.... Dit wórdt natuurlijk niks zo....
Van.... ik bel af... pak mijn dekentje en verhuis naar de bank beneden....
Van.....vandaag is mijn alle aller eerste liefde jarig...
Ja heus... ik zie hem nooit meer, maar dat vergeet je dan op de een of andere manier niet. ....
Ik was dan ook wel hevig ernstig verliefd...
En toen dat ook nog wederzijds bleek was ik tijdelijk niet meer van deze planeet. ..
Jaren en jaren en jaren.... toen het allang uit was.... was ik nog immer verliefd....
En nog eens jaren en jaren en jaren later kregen we weer een kortstondige... tja... wat was het eigenlijk.... vlam in de pijp zeg maar....
En weer jaren en jaren en nog meer jaren later. .. kijk ik dagelijks uit op de plek waar ik de eerste zoen kreeg... neeeeej de tweede of derde moet  het geweest zijn...want die eerste weet ik nog maar al te goed, en die was niet daar....
Ik werk namelijk op de plek waar hij woonde....
Een bizarre samenloop van omstandigheden...
Trouwens die hele verliefdheid was dat...
Ik leerde hem kennen toen we 7 waren...
Ik was net verhuisd....
Als we "jongens op de meisjes" deden... en tik spel van vroeger, kwam hij altijd mij tikken....
Hij plukte ook madeliefjes voor me...
Maar de juf werd overspannen en ik moest van mijn ouders van die school af...
Van... ik kwam op een vreselijke school terecht....
En..... naast scouting, turnen en de zondagsschool, ging ik op een gegeven moment ook naar judo .... ik zal toen 9 of 10 geweest zijn....
En ja hoor.... daar was hij weer....
We judoden altijd samen....
Maar judo ging voorbij.... muziekles werd het....
Weg lief vriendje.... in een tijd zonder internet en mobieltjes....
Van... tot ik 12 werd en eindelijk van die vreselijke school af mocht....
Naar de middelbare.... en.....
Ja hoor.... daar was hij weer...
Weliswaar een andere eerste brugklas maar in de tweede was het dan raak....
Samen in één klas en eindelijk zo oud dat je wist dat verkering bestond en daar meteen gebruik van maakte...
Van... ik had alleen mateloos faalangst door mijn vreselijke lagere school en redde het niet op de middelbare.... ook niet met uren bijles waar ik met een hoofd vol kennis en de zekerheid dat ik minstens een 9 kon halen,  wegging... om vervolgens toch de volgende dag een 2 te halen van de zenuwen...
En andere school werd door mijn ouders gezocht....
Weg vriendje.....
Maar nee hoor.... nog geen maand na het begin op de nieuwe school, was hij daar....
Tot op de dag van vandaag weet ik daar nog niet de reden van....
De nieuwe wereld op die school ontdekkend,  hadden we geen tijd voor elkaar...
Ja... af en toe met andere klasgenoten een frietje eten en ik dan bij hem op de Tomos achterop....
Maar... jaar of 16 zijn we... en we vinden elkaar weer. .
Samen de soos op BIO runnen...waar hij dus woonde op het terrein en ik nu werk....
Maar je leven gaat door... ik naar de Kleuterkweek en hij.....??????..... geen idee....
Van... enfin... ik ben 18.... kom hem stomtoevallig tegen bij een gemeenschappelijke vriendin en we hebben weer eens een hartstochtelijke doch zeer korte romance....
Van.... het is 2006..... reünie middelbare school. .
En nu ga ik nooit naar die bijeenkomsten maar vooruit... één keertje dan.... omdat mijn oude schoolvriendin het vraagt...
Nog 1x zou ik hem zien.... en het voelde goed... maar anders....
Goed als herinnering....
Beide onze levens.... nog eens uitgesproken hoe goed en mooi het was.... en verdder met ons leven.....
In 2016 was hij er niet.... op vakantie in Noorwegen.... en dat was goed....
Van... en vandaag wordt hij dus 60....
Ik zal vanavond mijn oude schoolagenda's nog eens inneuzen.....
Een vloeitje van zijn sjaggie zit er nog in.... en een gedicht dat ik van hem kreeg....
De lp hoes van Jaap Fisher... waarvan hij de nummers altijd op zijn gitaar meespeelde....
En daarna ga ik gewoon heerlijk Willem een knuffel geven.....
Niet de eerste.... maar wel de allerliefste schat die ik in mijn leven tegenkwam....
Nou ja.... naast die eerste liefde dan.... kinderliefde.... puber liefde....
Van.... maar van dat vanavond zoeken, komt weinig....
Zodra ik vandaag ook maar iets probeerde te eten, wilde het er meteen weer uit....
Een weinig gastvrije maag vandaag zullen we maar zeggen. ....
Geen zin in voedsel visite...
Nog geen slokje koffie accepteert mijn maag vandaag....
En mijn darmen denken,  mooi zo... dan werken wij de restjes visite ook direct de deur uit....
Ongezellige boel daar van binnen....
Van... eindelijk tegen de avond blijft er een half glaasje tomatensap inzitten...
En dat dan nog met veel protest want van binnenuit steken ze met mesjes tegen mijn buikwand...
Zo van "hoe ik het in mijn hoofd haal om het bordje - niet welkom- te negeren en maag/darmvredebreuk te plegen....
Ik pak mijn deken maar weer op en ga boven liggen....
Heeft mijn dag toch nog wat variatie gekend vandaag ....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten