woensdag 24 oktober 2018

24 oktober 2018

Dag van:
Je ogen open doen en direct je zus en collega feliciteren die jarig zijn.... bang dat je het anders vergeet in de drukte van de dag die meestal al druk begint als je je eerste voet, ongeacht linker of rechter, op de grond zet.....
Van... zo... dat kan ik niet meer vergeten...
Nu even een neus buiten de balkondeur... wat voor weer is het... ofwel wat trek ik aan. .
Het miezert maar is niet echt koud....
Miezer daar word je niet blij van...
Kinderen willen buitenspelen en in eerste instantie denk je 'Dat kan best' maar na 10 minuten zijn ze toch goed nat...
Daarbij zal het wel een modderige klieder bende van bladeren zijn op de glijbanen en op het plein...
Dat wordt weer vegen geblazen in de klas....
Kinderen, profielzolen en modder zijn een fatale combinatie....
Je wilt niet weten hoe dat er onder de tafeltjes uitziet....
Van... ja ik blijf die verwende muts die een nóg langere zomer wil maar vrees, dat ik dan moet emigreren en dat gaat me dan weer net iets te ver...
Van... het was overigens een relaxt dagje klas....
Denk dat de kleuters ook wel een beetje weersovergangen moe zijn....
We hebben heerlijk gelezen en met klei gewerkt... gekleurd en geteld... de dagen geoefend... tot één eigenwijze zegt "nou is het wel genoeg hoor"....
Buiten hebben we overigens ook grote juffen hilariteit, als een kleuter aan een andere kleuter vraagt "kom je mee...?"....
En als die andere kleuter dan meekomt, zeer verbaasd tegen ons roept "hij beweegt"....
Ach... juf zijn blijft een heerlijk vak... zeker op zulke momenten
Van.... nu snel de overdracht en dan naar het grote winkelcentrum voor een cadeau voor zus....
Een paar weken geleden al een mooie giraffen (beeld) gekocht...
Ze heeft iets met giraffen.... symbool voor geweldloze communicatie......
Vandaag nog een spel erbij 'voor als je extra liefde kan gebruiken'...
Er wie kan dat nou niet....
Van... kijk aan... ook nog een nou boek voor Willem over HSP'ers....
Duur... maar dat mag wel een keertje...
Hoppa... en nog een mooie bos bloemen... klaar!!!!!
Bank... en als ik dan thuis kom... dan slaat de man met de hamer toe...
Ik plof op de bank.... en slaap....
Aangezien Willem eerst nog BHV cursus heeft slaap ik nog best een eindje weg ook een mis notabene twee oproepen op mijn telefoon...
Van... na snel terugbellen als ik wakker ben, blijkt dat ik morgen een 1 op 1 begeleidingstaak heb....
Ik zeg: uitdaging...!!
Donderdag is altijd een ambulante dag vol verrassingen in andere groepen maar dit is dan weer zo'n geval apart...
Van... maar nu eerst Willem snel eten geven en dan hup in de auto naar de jarige....
In het donker langs al die boeren landweggetjes in de regen is best nog wel een toer...
Voor hun een bewuste keuze... maar wij weten nog niet of dat nou wat voor ons zou zijn... ontdekken we, als we in the Middle of nowhere rijden....
Wel lekker al die open haard luchtjes onderweg...
Bij mijn zus op het landgoed oogt het al gezellig met alle lichtjes aan....
De poort gaat open en we rijden de oprijlaan op richting lichtjes...
Het is knus binnen en precies de goede verjaardagssfeer.... lekker gezellig en rustig...
En.... ja Willem de tv staat aan op voetbal....
Je hoeft niks te missen...
De avond vult zich met herinneringen ophalen van oude tv programma's en de oude tunes beluisteren. .
Lang leve YouTube die al dat soort dingen bewaart en archiveert...
Maar morgen weer een intensieve werkdag en voor Willem een tandarts bezoek dus laat maken we het niet...
Van thuis...
Ik word er zo verdrietig van. .
En het spreekwoord van de ezel die zich stoot is compleet van toepassing...
Want. ...
Willems nieuwe boek ligt in gruzelementen. . zeg maar snippers.... door de kamer....
Ik weet niet of ik boos of verdrietig moet zijn....
Ik weet niet of ik boos op Willem.... mezelf... of Borre moet worden....
Maar feit is dat er even €24.95 voor nop is uitgegeven.... en dat is al het tweede boek in drie weken tijd. .
Protest, zegt Willem....
Ja het zal best... maar had voor mijn part de hele kamer onder gepiest in plaats van steeds dure boeken stuk te bijten...
En wedden dat als we de boeken wegleggen, Borre wel iets anders vindt....
Laat deze protest leeftijd maar gauw voorbij gaan...
Ik heb er nu al genoeg van...!
Slimme Babs
Vrolijke Blitz
Lieve softe maar oooh zo sloopgrage Borre
Ik hou van ze... maar soms.....grrrrrrrrr

Geen opmerkingen:

Een reactie posten