dinsdag 9 oktober 2018

9 oktober 2018

Dag van:
Nog een paar keer naar het toilet vannacht.... en telkens Willem tegenkomen...
Hij kan ook niet slapen...
Iets met zorgen maken om de jongste dochter die straks voor een paar dagen naar Londen gaat met school....
Willem....!!!!!..... als je haar straks in alle vroegte om half 5 wil uitzwaaien, zou ik toch echt proberen te slapen. ...
Van.... ik hoor hem even later naar beneden gaan.... televisie aan....
Ach... daar valt hij gegarandeerd bij in slaap....
(Gelukkig maar dat de terugkijk functie het weer doet)....
Van.... dat hij is weggeweest, heb ik niet eens gemerkt....
Uiteindelijk wilde de slaap mij wel vatten.....
Maar gauw even een appje naar Babeth sturen en haar veel plezier wensen....
Ik denk dat ze al genoeg goede raadgevingen gehad heeft vanmorgen....
Van..... och ja... ook dat nog...
Een verliefde Borre en een loopse Babs....
Dat wordt opletten geblazen. ..
Van.... jippie... het eerste kopje slappe thee blijft erin zitten...
Misschien een kaneel beschuitje ook...?
Ja hoor..... mijn darmen verdragen weer visite....
Zal er maar niet direct feest visite van maken en laat het bij thee met een kaneel beschuitje....
Van. .... wat een gedoe die honden.....
Volwassen Babs weet alles van de bloemetjes en bijtjes... tenminste daar lijkt het op gezien haar aanmatigend en uitnodigend gedrag....
Maar puber Borre... net uit de luiers... is dan wel verliefd maar heeft nog duidelijk geen voorlichting gehad....
Hij doet maar wat....
Hij maakte de gekste sprongen, maar dan weer wel in de goede richting.....
En Blitz.... net loops geweest en nog geen enkele interesse (maar dat was wederzijds.... ook een hond heeft dus kennelijk voorkeuren)....bemoeit zich er regelmatig mee door eens tussenbeide te springen of Borre terecht te wijzen met een grom....
Waarop Borre de weg weer kwijt is want twee teven, daar kan de puberale half geslachtsrijpe,  zijn eigen grote lijf niet eens onder controle hebbende, verliefdeling, niet mee om gaan....
Hij ploft op de grond (Borre kan namelijk niet gewoon gaan liggen maar ploft).... en denkt "nu eerst even een dutje"....
Och och och die diereninstincten ook. ...
Van..... toch weer buikkrampen.... laat ik maar gaan breien....dan zit ik in ieder geval rustig....
En zo brei ik de ochtend en middag door....
Met af en toe een krampje.... maar geen grote ellende meer....
De radio staat aan... de zon schijnt naar binnen.... de poes komt af en toe beneden kijken of het gedoe al over is....
Poes die gelukkig al krols geweest is..... en dat maar matig was... zonder gemiauw..... zonder overal tegenaan te schuren.... maar alleen een tikkie extra aanhankelijk. ..
Van..... het wordt trouwens de hoogste tijd om het span te laten steriliseren nu....
We hebben genoeg bijeen gespaard inmiddels....
Want ja... dat kost nogal een lief beetje bij onze dierenarts...
Zevenhonderdvijftig tot achthonderd euro per hond. ...
Sta je daar bij stil als je ze aanschaft....?
Jawel hoor.... alleen niet dat het zooooooveel zou kosten....
Van.... misschien toch ook verstandig om eens bij andere dierenartsen te informeren wat daar de kosten zijn....
Dat wil nog wel eens verschillen.....
Van.... en ja..... we hebben overwogen om ze pups te laten baren.... maar in onze situatie is dat niet handig natuurlijk....
De sterilisatie zou dan wel rijkelijk bekostigd zijn trouwens hi hi hi....
Nee....NEE... geen flauwekul.... geen denken aan....!!
Van.... en zo vordert de middag en ik zet de spruiten voor Willem op....
Mmmmmm.... wat ruikt dat lekker.... maar er zelf aan beginnen is het noodlot tarten...
Eerst maar eens school verwittigen dat ik er morgen weer ben....
Dat 'er zijn'  moet gaan lukken hoop ik.....
Van......"ik ben kapot"..... zijn de eerste woorden van Willem als hij binnenkomt...
Tja... daar kan ik me wat bij voorstellen meneer de nachtbraker....
Hij valt in de stoel in slaap...
Eten doet hij nog wel.... maar dan valt zijn hoofd daarna meteen weer achterover....
Dat repeteren bij het koor vanavond, wordt niks hoor Willem....!
Hij schrikt wakker....
Jawel jawel.....
Van.... maar als ik een kwartier later onder de douche sta, hoor ik toch Willem roepen "ik ga vanavond niet repeteren hoor"....
Vervolgens hoor ik weer helemaal niks.... die slaapt vast alweer....
En ja hoor.... als ik er een later beneden kom,  staat de tv op.... alweer.... een favoriete serie van Netflix (volgens mij zijn ze allemaal favoriet).... en ligt meneer, gehuld in dik bruin wollen Disney vest (oh hij heeft het zo koud sinds hij 11 kilo is afgevallen)... languit te snurken in de stoel....
Van... ik duik nog even in min boek... morgen gewone tijd weer op.... kijken of het goed gaat...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten