vrijdag 14 december 2018

14 december 2018

Dag van:
Ik hoor de stem wel hoor.....
Iets met wakker worden.... iets met honden... iets van "Ik ga".... En iets met boodschappen....
Het dringt alleen niet tot me door.... de slaap zit nog in mijn oren en ogen.... mijn hele lijf eigenlijk....
Ik draai me niet eens om, maar slaap gewoon verder....
Van.... de honden wekken me rond half tien...
Nu word ik wel wakker....
Verdorie zijn ze weer naar boven gekomen....
En oh ja... wat zei die stem nou ook alweer een paar uur geleden. ..?
Geen idee meer.... maar ik ga eerst maar eens rustig op gang komen....
Ik moest geloof ik de honden ook eten geven....
Dat ook maar doen dan....
Van... toch moet ik niet te lang doen over dat op gang komen...
Heb nog wel wat klusjes te klaren vandaag...
Ouders van school  bellen.... een overdracht schrijven.... en kennismakingsgesprek plannen.... Smoelenboek bijwerken met nieuwe leerling die na de kerstvakantie komt....observatie en gesprek met wijk coach regelen......
In het kader van de bezuinigingsmaatregel fase 1 en de gevolgen daarvan, valt er veel te regelen... en dat terwijl de normale dingen ook doorgaan....
 En dat alles met nog één week te gaan voor de vakantie begint....
Eerst maar eens dat telefoontje en dan mijn directe collega's informeren....
Ik schrijf wat aandachtspunten op papier die ik niet moet vergeten te zeggen...
Altijd handig als je lastige gesprekken moet voeren om zo'n houvast bij de hand te hebben....
Dan bel ik....
Van... nu de rest van het lijstje afwerken...
Twee uur alweer als ik klaar ben....en het huis moet ook nog nodig schoon...
Van... aan de schoonmaak dan maar....
Gewoon doorgaan....
Honden manden aan de kant.... stoelen op tafel.... stoelen aan de kant.... stoffen. . stofzuigen... soppen.....
Van... even een kop koffie tussendoor....
Ik hoop niet dat Willem vanmorgen nou zei dat ik boodschappen moest doen... want dat ga ik echt niet meer redden...
Telefoon van school...
App van school...
Het gaat maar door....
Dat noemen ze vrije dag....
Bloemen weggooien.... plantjes water geven.... honden speelgoed onder de kast vandaan plukken... honden uitlaten....de vensterbanken nog doen....
Kwart over vier op de klok...
Van... nu omkleden.... de meiden van de kliek wachten...
We gaan immers naar kasteel Middachten....
Hanna thuis... timide na een laatste gesprek met (sinds gisteren ex-) vriendje...
Willem thuis... met boodschappen... en Chinees...
Duh.. hij zal eens moeten koken....
Hup... haar in de plooi.... kleren rechttrekken.... en op naar de meiden....
Op naar Middachten....
Van... het ziet er vanuit de verte al prachtig feeëriek verlicht uit...
Toe maar... parkeren €3.00..
Maar dan een levende kerststal.... dat heeft wel wat .....
En toe maar.... entree €10.00...
Het mag wat kosten vanavond....
 Nu eerst de stallen in met zijn kraampjes....
En niet alleen kraampjes maar ook een kerstkoortje dat kerstliederen kweelt .....
Gelukkig niet zo'n kitsch markt als je al vaker ziet...
Echt mooie en duurdere spullen verkopen ze hier....
Van... dan eindelijk het kasteel in...
He Gatver..... je mag geen foto's maken... hoe jammer is dat....
En wat is het mooi binnen...
Elke kamer/ zaal in een ander thema met een andere kerstboom...
Bij de vijfde kamer waar we alweer onze verbazing uitspreken vertelt een bewaker (in elke kamer staat er één) over de vroegere tijd en de opgetuigde kerstboom...
Of we de boom met de kop en schotels ook gezien hebben. ..?
Kop een schotels ... nou nee... waar dan....
De eerste kamer dus.... de blauwe kamer....
Wij terug... en ja hoor... een kerstboom met servies....
Zo kunstig....!
Van... hoe zo'n mensen brein dan werkt hè...
Ik heb de boom inderdaad gezien maar dacht... jakkie jakkie... roze ballen.... vandaar dat mij niet het servies is opgevallen....
Och kijk toch eens die kasteel kelder...
Ik waan me in een Engels kasteel...Downton Abbey....
En dan dat keukenpersoneel en de butlers die er altijd zitten....
Van. . een harpiste op de kasteel trap....
En van nog meer kraampjes en glühwein...
Van.... oude geitenkaas... die neem ik mee...(ineens merk je dan dat je nog niks gegeten hebt)....
Van vuurkorven en ketels soep....
En gesloten wordt het kasteel...
We moeten weer gaan....
 Eerst wat spullen naar een dochter van een kliek member brengen...
En een kijkje in haar nieuwe huis nemen....
Een echt Marije huisje....
Van... Marleen afzetten en naar huis...
Thuis waar de Voice wordt gekeken....
En ik voel me rozig van het lopen door de kou en nu in de warmte binnen....
Oké... the Voice kijk ik uit maar dan houden de oogleden het niet langer vol....













Geen opmerkingen:

Een reactie posten