dinsdag 18 december 2018

18 december 2018

Dag van:
Eerst maar eens het weerbericht gecheckt bij wakker worden...
Geen regen voorspelt... ik kan met een gerust hart opstaan...
We kunnen straks gewoon lekker buiten spelen... geen overmatige prikkels van op elkaars lip zitten...
Het gaat helemaal goed komen vandaag...
We beginnen met zwemmen...
Nou vooruit dan... de enige nattigheid van vandaag...
Dat kunnen we aan...
Met gemak....
Want... daarna is het fruit en drink pauze en lekker naar buiten...
Om 11.00 uur zien we de klas pas weer waarvoor deze bedoelt is...
"Juf sinterklaas komt alleen in Nederland toch?"...
Jazeker, en België....
"Maar de kerstman niet hè?"....
Oei... nou moet ik voorzichtig zijn...
Nou......( lange adempauze).... bij mij niet in ieder geval....
"Waarom niet?"
Kijk daar heb je het gedonder al.... ik kan toch moeilijk zeggen dat sinterklaas wel bestaat maar de kerstman niet...
Terwijl de media en de horeca en de winkelier er alles aan doen om die man wel bestaansrecht te verlenen .....
Dan kom ik op een wereld idee... vind ikzelf...en antwoord...
Sinterklaas kan bij alle kindjes komen omdat Nederland maar klein is en België ook maar de kerstman moet veel verder en zijn rendieren voor de arreslee gaan veel sneller dan het paard van sinterklaas....
"Maar de kerstman is niet eerlijk... want hij (wijst naar een ander jongetje) heeft al cadeautjes maar ik niet"...
Oh help.... kinderproblemen kunnen soms zo ingewikkeld zijn....
Of eigenlijk... de problemen niet... maar de antwoorden erop geven wel...
Ik voel me regelmatig zo'n dooddoener in antwoord geven....
Vooral als ik zeg... gelukkig maar dat Sinterklaas wel eerlijk is dan....
Maar ja... daar zijn rond 5 december de meningen ook over verdeeld als de één een groter cadeau krijgt dan de ander....
"Sinterklaas is altijd eerlijk".... hoor ik de leerling tot de andere leerling roepen....
Een andere leerling komt voorbij...
"Wat staat er in jouw klas?"
Nou..... stoelen... tafels... een bureau...en bij jou?
"Een smartboard...."
Waarvoor dan, vraag ik. ..
Hij denkt na...."dat weet ik niet"... antwoord hij.... en draait zich om op zijn fietsje. .. om na een paar tellen weer om te draaien met de mededeling...."omdat de juf dat mooi vindt staan"....
Van... tijd om naar binnen te gaan....
Kleien... lekker gewoon ermee aan de gang... en dan met kerst vormpjes in de klei en die kleivormpjes die eruit komen versieren met kraaltjes...
Paperclip erin en klaar is je kerstversiering....
Klei valt altijd goed bij kinderen.... op die ene enkeling na die bang is voor vieze vingers misschien....
Ze zijn er behoorlijk druk mee.... en wij hebben even de handen vrij....
Nog snel die kerstkaart maken die we mee willen geven voor de vakantie....nog even snel die ene mail beantwoorden... dan ook nog dat cadeautje afmaken voor de vertrekkende collega....
Brood eten. ..nou ja... en cupcakes en kerststol en bladerdeeg rolletjes en tosti...
Waarom heb ik toch niet zo'n kast inhoud thuis...
In mijn broodtrommeltje zitten gewoon 4 bruine boterhammen die ik er nog zelf in gestopt heb ook....en een mandarijn....
En niet eens een boterhammen briefje zoals ik dat elke ochtend in Willems broodtrommel stop....
Vanmorgen zelfs een originele afscheurkalender voor de resterende 4 dagen tot de kerstvakantie.... hoe leuk kan je het bedenken.....
En dan bij jezelf vier simpele bruine boterhammen erin doen.... zonder extraatje....
Van... hé het voelt opvallend veel kouder dan vanmorgen buiten...
Het "Juf ik heb koude handjes" of "Juf ik heb het koud".... is dan ook niet van de lucht....
Gauw even wat anders bedenken...
Ik print wat kleurplaten uit... pak gekleurd papier... weet je wat... we gaan naar binnen... kerst schilderijtjes maken....met veel bling bling....
Nog even wat spelen.... naar dat smartboard kijken....
Jaja je kan er filmpjes op kijken lief jongetje uit de andere klas. . en het is dus niet alleen daar opgehangen omdat de juf het mooi vindt...
Tassen inpakken... jassen aan. . ..naar huis...
Van... vreemd... ik stort half in...
Rode ogen. .. een lijf als van lood....
Die gezellige kerst babbel vergadering hoeft voor mij niet zo...
Ik moet tenslotte ook nog kerst gestes halen voor mijn naaste collega's....
En voor eten zorgen....
Hoe komt het toch dat de knollen zo op zijn...
Van... kerstpakket mee naar huis...
Een Italiaanse jippie... altijd goed...
Snel naar het winkelcentrum.... Xenos in.... Aldi in....
Verhip.. ik vergeet vuilniszakken...
Blokker in... ja gelukkig vuilniszakken in de schappen....
Naar huis...
Strompel strompel naar binnen met loodzware boodschappentas en zwaar kerstpakket...
Van... ik pak de boodschappen uit. .. Willem zet al koffie want die ziet mijn vermoeidheid direct... ik zet het eten op... en zie...mijn medicijnen doos....
Aaaaaaaaaaaah eureka... vanmorgen vergeten medicijnen te nemen... dat is de boosdoener...
Zoveel impact hebben die rot pillen dus toch....
Zou ik dat nu nog kunnen doen... innemen...?
Ik doe het gewoon....
Plof op de stoel met de koffie en voel me binnen het half uur weer opknappen....
Willem ziet het ook...
De schurk. ..
Want hij ziet zijn kans schoon...
"Euh Wampie....." (ik ken die toon!!!!!)
"Zou jij misschien als ik straks ga repeteren bij het koor...de USB stick vol kerstliedjes willen zetten...MP3 graag..."
"Het is voor school, voor op het plein en zo.... van die rustige muziek... geen kinderliedjes graag..."
Van... dat betekent dus weer eerst converteren en dan opslaan en dan op de USB stick zetten....
Een pokke klus....
Maar gedaan is maar gedaan...
En kerst muziek vind ik altijd prettige muziek...
Van. . ik zal hem matsen .... al zijn favoriete artiesten opzoeken en kijken of die kerstmuziek hebben....
Ja hoor... Yellow jackets... Whitney Houston .....Take 6....Og3ne.... Secret Garden....Enya....en nog waar rustgevende piano, viool en panfluit muziek....
Wel even 2 en een half uur mee zoet maar dan heb je ook wat....
Van... zijn komst wacht ik boven wel af... vanavond maar weer eens vroeg naar bed....
Ik hoor hem al aankomen....
Wedden dat hij eerst kijkt of zijn USB stick nog op dezelfde plek ligt...
Stommel stommel de trap op....
Met zo'n blik van ik kom gewoon vragen of alles goed is.... maar ik weet wel beter....
De komediant...!
"Hai schat.... alles goed?"....
Ik schiet in de lach...
Daar kom jij niet voor naar boven om dat te vragen klungel zeg ik...
Zij blik in de ogen wordt ondeugend....
"Jawel hoor.... ik ben gewoon belangstellend. ."
Dat haalt je de koekoek. . jij wil weten of je USB stick vol staat oelewapper....
"Ja dat ook... is het gelukt, vraagt hij iets te gretig...?"
Ik noem de artiesten....
"Maar is dat dan wel kerstmuziek...?"
Ja schat... allemaal....!
"De Yellow jackets óók ....?"... vraagt hij zeer hoopvol...
Ja die ook... die hebben een kerst cd....
Happy loopt hij weer naar beneden...
Jij ook welterusten hè... roep ik hem na...
"Oh ja... welterusten... bedankt lieverd..."
Duh!!!!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten