vrijdag 21 december 2018

21 december 2018

Dag van:
JAAAAAAAAAAAAAA..... euh nee.... niet "de winter begint"... maar... de dagen worden weer langer na vandaag...
Oh joy.... dit maakt me blij...
Dan mag het vandaag de kortste dag zijn.... dat mag... dat mag.... maar daarna worden de dagen weer langer....
Ik kan niet wachten....
Ik zou een absoluut ongeschikt mens zijn om op de Noordkaap te wonen waar het 6 maanden donker is.... en zelfs het noorderlicht zou me niet blij maken.... zeg ik nu stoer, want natuurlijk zou ik  best 1x in mijn leven dat noorderlicht willen zien...
 Ik heb het al eens een heel klein beetje meegemaakt toen ik, meen ik.,in Zweden was maar dat was de moeite niet zei men toen... het kon nóg mooier...
Van... enfin. . ik sta vreugdevol op vandaag....
Toch maar genieten van dat korte daglicht van vandaag...
Al stelt het licht niet veel voor moet ik zeggen.... grauwe donkere regen lucht....
De lamp maar lekker aanhouden vandaag...
Van... vandaag... de dag dat Edwin Evers afscheid neemt van zijn ochtendprogramma Evers staat op...
12 Uur live televisie te volgen....
En met liefde doe ik dat. ..
Edwin.... een fenomeen op radio gebied....
Zo vaak geluisterd... zo gelachen... zo genoten van zijn stemmetjes....en muziek keuze...
Zo gewaardeerd als mens....
Evers staat op... maar na vandaag nooit meer voor zijn programma...
Van...emo televisie.... prachtige verhalen... prachtige beelden... prachtig eerbetoon...
En terecht....
Niet verwonderlijk dat voor deze mens 12 uur televisie vrij gemaakt wordt voor zijn afscheid...
Het meest beluisterde programma ooit in Nederland...
Van... het mooie vind ik dat het hele team meegenomen wordt in het afscheid van vandaag....
Dat bewijst meteen de kracht van dit programma...
Ik zit aan de buis gekluisterd en neem Willem in mijn  enthousiasme mee als hij s middags thuiskomt van school en ook VAKANTIE heeft....
Van... samen lachen en een traantje wegpinken....
Mijn breiwerk vordert gestaag... voorpand is af....
Aan het achterpand beginnen maar...
Snel snel tussendoor wat boodschappen doen en weer voor de buis....
De laatste woorden.... de laatste klanken van Bløf notabene.... hoe mooi....
We hebben genoten...van een ontspannen Rutte.... schilderij de ochtendwacht... de ambtsketen van Hardenberg.... de maquette van de studio... de Evers staat op straat/ weg.... een doodzieke Marco Borsato....geroerde Guus Meeuwis.... geraakte Ronald Koeman.... de Freek imitatie van Veldhuis en Kemper....Glennis Grace.... en natuurlijk Bløf en vele anderen....
Van de mooie woorden ... de mooie beelden.....en de oprechtheid...
Zo'n afscheid kende Nederland nog niet....
En nu het leven na de show....
Van.... eten, gemopper en mijn eerste boze uitval ooit naar puber dochter... (maar dat terzijde)....
Van... de buren op bezoek... hapjes, drankjes, goede wijn (biologische Toscaanse Chianti), veel gelach.... goede gesprekken.... en napraten over de Edwin Evers uitzending (wie heeft daar niet een glimp van opgevangen)
En zo wordt het 23.00 uur....24.00 uur....01.00 uur...01.30 uur....
Van de kortste dag hebben wij een lange nacht gemaakt....
En dat terwijl Willem morgen zijn dochter definitief gaat verhuizen (plotsklaps ineens een pats boem nu dan toch...)... we naar Duitsland gaan voor boodschappen en ik wol bij moet halen.... Willem naar een verjaardag moet. . etc etc.....
Ach ja...t is vakantie... je kan hem naar niet vol genoeg plannen maar meteen...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten