zondag 2 december 2018

2 december 2018

Dag van:
De voordeur is nog niet dicht (Willem heeft een optreden in de gevangenis met het koor).... of trippel trippel trappel trap...8 hondenpootjes op de trap....
Wedden..... Borre en Blitz....
Babs doet het heus niet die bange poeperd.....
En ja hoor.... jump... nog een jump.... twee honden op bed....
Ik weet niet of ik lachen of boos worden moet....
Eigenlijk wil ik het niet maar eigenlijk vind ik het ook wel weer grappig....
Toch is de neiging naar wil 1 sterker en dus bonjour ik de honden van bed....
Geen probleem denkt Blitz... ga ik lekker op de grond naast je liggen...
Maar lieve beesten... ik wil jullie helemaal niet boven....
Vort wegwezen....!
Ja... ja... nu durft Borre zeker ineens niet naar beneden....
Nou kan ik me voorstellen dat je dat "jezelf naar beneden storten" minder vindt, maar dan ga je maar wat behoedzamer.....
En dat doet hij vervolgens ook....
Van.... dan maar weer aankleden terwijl ze buiten zijn...
Ja jammer dan musketiers... dan maar een nat harenpak... denk ik hardop als Blitz helemaal geen aanstalten maakt om naar buiten te stappen....
Ik zal snel zijn...
En dat ben ik...
Twee minuten later sta ik alweer beneden (t is tenslotte luie zondag en dus niet moeilijk doen) en heb mezelf er mee als ik ze met natte poten, zich uitschuddend, de kamer in laat....
Van...... Babeth vandaag jarig...
Wij gaan er niet heen... Hanna wel... doei....
Wij vieren het volgende week met haar en later nog als Willem met haar uit eten gaat.... en nog weer later met de familie....
Zestien alweer.... was ze drie toen ze in mijn leven kwam....
Van ukkie  naar jongedame....
Examenjaar en ze weet al wat ze daarna wil...SPW maatschappelijke richting....
Gouden greep denk ik....
Op haar lijf geschreven....
Van..... leuk al die appjes van mijn kinderen met de spelende kleinkinderen erop die druk in de weer zijn met hun nieuw verworven speelgoed...
En met alles zijn ze blij...
Papa en mama ook want die hebben geen kind aan ze vandaag...
Van..... Willem dus in het gevang...
Hij liever dan ik. .
Hoeveel deuren zou hij door moeten. .?
Moet hij gefouilleerd worden....?
Hoe zou hij het vinden...
En hoe de gevangenen....?
Het is gelukkig maar een paar minuten rijden van hier...
Ik hoef vandaag niet heel lang op hem te wachten... en dus ook niet op de antwoorden....
Van... geduldig wachten wordt beloond...
Vier deuren moest hij door.....
Nee niet gefouilleerd. . wel een detectie poortje door....
Negentig man zeker... volle zaal dus....
Hij vond het wel indrukwekkend.... en ja... er zaten wel behoorlijk wat getekende gezichten bij zullen  we maar zeggen...
Maar... ze vonden het allemaal mooi en waren doodstil.....
Volgend jaar weer een paar keer....
Lieve held... ik weet niet of ik het zou doen/ kunnen...
Hoe zeer ik ook van mensen helpen en steunen ben, ik word gek als ik opgesloten word....
Zelfs als ik een deur niet open krijg, oud de sleutel niet kan vinden,  kan ik al in paniek raken...
Het is geen claustrofobie hoor... alleen de gedachte van opgesloten zijn....
Ik heb zelfs geen gordijnen in huis...
Ik moet van me af kunnen kijken...
Het gevaar op me af kunnen zien komen zeg maar....
Blinddoeken of van die stomme vertrouwensoefeningen tijdens cursussen... no way...
Mijn ogen blijven open...
Ik mag dan behoorlijk dovig zijn... ik moet er niet aan denken dat ik niks meer zou kunnen zien...
Van..... Willem gaat Feyenoord PSV bij de buurman kijken...
Weer rust in de tent....
En aangezien ik genoeg kleurplaatjes gekleurd heb vandaag... zet ik de tv maar eens aan. .
Wauw.... een schitterende, bijna twee uur durende,  documentaire op Z (Ik ken die zender helemaal niet)... over Freddy Mercury....(en die ken ik dan weer wel...)
Bagger.... de documentair gaat net  zijn laatste 5 minuten in....
Ik wil hem helemaal zien.....
En dat kan, weet ik van Willem, die totaal niet technisch is maar met een afstandbediening kan lezen een schrijven op dat Ziggo kanaal....
Terugkijken... van het begin af aan kijken... opnemen... hij kan het allemaal...
En ik....?
Ik ben een tvbeet....
Kan hard en zacht zetten en de volgende zender vinden. . maar thats it....
Ik druk op wel vier knoppen; menu en back en links en rechts.... doe iets met pijltjes... denk dat het mislukt is.... maar..... yes... hij begint bij het begin....
Nu nergens meer aankomen en genieten.....
Momenteel draait de film Bohemian Rapsody in de bioscopen,  waar ik sowieso al heen wilde maar na het zien van deze documentaire, kan ik bijna niet wachten....
 Van... en ik weet nog één ding....héél zéker....
Elk jaar vul ik mijn radio 2 Top 2000 lijst in ...
En altijd weer staat voor mij ook Bohemian Rapsody op nummer 1....
Dit jaar niet.....
Dit jaar zal het, het nummer Barcelona van hem zijn....
De tranen biggelen over mijn wangen bij het zien van dit nummer.... zeker nu met de achtergrond verhalen....
Van.... Willem weer thuis...
En ik geen zin om te koken...
Er wordt dus shoarma gehaald...
Volgens mij heeft niemand in de wijk zin om te koken want het is loeidruk bij de shoarma tent....
Van.... buik vol... zondagse bad ritueel...
Kan ik Willem...?
Je hoeft niet meer weg?.... want anders komen die honden weer boven....
Mooi zo..
Bad vol laten lopen.... nagellak pakken.... tijdschriftje....Rituals badolie in het water.... zucht....
Ontspanning....!
Kwartier later:.... "alles goed Wampie....?"......"Ik ga Hanna zo ophalen die heeft geen zin om met de bus te gaan..."....
Van.... zo....
Ooit wel eens een boze Wampie meegemaakt....?
Maak dat je wegkomt....
Ik tier.... ik raas..... ik grauw en snauw.... ik vloek zelfs.....
En dan vooral dat...."wat is er nou.... ik snap niet dat je zo boos wordt...."
Nee oelewapper.... dat is misschien nog wel het ergste van alles ggrffddddddrrrrrrff!!!!!.....
Ik stap dus maar uit bad...
Voel me een vreselijk slachtoffer binnen deze relatie....
Heb zelfmedelijden voor 1000 man....
En dan die blik om de hoek van de slaapkamer...."Ik heb al afgebeld hoor..... je kan weer in bad...."
Aaaaaaarrrrrrrrgggggggg.... je snapte er dus wel wat van.... maar nu is het te laat... ik ben er uit....
En dan zo'n twintig minuten later....ALS JE NET JE NAGELS AAN HET LAKKEN BENT!!!!!!.... die plof naast je op bed.....
Die arm om je heen...."je bent een bozerd"......"een lieve bozerd...."
Ja dat was ik ja.... wel verdikkeme....
"En lieverd....(blèg... ga heen met je lieverd)..... ik heb je nog vergeten te zeggen, denk ik, dat ik morgen met mijn ex en dochter (eerste leg) ga eten... en praten..... en dat Hanna zo komt maar ook meteen weer gaat... ze komt alleen slaap spullen halen..."
Oké. .. die eerste mededeling had je al wel verteld 'medelieverd' (wederom blèg. .)..... maar die tweede mededeling...
Jouw dochter zou de kamer opruimen. ...
Ik heb je vanmorgen nog foto's gestuurd van hoe het eruit zag toen ik wilde stofzuigen...
Die kamer is rijp voor dat tv programma waar je over het puin in huis niet meer kunt lopen...
Gister had ze het over vliegjes op haar kamer....
Me dunkt... de etensresten liggen verspreid....tussen je wil niet weten wat voor zooi nog meer.... en daar tussendoor make-up... kleding.... hygiëne dingen.... sokken vuil en schoon....
half natte handdoeken.... de wereld aan kleding labels en bonnetjes....
Dus niks meteen weer weg... je zorgt maar dat ze die kamer eerst ruimt en ontsmet....
Van..... ik zie hem slikken.... wordt het confrontatie Wampie of confrontatie dochter....?
Ik geloof dat hij voor de laatste kiest want hij staat weer op van het bed,  ik krijg een kus en hij loopt de trap af...
Die is waarschijnlijk nu diep verzonken in zijn stoel aan het nadenken hoe hij dat straks tactisch kan brengen....
Van... ik ben nog druk boven als ik even later zijn dochter met vuilniszakken en stofzuiger en sop naar boven zie lopen...
Willem... dat heb je nou nog eens mooi geregeld...
Ik heb geen tegenwoord of bonje gehoord.....
En als ze een uurtje later met twee vuilniszakken rommel (uit één kamer hè...) en haar tas vertrekt kan ik alleen maar zeggen 'WAUW'....dat heeft ze netjes gedaan....
Van.... de dag zit er weer op...
Morgen heeft onze school zomaar een bonus vrije dag. ..
Is dat even lekker....!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten