zaterdag 22 december 2018

22 december 2018

Dag van:
Van de complete verhuizing (nou ja... twee resterende tassen kleding en een halve winkelinhoud aan make-up... meer niet) merk ik niks..
Ik slaap er dwars doorheen...
Van.. ik was wakker... echt waar... maar sliep weer in...snotsnipverkouden....
Zo'n  vakantie gevoel hè....
Niks moet....
Behalve dan straks naar Duitsland voor de eerste kerst boodschappen...
Weinachtsboodschappen....
Normaliter vindt Willem dat vreselijk maar ze hebben bij Kaufland, de lekkerste vis van heel Europa, in een winkeltje ernaast...
En nee, dat is echt niet overdreven.... de vis smaakt daar nog naar vis... zoals vroeger... niet waterig... niet vet. .. niet chemisch... maar vis!!...
Van... gisteren stond er een mega file naar Duitsland...
Staat die er vandaag weer, dan gaan we niet... maar gelukkig zie ik op de ANWB app geen filemelding richting Duitse grens...
En zodra hij weer thuis is, de koffie op heeft, de spanning loslaat, gaan we....
Van... de benzine is inderdaad maar €1.35..... en we vonden de €1.46 in Nederland al zo goedkoop...
Straks ook maar tanken dus..
Van... een overvolle parkeerplaats... en die parkeerplaats is GROOOOOOT!!....
Dan maar aan de straat parkeren en een eindje lopen. ..
Het laatste winkelwagentje van de 7 rekken bemachtigen... wat een geluk...
En dan eerst... de vis....!
Drei mail backfish..... lekkerbek dus.... und einmal kibbeling....
Van... aangezien die kibbeling van mij zo op is.... ik kan echt geen hele lekkerbek op zo groot als ze zijn daar... ga ik naar de schoenwinkel...(Je had nog niet genoeg schoenen,  geeft Willem aan)....
Ik ga echt niet drie lekkerbekken lang op hem staan wachten...
Ik heb twee rondjes gelopen of daar is Willem....
En wat mij niet lukt, lukt hem binnen 10 seconden...
En dat terwijl hij er niet op uit was en ik wel...
Hij scoort een paar super gave schoenen...
Net als hij ze staat af te rekenen valt mijn oog ook op een paar leukerds...
Pik in,  ik heb je...
Nodig...?
Nee...!
Maar wel leuk....
En donkerbruin had ik nog niet... oh zo....
Nu de, niet voor te stellen zo grote, supermarkt in....
 Maar ook het eens zo goedkopere Duitsland heeft last van economische crisis... de prijzen zijn behoorlijk hoger dan voorheen...
Of is dit een kerststunt.... we passen de prijzen aan, aan de kerst bonussen, de 13e maanden en winstdeling...
Maar dan nog hoor komt je kar wel vol....
Vooral het vlees en de drogisterij en schoonmaak artikelen zijn goedkoop gebleven...
En ook de drank is betaalbaar... duurder maar betaalbaar...
En aangezien de drank bijna nooit voor onszelf is maar voor visite, hebben we niet heel veel nodig daarvan...
Van. . Kar is overvol...kan niks meer bij... wat er nu bijkomt rolt er automatisch weer af...
Oooooh kattenvoer... euro goedkoper.... nou ja.. die houd ik dan wel zelf vast....
Bij de kassa... en dan tot de ontdekking komen dat je al anderhalf uur in de winkel rondloopt...
Tijd voor caffee und gebäck....
Van... buitenkomen en dan tot de ontdekking komen dat het al bijna weer donker is...
Tja Wamp die dagen worden natuurlijk niet direct langer licht....
Dan door vreselijk noodweer naar huis.... we zien geen hand voor ogen door de striemend harde regen....
Overuren draaiende ruitenwissers op top snelheid... het mag niet baten....
De één na de andere auto voor ons trapt op de rem....
We rijden tussen verstandige weggebruikers....
Van... de grens over... nog één fikse bui en weg is de regen... het waterig schrale zonnetje kunnen we net achter de horizon zien verdwijnen...
Bijna is de aarde een heel rondje om haar heen gedraaid... jaarcyclus... en dat vieren we dan dus over ongeveer een week als het oud en nieuw is....
Van...aaaaaaaalle boodschappen weer uit de auto... uit de tassen... en verdelen over de koelkasten en andere ruimtes in huis en schuur....
En dan te bedenken dat ik nog niet op de helft van de boodschappen ben.... en... dan ook nog te bedenken dat er 4 dochters (2 met aanhang) van Willem komen tweede kerstdag en 1 dochter plus mijn kinderen niet....
Ach ja... als die ook nog gekomen waren, had ik niet alleen nog eens de helft meer boodschappen moeten hebben (En ik had al het laatste karretje) maar ook het huis moeten uitbouwen vrees ik....
Van... Willem gaat naar de verjaardag van zijn zwager... ik heb de moed niet meer ...
Snipsnotter, beetje oorpijn en moe...
Doe mij vanavond de kerst met de zandtovenaar maar op tv en aansluitend het Knoopgala...
Breipennen in de hand en mij hoor je niet meer....
Ik geniet...!
Van... rond 22.00 uur Willem weer thuis met jongste dochter...
Die blijft één nachtje slapen...
Never a dull moment hier in huis....
Van... morgen maar eens kijken hoe winkelend Nederland zich gedraagt....











Geen opmerkingen:

Een reactie posten