zaterdag 29 december 2018

29 december 2018

Dag van:
Nee Willem. . nee...!!!
Maak me niet wakker...
Ik zit midden in een ontvoering van iemand....
We moeten haar zoeken...
Je zussen zijn al op de slee en brommer met spikes onder de wielen... in de sneeuw...weg....
Lara heet ze... een buitenlandse...
We moeten haar vinden...beschermen....
Van. ..... maar het is al te laat.....
Ik ben wakker.... en ik zal nooit weten of ze gevonden is....
Wat een krankzinnige droom is dat waar ik uit ontwaak....
Toch eens opzoeken wat het betekent als je droomt over een ontvoering....
Van...aha..... dat je geen baas bent over een situatie....
Ik ben zo vaak situaties niet de baas.....
Soms is dat heerlijk en laat ik het maar gebeuren....
Soms is dat lastig.... maar laat ik het ook maar gebeuren....
Onduidelijke uitleg....
Van... ik heb wel veel te weinig slaap gehad..
Sliep pas rond kwart voor 5 in. ..
Ik ga er vanuit dat ik vandaag sowieso geen grip op de dag heb....
En de kleinkinderen komen nog wel logeren....
Van..... kijk... daar heb je het al. . ze appen dat ze er aan komen ivm de aangekondigde Top 2000 café files, want dat is waar mijn dochter en schoonzoon heen gaan....
Mijn hoofd duizelt nog van de spanning uit mijn droom...
Gauw aankleden maar....
Als ik maar één kop koffie kan drinken.... om even bij te komen...
Van... de laatste slok op... daar heb je ze....
Laptops uit de koffers.... daar hebben we geen kind meer aan....
Behalve dan dat Britt natuurlijk ook uitgebreid tussendoor met de beesten moet knuffelen...
En ja.... mee gaat de honden uitlaten.... Willem vindt het goed
Hij loopt liefst alleen... dat weet ik... maar voor Britt maakt hij een uitzondering....
Ze zat een tijdje niet goed in haar vel....maar dat lijkt weer helemaal goedgekomen te zijn...
We scharen het maar onder de noemer "fases"....
En een mens/ mensenkind kent wat fases in zijn leven..
Van.... Willem vertrekt naar het Brabantse land....
Naar zijn dochter en schoonzoon.... hij gaat ermee uit eten...
Maar niet nadat hij natuurlijk zijn eigen kleinkinderen geknuffeld heeft...
Verweven maar gebroken relatie verbanden....
Went het ooit....?
Eigenlijk wel ja....
Op het moment dat je het allemaal loslaat... de dromen.... de wensen... de utopieën.... en het laat zijn wat het is... dan voelt het goed....
Van.... Britt houdt zich bezig met de honden nu Willem weg is...
Ze vergist zich om de haverklap in alle namen van de honden en verbetert zich dan weer quasi geïrriteerd snel....
"Jij bent de zachtste met de dikste oortjes".... zegt ze tegen Babs...
De dikste oortjes....?????
Daar hebben wij nou nog nooit acht op geslagen....
Maar inderdaad... nu ze het zegt....
Waar kinderen al niet op letten....
Van... dan pakt ze haar speelgoed....
Oma heeft de wereld aan speelgoed in huis, maar laptop (erg belangrijk) er eigen speelgoed met natuurlijk knuffel, moeten ook mee....
Vandaag zo'n spiraal die je van de trap af kan laten lopen...
Van die plastic spiralen met felle kleurtjes...
Maar deze niet... deze is van metaal...
"Kijk oma... dit is een professionele hoor....."
Van... Isa luistert muziek.... en laptopt... YouTube....
Ze is helemaal fan van een soort geniale  Koreaanse muziek...
Euh oooh sorry....Zuid Koreaanse geniale muziek.....(iets mee Kee)....
Ze kent alle namen van de bandleden (ook de vroegere) en spelt de namen in zuiver Koreaans uit...geniaal hè oma....
Ze heeft voor de zekerheid ook nog maar wat andere Koreaanse woorden geleerd....
Het blijft een bijzondere deze kleindochter....
Die spreekt al heel wat talen....
En dan te bedenken dat ze een vakken pakket kiest met schei- en natuurkunde. .
"Ik hou van deze muziek oma"....
Tja Isa... ik ken het niet.. en ik weet ook niet of ik het leuk vind...
"Oooooh geniaal.....ja dat geloof ik oma..."
Wat ja dat geloof ik...?
Ze glimlacht smalend...."nou dit is niet jouw soort muziek van nu zeg maar....
"Jij houdt van een ander soort muziek...."
Waag het om te zeggen "van toen"....
"Ooooh geniaal....nou ja. . ook een beetje nu hè oma.... want het is op de top 2000"....
Grrrrrrr...... kleinkinderen....
Van... ondertussen hoor ik op het journaal dat laadpaalklever het woud van het jaar is er Britt vraagt welke kever dat is....
Isa kan haar stopwoordje weer gebruiken hoor..."ha ha ha geniaal"...
Van... geen zin om te koken dus hebben Isa en Britt mazzel... oma haalt patat....
"Geniale oplossing oma"....
Britt heeft nog een lolly in haar mond in de auto...
Lolly zit wel in mijn top 3 snoepgoed oma...
Euh.....doe maar top 4...
 Nou....5 dan....
En lolly is best gek snoep. . als je er op bijt gebeurd er niks maar hij verlost wel....
Verlost...????.....ff nadenken. .. wat bedoelt ze...?
Ja... hij verlost vanzelf....
Ooooooooo oplossen....
Ja hij lost vanzelf op Britt...
Een lolly... de grote verlosser hi hi....!!
In de cafetaria is een klein jongetje... nog geen twee jaar denk ik....
En moeder roept alleen maar Pim pas op....Pim kijk uit...Pim doe niet...
"Oma.... vraagt Britt.... wat zou er nou in dat hoofd van dat jongetje omgaan hè..."
Ik praat wat tegen Britt maar ze is met allerlei andere zaken bezig merk ik...
Britt?????......vraag ik.....
"Ja sorry oma....dat jongetje trekt teveel van mijn aandacht nu.."
Van....thuis eten we volgens Britt niet, maar bunkeren we van lekkerheid....
Na het eten trekt ze gezellig haar nieuwe pyama aan...
"Goh oma.... we hebben dezelfde jassen.... we aten allebei shoarma... en de stof van jouw jurk is dezelfde als van mijn pyama..... we zijn wel echt familie hè....?
Ja schat... dat zijn we...
Van... de trui van Britt is af.... de zachtste van de hele wereld....
Zo mooi oma....!
En ik begin aan die van Isa.....
Op verzoek een paarse....
"Ooooooh geniaal dat ik nu hier ben... anders brei je altijd te groot of te klein voor mij maar nu kan je me meten... geniaal....!!!!
Nee...LINEAAL.... brom ik....
En ik haal maar weer het boord uit want daar staan vast te weinig steken op denk ik nu ik mijn levend geniale model voor me zie zitten....
Van. . de sloffen van Britt trekken hondenaandacht....
Sloffen met konijntjes erop....
Het jacht instinct ontwaakt....
"Tjonge jonge jongen.... hou je met botten bezig"... verzucht Britt....
Van... net als we naar bed Willem vertrekken komt Willem thuis...
Eerst maar alle verhalen vertellen... van de honden... en de frietjes... en de muziek...
Een Willems verhalen aanhoren.....
Nee Willem...neee.... niet over calorieën beginnen...
Niet tussen kerst en oud en nieuw en allerlei extra etentjes...
NEE.....!!!!!
Nu eerst Britt naar bed.... en dan Isa en ik...
Morgen vast weer een kinderlogica  rijke dag...














Geen opmerkingen:

Een reactie posten