maandag 3 december 2018

3 december 2018

Dag van:
Bonus dag... ofwel vrije dag extra.... voor de hele school...
Beginnen dus maar met een beetje schoonmaken...
Maar eigenlijk ben ik meer bezig met af en aan honden naar beneden sturen....
Daar moet toch snel wat op gevonden worden....
Zo kan ik wel aan de gang blijven. .
En om nou met die zware meubels te blijven schuiven... nee laat maar...
Van... Robbert... of ik even een artikel wil double checken....
Daar ben ik altijd voor in...
Artikel dit keer over computer gamen....
Veel valt er niet aan te corrigeren dus daar ben ik ook snel mee klaar...
Van.....beetje breien dan...
Elk jaar maak ik iets voor mijn leerlingen om in de kerstboom te hangen,  dit jaar schiet het er een beetje bij in....
Niks op de pennen in ieder geval... en ook geen inspiratie...
Ik kan natuurlijk ook niet meer zoveel achter elkaar breien als vroeger... dat trekken de handen niet meer met die artrose...
Van... ik moet nog wat cadeautjes halen voor 5 december... ik ga winkelen...
Het is een mengelmoes van Sint en kerst op dat overdekte winkelcentrum....
Je wordt er toch horendol van....
Ik snap best dat het aanpoten is deze drukke tijden.... maar vroeger had je gewoon tot en met 5 december Sint versieringen en muziek en dan was er voor de échte winkeliers weinig feest na sluitingstijd, want zij waren tot in de late uurtjes bezig de etalages kerst klaar te krijgen....
Liep je dan 6 december door de winkelstraat dan wist je direct wie er wel en niet feest gevierd hadden... de meesten niet dus...
En dus waren de pepernoten verruild voor kerstkransjes,  was de etalagepop met mijter ineens diezelfde pop maar nu met kerstmuts en met een beetje mazzel was ook zijn baard aangepast...
Tegenwoordig zou dezelfde man dan niet meer 'Nou dag hoor' galmen maar 'ho ho ho"....
Door de luidsprekers in de supermarkt klonk niet meer het Ooooh kom er eens kijken maar,  oh dennenboom...
Van het ene na het andere feest maar toch op de een of andere manier toch met een vloeiende overgang....
Ach. . het blijft tenslotte een verklede man met cadeautjes....
En voordeel is dat elfjes en kerstdwergen gelukkig wel mogen dus daar geen gezeur over....
Krijgen we ooit toch de halve achondroplasie (dwerggroei) wereld zover ook zich te laten horen dat het toch echt niet kan en discriminatie is.....dan wordt dat weer een ander verhaal....
Van... mijn winkeltje met het hoogste slagingspercentage waar het om cadeautjes gaat,  "Boekenvoordeel" heeft natuurlijk weer dat wat ik zocht en dat wat ik niet zocht maar toch wil hebben. ....
Ik heb nog tijd genoeg om verder rond te kijken ....
Zuchtende mensen.... rennende mensen... gespannen mensen... ruziënde stellen... niet slagende mensen of net te laat want de laatste is zojuist verkocht mensen... wanhopige mensen....
Tjonge wat is zo'n feest toch leuk...
Van... en dan straks de kerststress...
Stress om weer cadeautjes...
Stress om wat er op tafel moet komen...
Stress om de boom die opgezet moet worden...
Stress om wie de kinderen in de vakantie opvangt...
Stress om alles dat verplicht is rond die tijd...
Stress om wat voor kleding we aantrekken...
Om daarna te belandden in de vuurwerkstress... de oliebollen stress... de appelflappen en salade stress....
Och och och wat een fijne maand die december...
Van... en dan ben je er nog niet... oh nee...
Want dan komt de stress om al die opgedane december calorieën weer kwijt te raken....
Wat een leven lijden/ leiden (doorhalen wat niet van toepassing is) we eigenlijk....
Van... maar ik scoor op de valreep van weggaan nog een leuk hebbeding jurkje...
(Kan voor de kerst... kan ook gewoon aan)
Van... over eten hoef ik me niet druk te maken...
Willem eet met ex en dochter eerste leg.... om puzzelstukjes te vinden die de jeugd puzzel compleet maken....
Ja Willem ik breng en haal je wel, want als ik je moet uitleggen hoe je moet lopen naar haar huis, kom je in Siberië uit...
 Van... enfin, ik gooi wel een pizza in de oven vanavond.... keuze zat in het vriesvak van de jumbo...
Tegenwoordig bijna meer dan op de menukaart van een goede pizzeria. .
Ik loop de jumbo met zware boodschappen tas uit (had ook nog honden botten gekocht bij de dieren speciaalzaak in de hoop dat ze daar drukker mee zijn dan met de trap)... en wie kom ik daar tegen.... Willem!
Da's mooi... scheelt mij een hoop gezeul want de auto staat niet dichtbij geparkeerd...
Maar... wat doet hij hier...?
Een bloemetje voor mij halen...?
Ach gut... iets goed te maken van gister en die andere keren....?
En ik mag nu zelf uitkiezen...
Maak me happy.....
Van... ik kies nooit de duurste... dat kan ik niet...
Maar ik zie een heel schattig ( en toch ook niet goedkoop hoor) boeket staan waar ik direct weg van ben...
Wauw... prachtig...
Dank je wel lieve Willem....

Het is echt niet zo speciaal
En eigenlijk ook geen wonder
Het is juist heel gewoon
en dat maakt het bijzonder!

Maar toch bedankt voor de bloemen lieverd.... samen sterk!
Van.... Willem weggebracht... nu aan de yurls beginnen...
Nog 2x en dan zit heet er weer op...
Vanavond maar een uitgebreide.... met extra leuke werkbladen....
En dan morgen de laatste...
Van... nog even de mail checken van school... en berichtje sturen... en verder niks...
Tv maar eens aanzetten....
En direct tegen drie naakte vagina's en drie blote penissen aankijken...
Wat krijgen we nou...?
Van... een programma dat undressed heet of zoiets...
Elkaar naakt leren kennen...
Dan heb je het ook gelijk maar allemaal gehad...
Hoef ik hier niet naar te kijken aub....
Wat een misselijkmakende tv is dit zeg....
Zappen....
Huizen programma's altijd leuk... bed and breakfast ook....
Geen diepgang maar wel onderhoudender dan de piemel of vagina van een overjarige....
Van... Willem ophalen... daar gaan we weer....
Ze hebben een goed gesprek gehad....en weer meer puzzelstukken gevonden...
Mooi zo.... daar was het tenslotte om begonnen....
Soms denk ik wel eens... hoe makkelijker en ongedwongener je leeft.... hoe gecompliceerder de gevolgen....
Van... dag dag... morgen weer één...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten