zaterdag 8 december 2018

8 december 2018

Dag van:
Oh wow..... klokje rond geslapen....
Zal het wel nodig gehad hebben.... maar ik had eigenlijk nog zoveel te doen vandaag....
Nou ja.... misschien lukt dat nog met een beetje efficiënt indelen...
Van... euh... huize Willem Wampie en efficiënt indelen.... zei ik dat....?
Vergissing natuurlijk.... want dat werkt hier niet ....
Van..... Willem haalt verse broodjes.... gezellig....
Nou jaaaaaa..... hij moet vlees voor de honden halen en kwam toevallig ook langs de verse broodjes.... in die volgorde dus....
Maar desalniettemin gezellig en lekker zo'n croissant bij je eerste kop koffie....
Van... ik wil net alle spulletjes bij elkaar zoeken om met de kerstboompjes verder te gaan of....
"Ik krijg dat Ave Maria er niet in.... en ik heb bladmuziek nodig"....(nou speelt Willem alles op gevoel en gehoor.... en kan amper noten lezen... maar goed)....
Googlen, antwoord ik op niet eens een vraag maar een opmerking waarvan ik weet dat hij een antwoord verwacht....
Antwoord in de zin van oplossing....
Ik ga verder met spullen verzamelen....
"Ik zie niks..... hoe moet ik downloaden dan.... laat maar zitten...."
Van googlen gaat hij over in YouTuben.....Ave Maria Schubert instrumentaal....
De eerste is niet mooi... de tweede heeft een overheersend geluid van de cello...
Ook met zang (zelfs met Céline Dion) vindt hij niet goed genoeg....
Meneer wordt humeurig....
"Laat dat Ave Maria naar zitten.... ik hou er toch niet van..."
"Hoe moeten die nummers van de nieuwe cd op een stick?"
"Ik wil dit nummer van YouTube op MP3 hebben...."
"Je gaat toch niet nu hardop die tutorial herhalen hè"
He Willem... ik ben bezig..... zo krijg ik die boompjes nooit af....
Had ik net een YouTube filmpje gevonden die voordoet hoe ik sterretjes moet haken.... want tja breien kan ik maar haken daar heb ik minder kaas van gegeten....
"Ik ga de honden wel uitlaten... ik moet om 4 uur Hanna van haar werk halen..."
Goed plan Willem.....
Van... terwijl hij weg is duik ik toch maar even op Google..... Ave Maria Schubert op noten... en hebbes..... nu printen....
Zo jammer dat ik sinds die TIA van 14 jaar geleden, geen gevoel in duim en wijsvinger meer heb, want ik pik Willems fluit even.... speel de eerste noten maar ik heb amper grip op het onderste gaatje....
Toch klinkt het niet onaardig....
 Van....Willem komt terug... vindt de bladmuziek....
Begint met oefenen ook.... mooi....
Maar hij vindt het niet mooi genoeg....
Die andere nummers zijn mooier...
Of ik die alsjeblieft op zijn usb stick wil zetten...
Van.... dag kerstboompjes.... dat gaat hem niet worden vandaag....
Willem... zeg ik iets geagiteerd. . ik ben bezig...
"Ja maar ik moet morgen optreden...."
Ja dus.... ik wil maandag die boompjes klaar hebben voor de leerlingen....
"Ik ga Hanna wel eerst ophalen" zegt hij....
En dan dat woordje eerst hè...... daar zit nou alles in.....
Hij geeft je de ruimte en toch ook niet.....
En dan de kinderachtigheid in mijn reactie....( ik weet het heus wel....dat het flauw is)
Ik blijf zitten.... en blijf haken.... en hij heeft de deur nog niet achter zich dicht getrokken of ik sta op en ga de nummers op stick zetten...(alleen weet hij dat lekker puh nog niet... laat m maar stressen....)....
De handigerd heeft alleen de cd meegenomen in de auto dus ik moet ook nog eens alle nummers van YouTube trekken... converteren.... downloaden. . op stick zetten....
 Van.... nou eerst even flink doorwerken aan de sterretjes die ik als piek boven in de boompjes wil hebben....
Nu hij er niet is kan hij me ook niet van m'n werk afhouden....
Ik moet alleen nog boodschappen doen...
Maar allemensen wat blijft hij lang weg...
Het duurt en het duurt. ..
Meer dan anderhalf uur later stapt hij binnen. .
"Ik heb een verrassing "....zegt hij...
Ik zie geen bloemen.... ook geen cadeautje....zou hij die nummers zelf.....neeeeeeej.... vast niet...
Wat dan, vraag ik....
Ik heb een leenauto bij me....
En wat je dan in een paar seconden bij elkaar kunt denken hè....
Het is dat hij in levende lijve voor me staat.... maar anders had ik ook nog heel andere nare dingen erbij gedacht....
"Het lampje branden".....
Ooooooooh het lampje brandde.... het beruchte lampje dat wel vaker brandt.... en waar de garage veel geld aan verdiend zal ik maar zeggen...
"Ja en de monteurs waren al weg maar ik kreeg wel een leenauto mee.... voor Hoogeveen morgen...."
Hij ziet de USB stick liggen....
Oh fijn... je hebt het gedaan....
(Wat kun je dan ineens spijt hebben van je kinderachtig gedoe hè)
Willem probeert meteen of het in zijn installatie werkt....
Feelds of gold wel....Lotus niet....
"Ja verdikkeme, die werkt niet... zal wel MP4 zijn en ik moet MP3 hebben.... ja hoor zie je wel, hier staat het al....."
Mijn spijt alweer vergeten zijnde, moppert ik dat ik NÚ boodschappen ga doen....
En ik ga dus....
En ik kom terug dus....
"Zet je het nu even goed op de stick....?"
NEE... want ik ga NU koken....
En ik kook dus....
"Zal ik even koken (soep opzetten).... dan kan jij dat nummer opnieuw doen"....
Ik geef het op....
Ja Willem... kom maar....
"Oh.... goulash soep...."
JA. . niet goed soms...?
"Euh jawel... maar ik dacht champignonsoep....."
Pauze....
"Die vind ik ook lekkerder...."
En ik dacht. .. nu eens een keer geen champignonsoep, want die hebben we altijd....
"Oh....."
Juist ja....
"Zal ik het stokbrood ook even snijden.... één of allebei...."
Alsjeblieft Willem... hier is je stick weer.... ik kook/ verwarm wel verder....
"Ja..... hij doet het... je bent geweldig...."
Van.... we eten....
"Goh... wat lekker die goulash soep.... een keer wat anders...."
Van... ik zeg maar zo.... ik zeg maar niks....
En snotter verkouden Hanna op de bank.... een Babeth met een date.... Willem die oefent en Duits voetbal kijkt.... ik kan rustig verder....
Elf sterretjes af... nu aan de boompjes bevestigen...
Wat een pokke werk....
Dat versieren gaat niet meer lukken vandaag...
En morgen moeten we na het optreden naar de verjaardag van Willems zus...
Het zal mij benieuwen of ik ze vóór maandag nog af krijg....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten