vrijdag 7 december 2018

7 december 2018

Dag van:
 Vroeger zou ik nachten niet geslapen hebben....
Tegenwoordig valt dat mee...
Zelfs vannacht heb ik geslapen...
Vroeger... als ik naar de tandarts moest bedoel ik....
Net als vanmorgen....
Maar tja... onderweg in de auto zijn daar dan toch die kriebels....
Veel te vroeg ben ik natuurlijk ook nog. .
En geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om naar binnen te gaan...
Ik wacht wel in de auto... om drie minuten voor de afgesproken tijd plaats te nemen in dat wachthok....
Van... mijn tandarts komt je nog altijd persoonlijk ophalen...
En ja hoor... daar zwiert die nare witte jas al om de hoek van de deur...
Echt Jeroen... je bent een heerlijke vent.... maar dat beroep van je....brrrrrrr
En dan die stoel....
Onverwacht zoef je maar beneden, met een subtiel gangetje zo van "niet bang zijn, alles komt goed, ga naar rustig liggen"...
Ja ja...... rustig liggen.... achterover....
En op mijn leeftijd kom je niet zomaar meer even gemakkelijk overeind...
Aan de goden overgeleverd noem ik dat. ..
"Ach", zegt Jeroen zoals meestal als ik mijn mond open moet doen om al dat martel werktuig toe te laten "je hebt ook maar een .klein mondje"...
Hij heeft leuk praten maar voorlopig kan zo'n klein mondje een grote bak ellende in zich verbergen...
Van... hij prikt... hij wrikt ....hij peutert.. wriemelt ..... en zegt "onder is goed... ik ben al 50 % tevreden....
Toch jammer dat je met je mond open niet kan zien hoe groot de glimlach op mijn lippen is die verschijnt bij het horen van dit nieuws....
Last staan hoe die straks moet zijn bij het horen dat die andere 50% ook goedgekeurd wordt...
En dat wordt ie....
Ik zou zeggen "stoppen maar nu"....
Maar daar  denkt een tandarts toch anders over.....
Tandsteen hakken en zandstralen.... of weet ik veel hoe dat heet....
Maken ze je eerst blij met een goed gebit zonder gaatjes.... boren ze je dat gevoel weer direct door de neus door toch nog even dit en toch nog even dat....
Enfin... de zorgverzekering ook weer gespekt en....
Een opgelucht mens staat even later buiten...
Van... naar huis... kerstboompjes breien...11 stuks minstens....
Steken op de pennen en breien maar...
8 steken en 12 naalden recht en meerderen.... om te kunnen minderen .....
Het gaat vlot.... drie kerstboompjes in een uur...
Vrije uitloop gedachten....
Koffie...
Honden aan mijn voeten...
Vooruit... dan ook maar wat kaarsjes aan...
Vrijdag:
Geen gaatjes bij de tandarts. De honden aan je voeten,  koffie aan de lippen en breipennen in de hand... toch maar 11 kerstboompjes voor ons klasje breien....(nog wel leuk versieren natuurlijk.... komt goed)
#vrijevrijdag #geluksmomentje
Van... ik doe de hele verdere ochtend en middag niets anders...
Productiewerk zeg maar...
Van... intermezzo als mijn dochter en kleindochter langskomen....
Kleindochter brengt weer twee nieuwe nummers op haar gitaar ten gehore. ...
Héérlijk weer zo'n muzikaal licht in de familie erbij.... en prachtig hoe serieus gewichtig ze als eerste die voetsteun uit de gitaar tas haalt... en met veel omhaal haar voet daarop plaatst...
En voor ik het weet is het 5 uur en moet ik weg...
Etentje met de kleuterstroom collega's....
Ik ben niet zo van zulke grote gezelschappen maar vooruit...
Van... de brug staat vast..... parkeren is notabene bijna duurder dan straks het etentje zal zijn...en het regent pijpenstelen...
Maar... ik zit en ben zelfs de eerste...
Van de 25 kleuter stroom collega's komen er 12....
En ja hoor... kort na mij druppelen de anderen ook binnen....
Het eten is werkelijk voortreffelijk in het Grand café  Arnhems meisje....
De gesprekken gezellig...
Soms even serieus.... dan weer ongedwongen....
En gelachen wordt er ook...
Van... nu kijken of ik geen bon over het toch al hoge bedrag heen gekregen heb....
Ik ben 11 minuten te laat...
Dat zou echt zuur zijn...
Ik loop door de donkere nacht over de prachtige verlichte straten en pleinen van het Arnhemse.....
Op zo'n moment kan ik mijn stad echt waarderen...
En nog meer waardeer ik haar als ik geen geel briefje op mijn voorruit ontdek...
Soms heb je gewoon geluk in het leven...
Van... zo thuis...!
 Nog anderhalve kerstboom en dan heb ik  er 11...
Voor iedere kleuter één...
Morgen maar leuk versieren...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten