zondag 1 december 2019

1 december 2019

Dag van:
Eerste dag van....
Laatste maand....
Van huidig jaar.....
2019....
Eerste dag van roerige maand...
Vol feesten....
Drukte....
Afsluiten en nieuw begin...
 Nog 20 dagen en dan eindelijk weer de dagen die langer worden....
Voor mij nog wel het belangrijkste deze maand zo'n beetje....
Van....oooh ho... stop... en nog iets zéér belangrijks... de stemlijst top 2000 invullen natuurlijk.... en 25 december beginnen met luisteren en genieten van al die mooie nummers...
Om op 31 december om 00.00 uur af te sluiten met het aller aller mooiste nummer...
Nou ja.... het gemiddeld mooiste nummer dan... want al die miljoenen stemmers hebben vast niet dezelfde nummer 1...
Doe mij in ieder geval maar Bohémian raphsody van Queen...
Liefst nog Barcelona... maar die kwam in de algemene lijst niet voor... vermoedelijk te klassiek....
Van... maar eerst....
Gatgetsiebahjakkesgeenzin, huishouden....
En nou niet beneden maar boven....
Blègbahnaargeenzinmaarmoetgebeuren....
Willem is weer eens optreden...
Met het koor vandaag... en gelukkig niet zo ver hier vandaan...
Van... en toch merk ik verschil...
Was het vroeger...." hè lekker ontspannen.... even fluiten"....
Tegenwoordig hoor je ...."hè lekker... even €30.00 verdienen...
Kweetniethoor... maar horen jullie het verschil ook....?
Thuis een deuntje blazen heet nu ook 'repeteren'....
Zomaar meespelen met tv is verleden tijd....
Hij speelt nu met YouTube mee... in opdracht .......
Maar.... hij geniet nog steeds... en daar gaat het om......
Van.... de bovenboel dus....
En dat was hard nodig....
Bedden verschonen.... was draaien... was ophangen... nog een was draaien... vegen...
Tussendoor de heerlijke appjes van dankbare kleinkinderen...
De één fluit op de ocarina... de ander speelt met de boomhut en de rest van lego Friends in haar Frozen tv deken...
De volgende heeft de parkiet gezellig naast zich in de parkieten speeltuin en de laatste speelt met haar oom online computergames in haar draken onesie....en de hamster naast zich, die door alle buizen heen raast... buizensysteem ook van Sint gekregen...en vakkundig door haar in elkaar gezet....
En dat alles delen ze met oma... via de app....
Willem verzucht het vaak...."jouw (klein) kinderen zijn allemaal zo dankbaar...."
"Ik leer dat ook van jou"...
Ik bedoel maar... dat is nou nog eens een bijzonder en lief compliment....
En het klopt wel....
In mijn leventje heb ik geleerd dat niets maar zo vanzelfsprekend is...
Je mag best wat vaker dankjewel zeggen....
Of andersom... zeggen dat iets 'niet normaal of goed is'.....
Het geldt natuurlijk aan beide kanten...
Liefde is niet vanzelfsprekend maar haat is dat zeker ook niet.... al worden we er op journaals vaak mee overladen....zodat het bijna gewoon lijkt....
Van... maar hup.. verder met de noeste huis arbeid...
En weg met die poes die het duidelijk niet eens is met mijn bedden verschoningsactie....
Haar geurtje weg...
Ja duh poes... daarom juist verschonen wij mensen bedden...!!!
Poes is gepikeerd.... en de gepikeerde poes gaat daarom pontificaal dáár liggen waar ik bij moet.....
Weg poes....
Weg mens....
Nee poes....
Ja mens....
Toe nou poes...
Laat nou mens...
Goed  .... kortom... ergernissen dus... tussen mens en beest....
Van... de bovenboel aan kant.. de was hangt... het huis vult zich met wasverzachter geuren....
Beter dan hond en kat lucht.....
Nu snel de sinterklaas yurl bijwerken want dat kwam er al twee dagen ook niet van...
En dan...
Ja hoor.... de stemlijst... top 2000....
Onze gezinstraditie....
Maar onderhand geloof ik half Nederlands traditie....
Van... kijk....
Ik heb altijd een paar vaste nummers die erin móeten....
Ramses, Stef Bos, Haus am see, Queen, Michael Jackson, Christina Aguilera,Ramazotti, Bocelli, Al Jarreau, Michel Fugain, Brel, Aznavour, Bløf, Racoon, Anouk,John Denver, Neil Diamond.....
Maar dan........
Je zal toch bijna 60 jaar mooie muziek horen....
En maar 35 nummers uit mogen kiezen....
Onmenselijk zwaar....
Niet te doen....
Een martelgang....
Dus... toevoegen... weer wegdoen... oh maar die moet wel... dan moet die weg... ik kan nog maar twee kiezen... help.... dan die ook maar weg... nee dat kan niet... terug dat nummer...
Dat dus...
En als je er 35 hebt, ziek zijn van degene die er niet bij kunnen...
Of... de lijsten van anderen zien en denken..."neeeeeeee hè.... die had er ook bij gemoeten"....
Maar ik heb ze...
Volgende jaar dan maar weer de andere nummers die er nu niet bij konden....
Verzend....!
Bedankt voor uw stem...!
En mocht je nu de lijst maar bijwerken... op het moment van..."ooooooooow....neeeeee... die MOET er gewoon nog bij"....
Maar nee.... gedane zaken nemen geen keer...
Meedogenloos zijn ze bij NPO2 de top 2000...
Niets mag er meer veranderd of aangepast worden...
Je zou er een tweede e-mail account voor nemen...
Maar da's niet eerlijk natuurlijk....
Van..... wil je nog even voor school wat nummers van Sint op mijn USB stick zetten...voor 5 december...
Ja hoor Willem...
En ook nog deze nummers converteren....
Ja hoor Willem....
Van.... nu eerst even rust.... ontspan.... relax....
Willem:....."Moet je geen boodschappen doen?"
Je zou je slof toch tegen z'n aan hoofd smijten....
Na het optreden ... en nu nog .....niet anders klagen dan dat het koud is buiten... in slaap vallen op de stoel... dan je Netflix serie opzetten.... het nog steeds koud hebben.... maar wél mij maar buiten sturen....
Waarom hou ik toch van die man...???? (Hi hi hi hi)....
Van... goed.. de boodschappen dus....
Voor twee dagen maar want morgen na schooltijd,  huisbezoek....
Zware tassen... zware kou....
Van... hier is een emmer kip kluifjes... je mag ze zelf verwarmen...
"Hoe lang?"...
Staat erop!...
"Oooh ja....10 minuten...."
En dan na 10 minuten:...."ze zijn nog hartstikke koud"...
Dan is je magnetron stuk Willem...
"Oooh moest het in de magnetron....,"....
"Ik heb ze in de oven gedaan"....
 Van.... laat maar....
Ik ga in bad...
Om daarna de hele batterij föhns weer aan te zetten om enigzins mijn haar in de plooi te krijgen....
(Krul probeer ik maar niet eens meer)...
Om daarna..... ow hoe heerlijk... in een schoon bed te glijden....
Oh wat heerlik schoon hè poes....
Nee afschuwelijk mens...
Wat ruikt het fris hè poes....
Het stinkt mens.....
Wat zullen we bekijk slapen poes...
Wakker liggen bedoel je zeker mens....
Ik hou van jou poes...
Ik ook van jou mens....
Maar snappen doe ik je niet... miauw....!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten