vrijdag 13 december 2019

13 december 2019

Dag van:
Willem  is al vroeg uit de veren...
Ik bedoel vroeg vroeg...
Afscheid van een collega met wie ze in een limousine gaan ontbijten tijdens een ritje door de omgeving....
Om de dag maar even mee te beginnen...
Hij zal nog meer voor haar in petto hebben...
Van...."slaap maar lekker door"... zegt hij nog als hij gaat... en..."de honden moeten nog eten"...
Ja, dat zal nog al lekker gaan nu je me wakker hebt.....en ik weet dat die honden bijkans de hongerdood sterven.....
Toch lukt het me nog wat te dommelen op dit onchristelijk uur...
Van... maar ik hoor de regen akelig tikken... de honden irritant scharrelen... en mijn achterhoofd weet dat de wekker toch afgaat omdat ik vandaag een té leuke vrijdag de dertiende tegemoet ga...
Sinds kort weet ik dat de Grieken een dinsdag de dertiende hebben die ze als ongeluksdag bestempelen... en aangezien er nog wel meer landen en continenten op de wereld bestaan ..... en er dus vast nog met ongeluksdagenzullen zijn, geloof ik er maar niet meer in....
Trouwens... ik ben geboren op een vrijdag de dertiende dus duhhhh....
Langzaam sta ik op...
Uitgebreid en zorgvuldig verzorg ik mijn make-up en mijn kleding...
Ik ga vandaag uit....
Uit met de Haarlemse gezinskant...
Het moet een verrassing zijn maar jeetje.... de dertiende in Ahoy Rotterdam... nou dat heb je dan snel gevonden hoor....
Van... wat een simpele ziel ben ik soms ook...
Sta ik pontificaal beneden, moet ik de honden nog van knoeiboel eten voorzien..
Nee Wamp daar heb je goed over nagedacht...NOT dus....
Heel voorzichtig dan maar....
En daarna ook nog even zorgen dat je geen koffie morst....
Van... Willem komt thuis... eerste afscheidsgedeelte zit erop...
Ik ga....
Op naar Rotterdam waar ik steevast de verkeerde afslagen op de ring neem...
En ja hoor... ook dit keer...
Nou laat dat dan mijn ongelukje van de dertiende zijn...
Van... ik ben ruim op tijd...
De kinderen niet...
Ook verkeerde afslag... maar iets later vertrokken...
Ik zie een tachtigtal mensen staan....
YouTubers, bloggers, pers, Disney membres.... en nog wat influencers zoals Robbert dat later zo mooi noemt.....
 Daar komen de kinderen de kleinkinderen.... ze rennen enthousiast op oma af....
We kunnen naar binnen....
Ik hoor geen woord Nederlands..... wat er gesproken wordt is Engels.....
Een compleet Amerikaans gebeuren dus....
We worden welkom geheten door een promotieteam en mogen naar achter de bühne.... Disney On Ice achter de schermen....
Overal zie je kraampjes staan.....
Kraampjes met merchandise dingen...maar ook met lekkers wat te drinken en allerlei attributen die met Disney On Ice te maken hebben....
Na een kop heerlijke warme chocomel mét slagroom, worden we in drie groepen verdeeld.....
Elke groep gaat wat anders bekijken en na 10 minuten wissel je elkaar af....
Zo zien we daar de kostuums, de decor attributen, de make-up en een aantal schaatsers die aan het oefenen zijn.
Wij beginnen met de attributen....
De kleinkinderen vinden het soms best lastig dat het in het Engels verteld wordt dus oma blijft aan het vertalen....
Maar wel leuk om de Schelp van Ariël en de pannen van Rapunzel en nog veel meer te zien en vast te houden....
Er wordt zelfs met de vlaggen gezwaaid.
Tijd om naar de make-up te gaan 20 minuten doen ze erover om zichzelf op te maken...
Daar komt geen visagist of grimeur aan te pas....
Op naar de kostuums..... je mag ze zelfs passen...
Dat laat Robert zich geen twee keer zeggen en voor we het weten staat hij met een hoofddeksel naast een Disney prinses....
Als de mevrouw in het Engels verteld dat de kostuums allemaal met de hand gemaakt zijn weet Michael haar te vertellen in zijn op school geleerde Engels ..."my oma do that ook but veel better... see maar... en hij trekt aan mijn zelf gebreide vest...
Als laatste mogen we naar een soort ijs acrobatiek nummer....
Het is Ariël die omhoog wordt getrokken aan een touw..... dit omdat het dan lijkt alsof ze boven water komt om haar prins te redden....
Wat is ze lenig en wat doet ze dat zwaaien in het touw toch mooi en elegant....
Nu nog een ritje in de kar van Rapunzel en als klap op de vuurpijl komt Rihanna van het sprookje Ohana aan.....
Van.... we kijken onze ogen uit naar alle schaatsers die op het ijs beginnen te oefenen met pirouettes maken....zwaaien en zwieren .....opgetild worden... en dat noemen ze dan warming-up....
De foto's zijn gemaakt de eerste stukjes al op blogs en websites gezet .....tijd om te eten...
Het is een Rratjetoe van eten..... tosti's ...luxe hotdogs ... jammie met zuurkool...verse patatjes en fruitsalade...
Van....bijna tijd om de echte show te bewonderen...
We zitten zo goed als vooraan ......tweede rij....
Maar eerst nog wat lekkers en natuurlijk een cadeautje van oma....
Een prachtige lichtgevende scepter en een Disney verrekijker.... wat zijn ze er verguld mee...
"Nu kan ik alles goed in de gaten houden Oma" zegt Michael....en elke beweging wordt dan ook hardop gedeeld ..... geen privacy meer in de Ahoy hal met deze Sherlock Michael...
Lieve Luna geniet alleen maar met rode wangetjes en zwaait met de scepter in het rond....
Wat kan dit kind toch puur en intens genieten..... Ik krijg er een knoop van in mijn buik....
Van...het spektakel begint..... alle Disney figuren komen tegelijk op en zingen op schaatsen een welkomst nummer....
Het een na het andere Disney verhaal komt aan bod.....
En we herkennen veel van wat we vanmiddag geleerd en gezien hebben.....
Wat een prachtige kostuums en inderdaad héle dikke make-up zodat we zo goed kunnen zien....
Oma geniet het meest van Belle en het Beest met de kopjes en de pendule maar de zaal gaat uit zijn dak als Rapunzel en natuurlijk Anna en Elsa opkomen.....
Luna danst.... Luna klapt.... Luna glundert.... Luna geniet....
Luna ís Disney....
Dan komen alle schaatsers nog een keer op ten teken dat de show is afgelopen....
Een zucht van teleurstelling...... is het nu al voorbij.....
Oh oma we gaan je weer zo missen .....
Ik jullie ook lieve genietertjes.....
Van..... wat een zit was die persbijeenkomst...... maar wat de moeite waard was the show....
In geuren en kleuren vertellen ik het hele verhaal thuis....
Wat nou vrijdag de dertiende....
https://youtu.be/3hTBhJ6qeVw















Geen opmerkingen:

Een reactie posten