maandag 16 december 2019

16 december 2019

Dag van:
Het is kwart voor zes... ik sluit mijn computer af...
Het is kwart over zes... ik loop eindelijk de school uit...
Tijdens het ritje in de auto kan ik altijd het grootste deel van de dag wel loslaten...
Zoals dat van vanmorgen... als ik na de kring nog even liedjes met de kinderen zing...
We kijken daar altijd leuke tekenfilmachtige filmpjes bij...
Er is een kindeke genoten op aard.....
Nou moet je weten dat er nogal wat baby's geboren zijn bij kleutergezinnen  in onze klas dus schettert er eentje in de klas "ALWEER????!!!!".....
Maar het mooiste komt nog...
 Weer zo'n leuk filmpje....
De herdertjes lagen bij nachte... ze lagen....
"Juf die herder heeft de staf van sinterklaas gepikt ".....
En ik ga echt niet uitleggen nu wat een herdersstok is hè....
Dus zeg ik... nou wat een boef hè...?!
Hij zit er toch wel mee... want als we even later fruit eten...."Juf zijn er ook wel stalletjesgevangenissen dan?".....
Zal ik nu uitleggen... van waarom Jezus geboren werd... of vooruitlopen op het Paasverhaal....
En ik zeg "Ja hoor... vast wel!"....
Van... zorgteams.....wijkcoaches... jeugdbescherming.... iedereen heeft er wat over te mekkeren lijkt het.. ik ook soms hoor.... maar wat een heerlijk gevoel als blijkt dat het allemaal draait om welbevinden van kinderen....en iedereen z'n best doet...!
Misschien helpt de kersttijd wel een beetje mee nu het ineens allemaal zo vlotjes loopt... maar als dat al zo is zal me dat in dit geval worst zijn...
Als er maar wat gedaan wordt...
Van..... veel vermoeidheid... nu al... op maandag.... dus een hoog jengel gehalte....
Troost modus draait overuren...
Nou ja... op eentje na dan..."ik deel dat ik maar niet ga huilen vandaag juf"....
Nee meid, doe maar niet....
Van.....13 een en half jaar een paar... maar vandaag op de kop af 3 jaar samenwonend...en een samenlevingscontract.....
Dacht er ook pas aan toen ik vanavond de herinneringen op Facebook bekeek hoor....
En Willem heeft er al helemaal niet bij stil gestaan.... tenminste.... ik heb niks gehoord....
Blijkbaar heeft een samenlevingscontract tóch een andere dimensie dan een trouwakte....
Want oh wee als dit onze trouwdag was geweest.... en er geen bloemen waren geweest hi hi hi hi......
Van..... Willem is naar een voorlichtingsbijeenkomst van de advil van dochter vier...
Aangezien ik om kwart voor zeven thuis ben een hij er om half zeven moest zijn missen we elkaar en zal eten wel een latertje worden vanavond....
Ligt er wel wel briefje op het aanrecht "schat de honden moeten nog eten"...
Ja duh... wij ook....
Staat daar wel pontificaal zijn kerstpakket op de eettafel....DICHT...!!
De trek slaat toe rond half acht...
Zal ik...?
Nee ik zal niet...!
Zal ik toch....?
Nee ik zal echt niet...!
Half tien... Willem thuis....
Ik zei toch dat we laat zouden eten....
En nee Willem ik heb geen toetje....
Of zal ik.....?
Ja toch even kijken wat er in het kerstpakket zit... het is zo'n enorme doos....
Nouuuuuuuu dat had ik het sowieso niet van moeten hebben vanavond....
Maar goed dat ik er af kon blijven....
Het Rembrandt pakket bevat dat wat Rembrandt in zijn slechte tijden waarschijnlijk ook aan eten in huis had...
Plukbrood, borrelnootjes en een zakje chips, thee, stroopkoekjes, marshmallows en een paar schaaltjes... oké leuke schaaltjes....mooie doos... leuke kaart....
Ooooh een en kerstster waar de Ikea bouw beschrijving van mist....
Ja... of ik mis iets... dat kan natuurlijk ook...
Enfin... geen toetjes dus.....
Van... met een volle maag naar bed moet je niet doen... dus dan maar een kop koffie....
Half elf....
Nou zo'n dag dus....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten