zaterdag 21 december 2019

21 december 2019

Dag van:
De kortste dag... de kortste dag... maar het kan me niks schelen want morgen worden de dagen weer langer...
En dáár draait het om....
Laat dat licht maar komen...
Ik wil mijn watertje ook wel eens doordeweeks weer voorbij zien stromen in plaats van alleen in de weekenden...
In donker de deur uit.. in t donker weer erin..
Nee dat is niks...
Kom maar licht... ik kan niet wachten....
Van... we kijken beelden uit eerdere uitzendingen van' vrije geluiden'...
Zo'n programma dat alleen de VPRO maar maken kan...
Geloof in expressie als woorden tekort schieten....
En dan naar het programma 'boeken'... dat ik heel lang niet met heb kunnen kijken na de zelfmoord van Wim Brands de presentator....
Eén besproken boek heeft werkelijk een schitterende titel....
'Normaliteit en andere afwijkingen'....
Geschreven door... hoe kan het anders... een psychiater....
Wie bepaalt wat normaal is... en is tegenwoordig dat ideaalbeeld normaal...???
Als je de tv... de tijdschriften bekijkt, zou je denken van wel....
En als dat normaal is waarom is ADHD dan niet normaal....
Mensen zijn tegenwoordig allemaal druk....
Naja... heerlijke VPRO programma's in ieder geval...
Van.... en verder....
Verder maak ik me niet op....
Loop ik de hele dag op sloffen...
Laat Willem de boodschappen doen....
Komt Willems collega even op de koffie...
Gaat Willem naar een verjaardag....
Probeer ik wat in huis te doen en verzet de bank...(daar gaat Willem niet blij van worden want die kan dat soort veranderingen niet aan)...en hoor en zie ik de gekte rond een of ander gevecht dat vanavond in Gelredome plaatsvindt...
Elkaar op het gezicht slaan..... ik heb er nooit wat mee gehad...
Ik heb steeds medelijden met degene die de hardste klappen krijgt.. kan de helft van zo'n evenement niet eens aanzien.... en snap al helemaal de hype niet die in de loop van de dag nog erger wordt dan de weken ervoor.....
Er schijnt een kamp Rico te zijn en een kamp Badr...
Op Facebook zie ik de verdeeldheid van kampen onder 'mijn vrienden'...
Ook Willem is er vol van....
Vroeger stond hij als kind s nachts al op voor Mohammed Ali of Frazer......
Het liefst had hij vooraan in Gelredome willen zitten nu...
Nou moet hij het straks, als hij van de verjaardag terugkomt, doen vanaf zijn stoel voor de tv....
Die ik tot overmaat van ramp door de verschuiving van de bank, ook nog eens verder van de tv heb gezet...
Nee... hij is not amused....
En dat terwijl ik allang blij ben dat ik verder weg zit met al dat geweld...
Bah... au....
De klappen zijn over en weer zó raak en zó vaak dat IK niet kan zien wie nou een winnaar is...
Dan zijn die val en die pijn... alsmede het feit dat hij niet kan opstaan... voor mij duidelijker...
Rico wint...
Brrrrrr......nare sport....
Van .... en verder zit ik er letterlijk even doorheen....
Zal hopelijk maar één dagje duren....
Morgen is het immers alweer langer licht....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten