vrijdag 27 december 2019

27 december 2019

Dag van:
Oooooh ja... dit is die vakantie waarvan je nooit weet welke dag het is....
Het begint vanmorgen dus al met "het is donderdag... nietes het is vrijdag.... het is toch derde kerstdag... nietes het is de dag na tweede kerstdag... de derde dus... nee... het is gewoon vrijdag.... echt niet het is donderdag..."
Dat dus....
Het blijkt dus inderdaad wel vrijdag te zijn....wat een gedoe...
Van ... Willem vertrekt naar vriend Hans te Zwolle....
Babeth en vriend vertrekken naar de bios....
Ik blijf heul alleen achter....
Nou ja... met de top 2000 dan...
Oh ja... en drie honden plus twee katten....
En mijn spelletje solitair.. om de allenigheid nog even heftiger te maken...
Wat die niet is natuurlijk... want ik geniet van alleen zijn...
Uiteraard in de wetenschap dat het spulletje straks weer thuiskomt...
Anders was allenigheid misschien toch meer op eenzamigheid gaan lijken....
Stom woord eigenlijk...'eenzaam'.....
Het woord één zit erin maar ook het woord zaam/saam...
Iets van.... in je eentje met jezelf of zo....
Enfin.. ze zullen dat zaam wel niet voor niks met een z geschreven hebben...
Al is het wel weer tezamen....
Schiet mij maar lek...
Van.... ik speel dus solitair...
Om het te specificeren... the age of solitair...
Je speelt steeds een nieuwe eeuw of nieuw tijdperk....
Elk tijdperk kent 10 levels...
De eerste levels bereik je snel maar langzamerhand moet je steeds meer punten halen voor een level voltooid is...
Heb je dat level voltooid dan vult het landschap zich met iets nieuws....
Vanmorgen zat ik in level 10 van de christmas age....
Nou ben ik aardig goed in solitair.... maar ik doe dus zo ongeveer wel drie a vier weken over een tijdperk...
En ik ben die christmas nu wel zat....
Even goed doorspelen dus... dat kan kan nu ik in de allenigheid zit....
Yes.... ik ben nu in the space age....
Van..... ondertussen bedenkt mijn hoofd patronen voor mijn nieuwe brei project...
Pinterest biedt uitkomst....
Na het behalen van mijn tijdperk daar dus maar eens op neuzen...
Motieven van bloemen om in te breien en liefst ingewikkelde steken....
Gevonden...!
Van... irritatie....
Ik wil verschillende kleuren wol....onze schuur puilt ervan uit.... maar alles ligt door elkaar....
Al maanden een doorn in mijn oog....
Ik ga NU opbergbakken halen....
Action.... ik kom er weer eens aan....na twee kerstdagen....
Hoppa....9 opbergbakken....
En hoe ik het presteer, presteer ik het... ik haal ook 3 bollen wol.... terwijl ik dus wol wil opruimen hè....
Laat maar.... mijn brein is een hol vat.....
Van.... opruimwoede.....
Eén probleem echter....
In een schuur die uitpuilt van bakken wol en nog véél meer andere zooi is geen ruimte voor fatsoenlijke opruiming met negen bakken....
Er zit niets anders op of ik verplaats al die troep vol wol; zakken, bakken, tassen.. naar de kamer....
Kan ik dat maken...?
Ja nu wel omdat ik allenig ben.... maar over een half uur is de meute weer thuis.... en ik weet van één meute gedeelte zeker dat hij dit niet gaat waarderen zonder erop voorbereid te zijn....
Laat ik dus maar gaan koken....
Van.... de voorbereiding start tactisch...
Wat een troep toch hè schat... in die schuur...
Hij hapt....
Hij hapt gretig...
"Nou vreselijk... we moeten nodig maar de stort "....
Nou lieverd... ik heb heel veel bakken gekocht voor de wol... dan is dat in ieder geval bakken gesorteerd en opgeruimd en de kleine restjes doe ik weg .....
"Wauw wat goed van je".......
De juiste reactie....
Tja.. ik heb alleen één lastig dingetje... in de schuur wordt dat opruimen niks... het zou makkelijker zijn als ik dat hier kon doen....
"Natuurlijk lieverd... dat begrijp ik..."
Nu tactisch mijn mond houden...
Niet zeggen dat ik dat meteen wil doen...
Gewoon even wachten tot hij Babeth maar huis brengt...
Van... het is zover... de deur valt in het slot....
Nog even geduld tot ik de achterlichten van de auto zie...
Bingo....
Schuur in en alle bakken, zakken, tassen naar de kamer zeulen...
En denk nou niet dat wol niks weegt.... elke bol is toch zo'n 100 gram en 10 bollen dus een kilo....
En ik heb wel zo'n 200 en meer bollen en restjes....oeps...
Van.... de kamer lijkt wel een wolwinkel.....
Hoe krijg ik hier orde in....?
En snik.... hoe kan ik dit nou weggooien...?
Ik vind elke kleur groen mooi... en elke nuance blauw ook....
Oh nee... en die fluffy wol kan echt niet weg....
Van... ik pak mezelf aan....
Niet zeuren eerst alle bollen met wikkel er nog om sorteren...
Dan de kleine restjes eruit...in een vuilniszak...
Ik moet ze vooral niet zien....
Want in elk mini restje zie ik wel een maasdraadje... (om iets te borduren/ opmazen op breiwerk dus)...
Van.... Willem komt binnen....
En dan die reactie.... die hij stoer inslikt....maar ik heus wel herken...
Dit had hij even niet verwacht....
Maar hij is manmoedig....
Mijn held....!
Hij wil vast nóg een vest...
Van...... pas na de laatste battle van the Voice, heb ik de laatste opbergbak gevuld...
Klaar....!
En de restjes hebben een goede bestemming...
Die gaan naar de weggeef winkel voor oudjes....
Nu de boel terug naar de schuur sjouwen... het scheelt zeker 10 kilo....
En het staat netjes....
Nu kan ik meteen de juiste kleur pakken de volgende keer...
Bak groen, bak blauw, bak wit/ geel, bak paars/ bruin, bak grijs/ zwart, bak roze, bak gemêleerd, bak rood/ oranje.....
En voor de oplettende meerekenende lezer... de negende bak vul ik met brei tijdschriften...
Onze Blitz kan namelijk laden openmaken....
En onze Blitz is dol op brei tijdschriften....
En onze tv lade bevat brei tijdschriften...
Een lade die ik nu dicht tape met ducttape... maar dat is geen gezicht...
Mijn breiboeken had ik al keurig in bakken dus nu mijn breitijdschriften ook...
Echt... het huis wordt ooit nog wel eens een toonbeeld van wooncomfort...en dus leefgenot....
Van.... top 2000 aan... man die mee fluit... paar toeren breien...
Verhip in de breikist zit ook nog wol....
Oh en in die handige xenos mandtafels ook...
Euh.....
Morgen Action....?
Bak voor 'wat er verder nog boven tafel kwam aan wol'....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten