donderdag 26 december 2019

26 december 2019

Dag van:
Dat waren ze weer... de kerstdagen....
Dit jaar geen gedoe.... en geprobeerd er gewoon gezellige dagen van te maken...
Dagen zoals we ze zo vaak hebben....
Omdat je daar eigenlijk geen kerst voor nodig zou moeten hebben...
Prachtige gedachte hoor, dat kindje in de stal... ik doe er graag aan mee... maar al dat gedoe er omheen hoeft niet zo...
En de postcodeloterij wijzen kwamen niet uit en niet naar het oosten...
We blijven dus maar rijke armoedzaaiers....
Want rijk zijn we heus wel... ook zonder miljoen...
Van... en nog meer wonderen dan die geniete ijn de stal zijn de wereld nog niet uit... Willem kijkt Andre Rieu....
Het geluid staat keihard aan....
Weer even wat anders dan de top 2000....
En Willem geniet...
Hij snapt zelf niet hoe dat mogelijk is..
En ik zit heerlijk in pyjama mee te genieten want ik loop al langer warm voor de muzikale  Rieu uitspattingen....
Van... er kwam visite vandaag....gezellige visite....nadat we eerst met de buurtjes hebben staan dollen...
Krijg je dan wel eens ongezellige visite...?
Nee... eigenlijk niet... overbodig bijvoeglijk naamwoord dus...
We gingen uit eten.... in de vreetschuur....
Dat klinkt wel heel oneerbiedig....maar ik zou geen ander woord voor wereldkeuken wok paleis kunnen bedenken...
Waarom we er dan heengaan...?
Tja... mijn eerste keuze is het niet... maar Willem kickt erop...
Dat waar de haring is, is Willem te vinden... en dat is daar dus...
En... oké.... ze hebben er suikerspin....
Normaliter durf ik daar nooit om te vragen maar komop... het is tweede kerstdag.... en ook al wil je die zo gewoon mogelijk laten verlopen... je doet eens gek..
"Wel een kleintje hoor " zeg ik nog om niet al te veel op te vallen als volwassene tussen al die kleintjes....
Van.... dan gebeurd er iets waarvan ik zeker weet dat ik er vanavond niet van kan slapen...
We zitten aan ons tafeltje....
Achter ons zitten een aantal jongere mensen en een kind....
Op het eerste oog niet onze types maar ze zijn aardig....
En omdat de tafeltjes en dus ook stoelen dicht op elkaar staan in een vreetschuur, hou je ze te vriend...
Het zijn wel opvallende verschijningen...en eentje heeft een stijve nek waar een strak gaasje op zit....
Vechtpartijtje gehad (gok ik)... zulke mensen dus... maar... aardig... echt waar...!
We zijn halverwege de avond... zo'n vreetsessie duurt gemiddeld twee uur dus zeg maar een uurtje...
Het stel gaat roken.... buiten.....
En het stel komt weer terug...
Huh....????
Waar is de man met het gaasje op zijn nek gebleven...?
En wie zit daar nu voor in de plaats....?
Sterker nog... wie haalt daar borden eten en bier voor zichzelf...?
 Als ze weer gezamenlijk eten halen vertel ik Willem dat ze van personen gewisseld zijn...
En je zou welhaast zeggen dat ze dit zonder blikken of blozen doen maar dat is niet helemaal waar...
Meneer zonder pleister... de nieuwe eter dus... houdt alles en iedereen schichtig in de gaten...
En dan komt je dilemma hè.....
Ga ik dit zeggen tegen het personeel of hou ik mijn mond....?
Ik ben nogal snel in het doorgeven van criminele zaken en voor de duvel niet bang voor gevolgen....
Zie ik iemand zakkenrollen dan zeg ik daar wat van...
Zie ik iemand in de winkel iets in zijn zak stoppen ook....
En toch doe ik het nú niet....
Vraag me niet waarom niet... maar ik zeg er niks van...
Ik kijk alleen maar....
Hadden ze me nou uitdagend aangekeken dan had ik er geheid werk van gemaakt.. maar ze blijven zo aardig....
En... er zit een kind bij....
Enfin... we hebben er dus niks van gezegd... maar het zit me dwars...
Zelfs als een klant vraagt wat ze nu met het eten doen dat overblijft en het antwoord luidt dat ze dat weggooien...maakt het dat niet minder dwars....
En nu zit ik hier dus... te piekeren....
Het zit me niet lekker...
Van.... zelfs een nieuw brei project opstarten mag niet baten...
En dan troost je je met de gedachte van stel dat je er wel wat van gezegd had... en er ophef was ontstaan omdat er iemand uitgezet moest worden... die hoogstwaarschijnlijk niet meegaand had gereageerd....
Het kindje in haar mooie kerstjurkje (ik twijfel nu zelfs aan die herkomst)... met krullen in het haar met glitters.... in paniek....(of zou ze het al gewend zijn?)...
Het zijn natuurlijk aannames ... gebaseerd op misschien niet kloppende mentale beelden.... en vooroordelen....
En toch... wat voor voorbeeld zijn deze mensen voor dit kind...?
Maar toch....
Van.... en de volgende troostgedachte is dan.... ach misschien kwamen ze net die laatste €43.95 tekort.... en wilden ze tóch een mooie kerst voor allemaal....omdat ze het niet breed hebben....
Dan zou je het ze bijna gunnen....
Had ik die €43.95 zelf nog wel voor ze willen betalen....
Maar toch....
Wat heet nou in dit geval goeddoen...
Gaat het gewoon duidelijk om recht en onrecht... goed en fout..?
Kom je het restaurant tegemoet....?
Of juist het frauderende gezelschap dat krap zit...?
Waar zit m nou die goede daad...?
Van... nou... zo'n after kerst heb ik dus....
 Je zou bijna zeggen dat ik met een kater blijf zitten...
Van.... als ik dan laat op de avond de speciaal geopende kerst chat voor eenzame breisters en breiers, op de breipagina lees... de tussen de letters door eenzaamheid voel.... is de kater helemaal compleet...
Prachtig initiatief zo'n kerst chat voor eenzamen.... en ook ik reageer natuurlijk door het maken van een praatje met deze en genen , voor mij totaal onbekenden...
Maar toch......
Wij hebben vandaag zo'n 'eenzame' uitgenodigd....
En ze zei zo fantastisch..."ik wil niet uitgenodigd of geholpen worden omdat ik zielig of ziek of eenzaam ben... maar omdat ik IK ben... en het waard ben....
En dát bedoel ik nou ook met zo'n kerst chat....
Geweldig initiatief... maar waarom nou met kerst...?
Wekt kerst medelijden...?
Zijn ze morgen niet meer eenzaam... of minder eenzaam...?
Van... enfin... een tweede kerstdag waar ik met veel vragen blijf zitten dus...
En ondanks dat ik geloof... geloof ik niet dat ik hier snel antwoord op krijg....






1 opmerking:

  1. Ik vocht met mijn vriend en hij maakte het uit met mij, ik maakte me zorgen over onze relatie omdat ik zo veel van mijn vriend hou en hem niet wilde verliezen, dus besloot ik een oplossing te zoeken op internet toen ik verschillende getuigenissen van mensen zag ik bedankte Lord Bubuza voor het herenigen van hun relatie, dus ik nam onmiddellijk contact op met Lord Bubuza op WhatsApp: +1 505 569 0396 en vertelde hem mijn relatieproblemen, hij reageerde en beloofde me te helpen. Hij verzekerde me dat ik de resultaten binnen 12 tot 16 uur zal zien. Ik deed wat hij me opdroeg, 15 uur later belde mijn vriend me huilend op en smeekte me om te vergeven en hem terug te accepteren. Lord Bubuza is geweldig en ik kan niet stoppen hem te bedanken. Neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen