dinsdag 10 december 2019

10 december 2019

Dag van:
En hoog snottebel gehalte vandaag...
Rode neuzen en rode ogen tijd...
En zijn we niet op tijd met tissues dan zijn mouwen er goed voor...
Nu maar hopen dat ouders het aangekoekte spul eruit krijgen in de wasmachines..
Ik zou zeggen... doe maar 90 graden...
Van.... ik kom ook zit- en slaapzakken tekort momenteel...
De één na de ander ligt uitgeteld op een zak....
Al die feest indrukken... het is ook wel veel...
Van paardenhoef naar rendier gewei...
Van pepernoot naar kerstkrans....
Van staf naar zuurstok...
Van zak naar tak...
Van roetveeg Piet naar kerstelf....
Van een maan die door de bomen schijnt naar de herdertjes die bij nachte liggen...
En hoor wie klopt daar is ineens klingelingeling.....
Ik geef het je te doen als kleuter....
Als juf maakt het je al suf ....
Was ik net van de cadeaupapiertjes en pepernootkruimels af... ligt de vloer weer bezaaid met dennenaalden en glitterzooi ...
Ik heb een lijm tekort... blijf punten slijpen..... knutselkarton is niet aan te slepen... en de complete straat mag wel aan de diarree wil ik nog genoeg wcrollen hebben om te kunnen overleven met fröbelen....
De printer is om de dag door zijn inktpatronen heen en het kopieerapparaat draait overuren... heb ik het nog maar niet over de lamineermachines met al die kerstdiner placemats....
Uit mijn brein pers ik het laatste restje creativiteitsstoom.... het komt me de oren uit...
Lang leve Pinterest...dank aan alle juffen die delen....
Dank ook aan YouTube want mijn stem begeeft het bijkans met al dat liedjes zingen...
Geloof me... die laatste weken zijn lange weken....
Snottebellen en knutsel crisis....
Van... daarbij de waterkoude temperaturen tijdens pleinwacht.... zere handen... ijstenen... bevroren neuzen.... rode oren.....
Écht... je bent aan het aftellen met z'n allen hoor....
Van.... een intensief huisbezoek....
Waar ik een uur daarna nog stil van ben...een traan wegpink....
Ook juffen zijn weliswaar professionele maar vooral ook nog gewone mensen...
Maar wel een compliment krijg over mijn integere en kundige manier van vragen stellen...
En een Willem die haarfijn aanvoelt hoe ik in elkaar zit en hoe daarmee om te gaan....
Niet boos is dat ik hondenvoer ben vergeten...
Dit zelf haalt en zelfs terugkomt met zalm roomkaas rolletjes omdat ik dat volgens hem  wel verdient heb....
De schat...!!!!
Van... en nu naar bed... en even niks meer.... ogen dicht... brein uit....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten