vrijdag 20 december 2019

20 december 2019

Dag van:
Tule jurkjes... tule rokjes... stropdasjes... giletjes... overhemdjes.... glitter haarbanden...
Kerststemming in de klas...
De kerstboom brandt... de muziek klinkt...
Lopers op de tafels... kasten gevuld met schalen lekkers...
Maar vooral.. glunderende snoetjes en steeds als er weer een ouder binnenkomt...'PAPA!!!!' ...'MAMA!!!'....
De klas vult zich.... voller en voller....
De meester van de muziek komt het feest inwijden met gitaar en liedjes...
De sfeer is zo héérlijk...
Er wordt gelachen... gekletst... gedanst... gezongen... gegeten...
De lekkerste hapjes hebben ouders gemaakt en meegenomen...
Genieten van elkaars culturele culinaire uitspattingen...
Dit is kerst zoals kerst bedoelt is...
Dit is... zoals ik onlangs op een huisbezoek en Syrische moeder hoorde zeggen 'God is van ons allemaal'....
Wat een heerlijk knus samenzijn....
Als het kindje Jezus opnieuw geboren kon worden, zou hij het hier doen...
Tussen al die glunder toetjes en enthousiaste ouders...
Dít is voor mij kerstfeest... en meer hoef ik niet...
Van..... nog even koffie drinken bij mijn vriendinnetje..
Zij gaat straks de late diensten weer in...
Bij haar zit ook een OK secretaresse op de koffie...
Voor hen beide kerst in het ziekenhuis de komende dagen...
Altijd weer speciale kerstdagen...
Van.... ik heb een workshop kerststukje maken...
En ook al ben ik dol op tuinieren.. bloemschikken is aan mij niet besteed...
Maar het is altijd gezellig om met een stel vriendinnen te dollen met kerstgroen op een zoldertje in Heteren....
We zagen.... we boren.... maar dan kan eindelijk het echte werk beginnen...
Eerst de klimop....
Hier rust de kerst lichtbal op....
Nu het rood, waarvan ik alleen de naam torros roos onthouden heb...
Om mij heen zie ik de mooist symmetrische of juist asymmetrische kunststukken ontstaan...
Ik steek maar wat her en der in het groen van de oasis...
En zowaar... het wordt iets dat op een kerststuk lijkt...
Ik zou er bijna trots op kunnen zijn.....
De diverse likeurtjes en zelfgemaakte advocaat en tulband met malibu laat ik maar even staan... koffie is voor nu voldoende, wil ik de steeltjes nog een beetje recht kunnen insteken...
Ik flans nog wat goud draad over het rood en groen... plant een gnome op de bol... en concludeer...... tevredenheid....
De kerstvakantie is ingeluid...
Van... samen met Willem de laatste 'Pauw' kijken....
En morgen wakker worden met het bewust zijn van vakantie hebben...












Geen opmerkingen:

Een reactie posten